Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin DB9 GT: labutí písně současné generace má 547 koní
24.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S výkonnějším dvanáctiválcem pod kapotou zvládá DB9 GT zrychlení z klidu na stovku za 4,5 sekundy. Kromě toho profituje s nových kol či multimédií.
Již někdy v příštím roce by nás britská automobilka Aston Martin měla obdařit novou generací kupé a kabrioletu DB. Jeho přesný název zatím není známý, stejně jako konkrétní datum příchodu. Jisté ovšem je, že stávající provedení DB9 dospělo ke konci svého životního cyklu. A jelikož taková období jsou ve většině případů spojena s labutími písněmi, můžeme si aktuálně představit verzi GT. Ta se naživo ukáže již o víkendu na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, do prodeje pak zamíří v září za cenu 187 000 Eur (cca 4,89 milionu korun).
Příliš vizuálních modifikací vůči standardnímu provedení ovšem nečekejte. Máme tu totiž jen plaketky s logem GT, černě lakovaný přední nástavec nárazníku a zadní difuzor, zrevidované světlomety na obou koncích vozu nebo nová desetipaprsková 20palcová litá kola. Za nimi se pak skrývají anodizované brzdové třmeny, vše pak korunuje specifické hliníkové víčko palivové nádrže. Mimo to pak můžete sáhnout ještě po příplatkových karbonových doplňcích.
Uvnitř je změn přeci jen o trochu více, přičemž tou nejzásadnější je příchod multimediálního systému Ami II. Ten dostal do vínku přepracované menu či pár vylepšených klíčových oblastí, mezi něž patří čtení textových zpráv nebo informace o vozidle. Vylepšena byla i možnost personalizace, z dalších změn pak můžeme zmínit ještě příchod nového volantu čalouněného Alcantarou a unikátní kožené čalounění, opět dekorované logem GT.
Za dalšími úpravami se již musíme vydat do motorového prostoru, kde sice i nadále najdeme 5,9litrový atmosférický dvanáctiválec, ovšem s vyšším výkonem. Namísto 517 koní jich nyní pod pravou nohou máte k dispozici 547, točivý moment ale zůstal na 620 Nm při 5 500 otáčkách. Shodná je rovněž hmotnost, která u kupé činí 1 785 kilogramů, kabriolet Volante ve verzi GT pak váží nemalých 1 890 kg.
Změnami neprošla ani šestistupňová automatická převodovka Touchtronic II, i přes nárůst výkonu se tak jízdní dynamika vozu příliš nevylepšila. Nejvyšší rychlost 295 km/h zůstala zachována, zrychlení z klidu na stovku pokleslo o pouhou jednu desetinu na 4,5 sekundy. Ač se tedy verze GT pyšní titulem „nejrychlejší Aston Martin DB9 všech dob“, dosáhla na něj jen o pověstný chlup.
Tím veškerý odklon od standardu končí, na závěr tak již můžeme zmínit snad jen podvozek, který tak jako série počítá s dvojitými lichoběžníky vpředu i vzadu a třemi režimy Normal, Sport a Track. Ty přitom svému majiteli v kombinaci s vyšším výkonem lépe umožňují prozkoumat „nejširší možné pole veškeré jízdní dynamiky“.






Aston Martin DB9 GT se vizuálně změnil jen minimálně. Hlavní odklon vůči sérii hledejte pod kapotou, kde pracuje 547 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před hodinou
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 45 minutami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před hodinou
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
včera
Legenda žije dál. Škoda letos dokázala v Česku prodat hned 2 nové kusy modelu Yeti, i když ho už 8 let nevyrábí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
