Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin DB9 GT: labutí písně současné generace má 547 koní
24.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S výkonnějším dvanáctiválcem pod kapotou zvládá DB9 GT zrychlení z klidu na stovku za 4,5 sekundy. Kromě toho profituje s nových kol či multimédií.
Již někdy v příštím roce by nás britská automobilka Aston Martin měla obdařit novou generací kupé a kabrioletu DB. Jeho přesný název zatím není známý, stejně jako konkrétní datum příchodu. Jisté ovšem je, že stávající provedení DB9 dospělo ke konci svého životního cyklu. A jelikož taková období jsou ve většině případů spojena s labutími písněmi, můžeme si aktuálně představit verzi GT. Ta se naživo ukáže již o víkendu na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, do prodeje pak zamíří v září za cenu 187 000 Eur (cca 4,89 milionu korun).
Příliš vizuálních modifikací vůči standardnímu provedení ovšem nečekejte. Máme tu totiž jen plaketky s logem GT, černě lakovaný přední nástavec nárazníku a zadní difuzor, zrevidované světlomety na obou koncích vozu nebo nová desetipaprsková 20palcová litá kola. Za nimi se pak skrývají anodizované brzdové třmeny, vše pak korunuje specifické hliníkové víčko palivové nádrže. Mimo to pak můžete sáhnout ještě po příplatkových karbonových doplňcích.
Uvnitř je změn přeci jen o trochu více, přičemž tou nejzásadnější je příchod multimediálního systému Ami II. Ten dostal do vínku přepracované menu či pár vylepšených klíčových oblastí, mezi něž patří čtení textových zpráv nebo informace o vozidle. Vylepšena byla i možnost personalizace, z dalších změn pak můžeme zmínit ještě příchod nového volantu čalouněného Alcantarou a unikátní kožené čalounění, opět dekorované logem GT.
Za dalšími úpravami se již musíme vydat do motorového prostoru, kde sice i nadále najdeme 5,9litrový atmosférický dvanáctiválec, ovšem s vyšším výkonem. Namísto 517 koní jich nyní pod pravou nohou máte k dispozici 547, točivý moment ale zůstal na 620 Nm při 5 500 otáčkách. Shodná je rovněž hmotnost, která u kupé činí 1 785 kilogramů, kabriolet Volante ve verzi GT pak váží nemalých 1 890 kg.
Změnami neprošla ani šestistupňová automatická převodovka Touchtronic II, i přes nárůst výkonu se tak jízdní dynamika vozu příliš nevylepšila. Nejvyšší rychlost 295 km/h zůstala zachována, zrychlení z klidu na stovku pokleslo o pouhou jednu desetinu na 4,5 sekundy. Ač se tedy verze GT pyšní titulem „nejrychlejší Aston Martin DB9 všech dob“, dosáhla na něj jen o pověstný chlup.
Tím veškerý odklon od standardu končí, na závěr tak již můžeme zmínit snad jen podvozek, který tak jako série počítá s dvojitými lichoběžníky vpředu i vzadu a třemi režimy Normal, Sport a Track. Ty přitom svému majiteli v kombinaci s vyšším výkonem lépe umožňují prozkoumat „nejširší možné pole veškeré jízdní dynamiky“.
Aston Martin DB9 GT se vizuálně změnil jen minimálně. Hlavní odklon vůči sérii hledejte pod kapotou, kde pracuje 547 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva