Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin udrží v nabídce manuály i s motory V12, chce být poslední na světě
11.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Oficiálně aby člověk manuální převodovku v Astonech pohledal. Podle slov šéfa značky je ale její kombinace s V12 k dispozici a aspoň v USA ji chce nabízet nadále.
Britská automobilka Aston Martin se plánuje svých kořenů držet pevněji než ostatní a nezahazovat stavební bloky, které z ní udělaly to, čím je dnes, alespoň v dohledné budoucnosti. Vyplývá to ze slov Andyho Palmera, šéfa gaydonské značky. Tyto stavební bloky zahrnují kromě platformy VH také atmosférický dvanáctiválec a manuální převodovku.
Všechny tyto tři věci budou nadále vylepšovány a používány. „Platforma VH rozhodně velmi předběhla svou dobu,” uvedl Palmer. „Měli jsme ji popsat jako modulární architekturu, jako MQB u Volkswagenu nebo podobné systémy velkých výrobců. Vymlouváme se, že je stará, ale kdybyste srovnali původní VH a současnou, vidíte ohromnou změnu. Je to vynikající způsob stavět auta v počtech, v jakých to děláme my,” vysvětlil.
Také V12 v nabídce Astonu zůstane, třebaže dozná různých změn a vylepšení. Nové DB9, které údajně přijde během nejbližších let, bude kromě platformy VH mít i tento motor. Ovšem, Aston pracuje v kooperaci s AMG na novém přeplňovaném osmiválci, který se dostane do nového V8 Vantage, ale na ten si budeme muset ještě několik let počkat.
Také manuální převodovky se Britové nechtějí vzdát - ale neříkají to moc nahlas. „Rád bych, abychom zůstali poslední, kteří v USA nabídnou manuální převodovku s dvanáctiválcem,” řekl Palmer a písmena USA si můžeme rovnou zaměnit za celý svět - tato kombinace je výjimečná zcela obecně. Za klíčové považujme, že v USA - není tajemstvím, že po stránce manuálů ve sportovních autech by se Evropa mohla od Ameriky učit, takový Challenger SRT Hellcat si tam s manuálem můžete objednat, podobně jako BMW M5 a M6 - a tu v Evropě oficiálně s manuálem nekoupíte.
Také Aston Martin, třebaže v Evropě toho moc s manuální převodovkou nenabízí, očividně je do USA schopen doručit vůz, který má tři pedály a manuální převodovku, a to i v kombinaci s dvanáctiválcem. Pokud by tedy člověk projevil zájem dostatečně silně, mohl by Aston třeba přes divizi Bespoke být schopen přemluvit, aby mu takové auto prodal i v Evropě - fyzicky to očividně jde. Případně tu stále je možnost individuálního dovozu ze Států.
Ovšem, také může být důvodem pro setrvání u manuálů fakt, že Aston Martin nemá dostatečně schopnou dvouspojku. Robotizovaný manuál Sportshift III ve V12 Vantage S má jednu spojku a je na světě už docela dlouho a skříň Touchtronic II, která se montuje např. do DB9, je klasický automat značky ZF s hydrodynamickým měničem točivého momentu.
Nedivili bychom se, kdyby se v rámci oné spolupráce s AMG na nové V8 Aston dostal i k převodovkám. Pokud se však Palmerovi dá věřit, že to, co říká, myslí upřímně a nesnaží se jen zamaskovat absenci dvouspojky, můžeme věřit, že manuál v nabídce Astonu zůstane, i když možná nikoliv oficiálně. Otázkou může být, proč Aston Martin na manuálu nezakládá více, když je pro něj očividně důležitý a když jej zákazníkům chce nabízet...
Manuální Astony nemají být jen věcí minulosti (na snímcích DBS Volante 2010)
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
dnes - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
před 6 hodinami - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
před 7 hodinami - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
před 9 hodinami - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
před 10 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
dnes
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.28. 21:24 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 21:02 - Brus
- Elektromobily a vse kolem nich 04.28. 20:01 - Stepan
- Onboard videa 04.28. 14:31 - brnenska.odchytova
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda