Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin udrží v nabídce manuály i s motory V12, chce být poslední na světě
11.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Oficiálně aby člověk manuální převodovku v Astonech pohledal. Podle slov šéfa značky je ale její kombinace s V12 k dispozici a aspoň v USA ji chce nabízet nadále.
Britská automobilka Aston Martin se plánuje svých kořenů držet pevněji než ostatní a nezahazovat stavební bloky, které z ní udělaly to, čím je dnes, alespoň v dohledné budoucnosti. Vyplývá to ze slov Andyho Palmera, šéfa gaydonské značky. Tyto stavební bloky zahrnují kromě platformy VH také atmosférický dvanáctiválec a manuální převodovku.
Všechny tyto tři věci budou nadále vylepšovány a používány. „Platforma VH rozhodně velmi předběhla svou dobu,” uvedl Palmer. „Měli jsme ji popsat jako modulární architekturu, jako MQB u Volkswagenu nebo podobné systémy velkých výrobců. Vymlouváme se, že je stará, ale kdybyste srovnali původní VH a současnou, vidíte ohromnou změnu. Je to vynikající způsob stavět auta v počtech, v jakých to děláme my,” vysvětlil.
Také V12 v nabídce Astonu zůstane, třebaže dozná různých změn a vylepšení. Nové DB9, které údajně přijde během nejbližších let, bude kromě platformy VH mít i tento motor. Ovšem, Aston pracuje v kooperaci s AMG na novém přeplňovaném osmiválci, který se dostane do nového V8 Vantage, ale na ten si budeme muset ještě několik let počkat.
Také manuální převodovky se Britové nechtějí vzdát - ale neříkají to moc nahlas. „Rád bych, abychom zůstali poslední, kteří v USA nabídnou manuální převodovku s dvanáctiválcem,” řekl Palmer a písmena USA si můžeme rovnou zaměnit za celý svět - tato kombinace je výjimečná zcela obecně. Za klíčové považujme, že v USA - není tajemstvím, že po stránce manuálů ve sportovních autech by se Evropa mohla od Ameriky učit, takový Challenger SRT Hellcat si tam s manuálem můžete objednat, podobně jako BMW M5 a M6 - a tu v Evropě oficiálně s manuálem nekoupíte.
Také Aston Martin, třebaže v Evropě toho moc s manuální převodovkou nenabízí, očividně je do USA schopen doručit vůz, který má tři pedály a manuální převodovku, a to i v kombinaci s dvanáctiválcem. Pokud by tedy člověk projevil zájem dostatečně silně, mohl by Aston třeba přes divizi Bespoke být schopen přemluvit, aby mu takové auto prodal i v Evropě - fyzicky to očividně jde. Případně tu stále je možnost individuálního dovozu ze Států.
Ovšem, také může být důvodem pro setrvání u manuálů fakt, že Aston Martin nemá dostatečně schopnou dvouspojku. Robotizovaný manuál Sportshift III ve V12 Vantage S má jednu spojku a je na světě už docela dlouho a skříň Touchtronic II, která se montuje např. do DB9, je klasický automat značky ZF s hydrodynamickým měničem točivého momentu.
Nedivili bychom se, kdyby se v rámci oné spolupráce s AMG na nové V8 Aston dostal i k převodovkám. Pokud se však Palmerovi dá věřit, že to, co říká, myslí upřímně a nesnaží se jen zamaskovat absenci dvouspojky, můžeme věřit, že manuál v nabídce Astonu zůstane, i když možná nikoliv oficiálně. Otázkou může být, proč Aston Martin na manuálu nezakládá více, když je pro něj očividně důležitý a když jej zákazníkům chce nabízet...









Manuální Astony nemají být jen věcí minulosti (na snímcích DBS Volante 2010)
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 8 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
 Peugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
5.10.2025
 Sympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
6.10.2025
 K mání je exportní Škoda Rapid 136 ve stavu nového auta, jedna z posledních vyrobených. I z jejího motoru by šlo svačit
6.10.2025
 Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
 Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
 - BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
 - 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
 - Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 
    
    
    
  
      
      
      
    