Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin pustí 10 šťastlivcům nejrychlejší auta, která kdy vyrobil, nechá si za ně řádně zaplatit
včera | Petr Prokopec
Stav současného automobilového průmyslu a jeho schopnosti uspokojovat přání zákazníků je diplomaticky řečeno nepřesvědčivý, pokud ale nemáte hluboko do kapsy, pořád si můžete vymýšlet. A dostat se třeba jen k jinak nazvanému závodnímu Astonu.
Tento víkend nás čeká již 93. ročník legendárního závodu 24 hodin Le Mans. Do toho po dlouhé době zasáhne i Aston Martin, britská automobilka totiž nasadí dva exempláře modelu Valkyrie. Do vrcholné třídy se vrací po 14 letech, jakkoli tehdejší prototyp B09/60 byl hlavně dílem společnosti Lola Cars. Tentokrát značka pojede stoprocentně za sebe, přičemž očekávat může pořádnou konkurenci - na startovní čáru se totiž postaví speciály Porsche, Toyoty, Cadillacu, BMW, Alpine, Ferrari a Peugeotu.
Jelikož Aston Martin v Le Mans vyhrál jednou jedinkrát (v roce 1959, kdy se za volantem střídali Carroll Shelby a Roy Salvadori), je návrat značky, navíc hned do vrcholné kategorie, nemalou událostí. Tu se britská automobilka rozhodla maximálně využít, a proto představila Valkyrii ve verzi LM, kterou si půjde koupit. Jde o okruhové monstrum, které je prakticky identické se závodním speciálem, jenž se touto dobou už prohání po okruhu Le Sarthe. Koupit si jej ale bude moci pouze 10 lidí, kteří budou patřit mezi největší šťastlivce na světě. A také mezi pořádné boháče - ačkoli cenu vozu neznáme, už ceny „standardních” Valkyrií, které mohou atakovat až hranici 100 milionů korun, naznačují, že tady se půjde do stovek milionů za kus.
Valkyrie je totiž nejlehčím vozem ve třídě hypersportů, na kontě má pouhých 1 030 kg, a to přesto, že jde o jediný speciál s motorem V12. Atmosférická 6,5litrová jednotka přitom produkuje 707 koní, ze kterých při rychlosti 250 km/h ztrácí pouze 0,8 procenta, tedy nejméně z celého startovního pole. Vliv Adriana Neweyho na design je tak jasně patrný. Verze LM přitom má na kontě stejné hodnoty, dle automobilky pak zpřevodování sedmistupňové sekvenční převodovky umožní maximální rychlost 338 km/h.
Aston Martin přitom vozu ubral některé elektronické komponenty potřebné pouze pro profesionální závody, oproti speciálu z Le Mans však má varianta LM větší palivovou nádrž. Podvozek počítající s dvojitými lichoběžníky ale zůstal zachován, stejně jako třeba karbonové brzdy. Pneumatiky ovšem bude Pirelli šťastným majitelům dodávat zakázkové. Automobilka pak ostatně pro vyvolenou skupinku bude pořádat okruhové dny, kdy ten první se bude konat na Silverstone. Mimo to jim pak umožní zisk závodní licence.
„Valkyrie LM je jedinečná příležitost, jak se stát součástí nejexkluzivnějšího klubu majitelů Astonů Martin na světě. Skupiny, která může zažít tu nejčistší závodní zkušenost na nejvyšší úrovni. Taková je vyhrazena pouze našim továrním jezdcům, kteří se musí pohybovat na absolutním limitu vrcholného závodění,“ říká k novince šéf značky Adrian Hallmark. Ten bude i u slavnostního předání klíčků, na které dojde ve druhém čtvrtletí příštího roku ve firemním ústředí v Gaydonu.
My už jen dodáme, že automobilka lehce přepracovala interiér tak, aby odpovídal trochu uvolněnějším okruhovým dnům. Stále je ovšem uvnitř pouze jedna karbonová skořepina doplněná šestibodovými závodními pásy či požárním systémem certifikovaným FIA. Co se pak aerodynamiky týče, Aston Martin zatím nezveřejnil jiná data, než zmínky o maximálním bočním přetížení (3,5 g) a o přetížení při brzdění (2,5 g). LM je tak vskutku unikátem svého druhu.



















Valkyrie LM bude k dispozici pouze deseti šťastlivcům, kteří budou moci zažít tytéž pocity, jaké zažívají závodníci týmu v Le Mans. Bez stovek milionů bokem na ni ale ani nemyslete. Foto: Aston Martin
Zdroj: Aston Martin
Bleskovky
Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
včera„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test v Barceloně: Opět A. Espargaro včera 18:18
- Wheels and Waves 2025: hlasujte pro nejlepší individuální úpravu Hondy GB350S včera 10:40
- Pre Superbike a Supersport - Misano včera 10:00
- Dvoudenní testy MotoGP a Moto2 v Barceloně 11.6.2025
- Časový program Superbike - Misano 11.6.2025
Nejnovější články
Japonci začali prodávat prťavé laciné auto pro jednoho. Je tak malé, že ho můžete naložit do normální dodávky
před 31 minutamiProdeje prvního elektrického Rolls-Roycu se propadají o 60 procent z roku na rok, majitelé během hrstky kilometrů tratí miliony
před 2 hodinamiFiat našel využití pro svou upadající slavnou značku, začal prodávat lidové Maserati. Za jeho cenu je to terno
před 3 hodinamiMansory není nic svaté, svými úpravami zprznilo i největší současný propadák Mercedesu
před 5 hodinamiOsmiválce znovu táhnou. Venku je další novinka, kterou si bez motoru V8 lidé prostě neumí představit
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva