Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Hybrid Hydrogen Rapide S: vodíkovým závoďákem za nižšími emisemi
12.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Aston Martin letos nasadí ve vytrvalostním závodě na Nürburgringu vodíkový Rapide S. Spíše než o vyšší rychlost nebo lepší dojezd jde ale o nižší emise.
Britská značka Aston Martin se až dosud alternativním pohonům úspěšně vyhýbala, jak se ale zdá, tak vzdorování - tedy alespoň co se použitého paliva týče - je konec. Pro čtyřiadvacetihodinovku na Severní smyčce německého Nürburgringu, která startuje v polovině příštího měsíce, automobilka postavila závodní model s přídavnými vodíkovými nádržemi a motorem uzpůsobeným ke spalování vodíku nebo jakéhokoli poměru s benzínem.
Základem konstrukce okruhového speciálu se vcelku překvapivě stala čtyřdveřová limuzína Rapide S a nikoli některé z nabízených kupé, ale rozhodnutí použit větší a nepochybně i těžší vůz dost možná pramenilo z nutnosti najít pro ne zrovna nejmenší vodíkové nádrže dostatek prostoru.
Celkem se ve voze našlo místo pro čtyři zásobníky vyrobené z karbonového kompozitu. Dva z nich jsou umístěné přímo vedle pilota, další pár je pak ukrytý v zavazadelníku. Při tlaku 350 barů dokážou pojmout 3,5 kilogramu vodíku, a přestože ten obsahuje téměř třikrát více energie než běžné palivo, představuje to ekvivalent pouze kolem patnácti litrů benzínu.
Jestli se Astonu zvýšení hmotnosti auta o všechny prvky alternativní palivové soustavy skutečně vyplatí, vědí asi jen samotní konstruktéři. Máme však za to, že o prodloužení dojezdu zde příliš nejde. Spotřeba šestilitrového dvanáctiválce se schopností akcelerovat na stovku za 4,9 sekundy a dosáhnout 306 km/h jistě nebude pod plným zatížením malá a zásoby vodíku tak vystačí maximálně na pár kilometrů. Spíše než o vylepšení parametrů závodního auta tak jde především o „zelené“ gesto umožňující poukázat na čistější emise. A to nám ve spojení se závody přijde jako docela laciný signál...
Přestavba závodního Rapide S vznikla ve spolupráci se specialistou na vodíkový pohon, firmou Alset Global
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 4 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
- Warm Up ukončen předčasně po crashi Acosty včera 10:07
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou 27.4.2024
Nejnovější články
- V prodeji se objevily díly na vzácnou ostrou verzi legendárního McLarenu F1, na tohle jsme všichni chudí
před hodinou - Zánovní Fisker utrpěl totální škodu kvůli neviditelnému poškození dveří, na vině je hlavně výrobce
před 3 hodinami - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 4 hodinami - Ford lituje, že vsadil na elektromobily. S padajícími prodeji prodělává přes 3 miliony na kuse, nohama na zem se ale vrací pomalu
před 5 hodinami - K mání je překrásná vzpomínka na dobu, kdy VW skutečně dělal auta pro lidi, téměř netknutý Golf s unikátním motorem
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva