Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Nebula už viděli vyvolení, bude to nejnižší produkční auto všech dob
17.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Budoucí hypersportovní vrchol světa má sice hotový design, přesto Britové připouští ještě změny. Zároveň počítají s hybridním ústrojím.
O plodu spolupráce Astonu Martin a Red Bullu jsme se už párkrát zmínili. K dispozici ovšem máme pár nových informací, pročež se k projektu s interním označením AM-RB 001 a prozatímním názvem Nebula velmi rádi vrátíme. To ostatně není až tak velkým překvapením, neboť chystaný hypersport by měl být rychlejší než cokoliv, co kdy nosilo registrační značky.
Novinka bude vyrobena pouze v 99 exemplářích, přičemž všechny prý již mají svého majitele. Je však otázkou, z jakých lokalit pocházejí, neboť Nebula bude k dispozici jen na vybraných trzích. Podle šéfdesignéra britské automobilky Marka Reichmana je „obtížné (čtěte spíše finančně náročné) při takto malém množství homologovat vůz pro celý svět“.
Dále se Reichmann vyjádřil ke vzhledu hypersportu, který má být „neuvěřitelně čistý a jednoduchý“. Potenciální klientela jej přitom již mohla shlédnout během Velké ceny Monaka, kdy byla Nebula odhalena na privátní akci ve formě hliněných či plastových modelů. Ty by přitom reálnému provedení měly být podobny na 70 či 80 procent.
„Máme hotový model ve skutečné velikosti, který ovšem ještě projde ověřovacím procesem, během kterého budeme zkoumat pozici sedadla, pozici očí řidiče či výhled ven,“ osvětlil chystané změny šéf Astonu Martin Andy Palmer. Za zmínku stojí očekávaná světla výška. Při tvorbě designu nebyl Aston svazován regulemi FIA či Formule 1, a proto víceméně přišel s nejnižším produkčním automobilem, jaký kdy bude jezdit po silnicích. Výška tedy nepřesáhne metr. Palmer zároveň dodal, že ačkoliv prezentace prototypu proběhne letos v létě, k majitelům vůz zamíří až za dva roky.
Během této doby se bude ladit zejména technická stránka věci, která stále ještě nebyla finalizována. „Očividně bude třeba jistá forma hybridizace, ale hmotnost a efektivita jsou klíčovými prvky. Nemůžeme tedy jít formou výrazné hybridizace, protože poté sebou musíme vláčet těžké baterie,“ dodal k tématu Reichmann.
Šéf designu zároveň uvedl, že Nebula bude o chloupek těžší než prototypy LMP1 ze série Le Mans, které váží 900 kilogramů. Ukazuje se tedy, že zcela mimo nebyly zvěsti o tunové váze, která by měla být spárována s výkonem okolo 1 000 koní. Za tím bude stát uprostřed umístěný vidlicový dvanáctiválec, a jak bylo řečeno výše, jistá forma KERSu.
Závěrem pak již jen můžeme dodat, že cena se bude pohybovat mezi dvěma a třemi miliony liber (cca 68,5 až 102,75 milionů korun). Přesnou částku ovšem Aston nehodlá nikdy zveřejnit, místo toho vše bude probírat s klienty individuálně. I pro ně ale dle Palmera platí pravidlo „Pokud se na to musíte ptát, pak si to nemůžete dovolit“.












Chystaný hypersport Astonu Martin a Red Bullu vzejde z virtuálního konceptu DP100...


...jak ostatně naznačují neoficiální ilustrace...
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
dnes
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo je Mattia Rato? 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 4 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 6 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 7 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 9 hodinami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 19:54 - Vrooom
- Jednostopé okénko 11.02. 19:04 - abgx1
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.02. 11:55 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
