Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Vantage GT8: britská 911 GT3 má výkon, lehkost i manuál
15.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Ostrý V8 Vantage nabídne atmosférický motor s 446 koňmi a hmotnost nižší o 100 kg. To vše pod rouškou agresivnějšího bodykitu.
Aston Martin se začíná stávat modlou pravověrných petrolheadů. Jen pár dní po příchodu V12 Vantage S s manuální převodovkou si můžeme představit limitovanou edici Vantage GT8, která je dle tvrzení automobilky jejím nejřidičtěji zaměřeným vozem všech dob. Kupé jde ve stopách loňské série GT12, ve srovnání s ní u něj najdeme jednu zásadní změnu, jež se dotýká motorového prostoru. Na rozdíl od předchozího šestilitrového dvanáctiválce s automatem se zde o pohon stará 4,7litrový osmiválec a manuální řazení. Tedy něco, co Porsche přímo konkurenční 911 GT3 aktuálně chybně nenabízí.
Pohonná jednotka prošla vůči běžnému atmosférickému motoru V8 lehčím továrním tuningem, načež nyní produkuje 446 koní, tedy o deset více než ve standardu. O jízdní dynamice se značka bohužel nerozepisuje, základní V8 Vantage S však zvládá stovku za 4,8 sekundy. Provedení GT8 jistě bude o poznání rychlejší, než by odpovídalo zmiňovanému nárůstu výkonu. Zároveň došlo také k redukci hmotnosti o 100 kilogramů.
Kupé vážící 1 510 kg je nejlehčím osmiválcovým Astonem Vantage v celé historii tohoto modelu, přičemž osmikilové úspory dosáhli Britové instalací sedmipaprskových hořčíkových kol osazených pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2. Na lithium-iontovou baterii připadá dalších 17 kg, kromě toho je možné sáhnout také po akrylátových oknech. Nechybí ani odlehčený výfuk s odstraněnými sekundárními katalyzátory.
V rámci další úspory hmotnosti je dokonce možné sáhnout také po plastových ovladačích v kabině namísto standardních skleněných, zde však již jde o úsporu několika desítek gramů. Samotným interiérem se ovšem budeme zabývat až za malou chvíli, nyní ještě setrváme u mechaniky. V případě podvozku se přitom počítá s okruhovým naladěním, nicméně ani veřejné silnice nebudou verzi GT8 zapovězeny.
V rámci venkovní vizáže lze zmínit především nové nárazníky i vytažené blatníky, čelní karbonový splitter či výrazný zadní difuzor. Boční prahy svým tvarem odkazují na závodní variantu GTE, v případě zájmu o ještě agresivnější vizáž je možné sáhnout také po paketu Aero Pack, jehož součástí je mohutné zadní křídlo a čelní boční stabilizátory. Za zmínku stojí i karbonová střecha.
Karoserii je přitom možné objednat v kombinacích šedé a modré, bílé a zelené nebo zelené a limetkové, jež je vyobrazena ve fotogalerii. Uvnitř se kupé pyšní, stejně jako v případě exteriéru, uhlíkovými vlákny (dveřní panely, středová konzole), jež napomáhají ke zmiňované redukci hmotnosti. Stejný úkol pak mají i kožená poutka nahrazující standardní kličky dveří.
Jelikož jde i nadále o silniční vůz, nechybí ani klimatizace nebo multimediální systém AMi III, jehož součástí je audio aparatura o výkonu 160 wattů. Jak jsme již naznačili, standardem mezi převodovkami je šestistupňový manuál, sedmistupňový automat Sportshift II slouží pouze jako alternativa. K mání bude pouze 150 exemplářů, přičemž každý odstartuje na sumě 165 000 GBP (cca 5,6 mil. Kč).














 Nová limitovaná edice Astonu Martin GT8 dostala do vínku agresivnější vizáž, více koní a méně kilogramů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 10 hodinami
 „Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 11 hodinami
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
včera
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
 Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.03. 23:57 - mafel
 - Jednostopé okénko 11.03. 23:53 - abgx1
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 - Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
 
    
    
    
  
      
      
      
    