Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A3 2012: unikla celá sada fotek nové generace
22.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Audi znovu neudrželo pod pokličkou svá tajemství. Do éteru se tentokrát dostala kompletní sada fotografií zachycující i záď nové generace A3.
Nové Audi A3 je asi nejhůře střeženým tajemstvím na světě. Nejprve automobilka oficiálně odhalila interiér nového modelu, to bylo ale zřejmě to poslední, co se odehrálo pod její kontrolou. Palubní systém vozu totiž skýtal i pohled na design karoserie a co neprozradily obrázky z nového MMI, to následně odhalil první uniklý snímek, který dnes již nesporně reflektoval realitu. Níže přiložené fotografie totiž už kvůli svému množství vymyšlené být nemohou a zachycují úplně stejný vůz.
V hodnocení čerstvě uniklých fotek tak můžeme zůstat u starších tezí - nová A3 je pouze designovou evolucí dosavadního modelu a pokud by se vám ve srovnání s dnešní á-trojkou zdála být přece jen odlišná, pak od dalších nových a faceliftovanými modely automobilky, jako je třeba nová A6, se opravdu významně neliší. Pokud si vůz zakryjete od sloupků A dále, budete mít velký problém rozeznat, na který z ingolstadtských vozů se vůbec díváte.
Výše zmíněné ale neznamená, že by nová A3 byla ošklivá. To spíše naopak - aktuální linie čtyř kruhů ji alespoň podle mého skromného názoru sluší nejvíce ze všech dnešních audin.
Interiér jsme viděli už před více než měsícem v plné produkční parádě, a tak jej v tomto případě nebudeme znovu rozpitvávat. Pár nových fotek neodhaluje nic dramaticky nového, dovoluje nám ale zasadit si dříve zmíněné prvky do kontextu dalších částí vnitřku. I tento pohled nás nicméně utvrzuje v tom, že zejména nová palubní deska přichází na dnešní dobu s neobvykle střízlivými proporcemi. A to je nám sympatické.
Jestliže vzhled exteriéru ani interiéru není nikterak revoluční, technika vozu částečně ano. Vůz totiž používá kompletně novou platformu MQB a je vůbec prvním modelem koncernu Volkswagen, který ji dostal. Po stránce motorizací už ovšem žádnou revoluci čekat nelze - v Ženevě se má vůz představit se třemi dobře známými agregáty a nedá se očekávat, že by do budoucna měl jejich nabídku rozšířit nějaký dramaticky nový motor.
Základem tak zpočátku bude „benzin” 1,4 TFSI s 90 kW výkonu, dočasným vrcholem pak 1,8 TFSI s novým naladěním na 132 kW. Mezi oběma zážehovými agregáty si najde místo vznětový 2,0 TDI se 103 kW. Silnější „benzin” bude možné kombinovat též s pohonem všech kol a automatem S tronic, ten slabší si bude muset vystačit s předokolkou a manuálem a naftové srdce bude věrné pohonu předních kol a oběma možnostem volby převodových stupňů.
Podrobnosti v tomto i v jiných směrech bychom se ale měli dozvědět co nevidět - pokud dnes Audi unikla tak velká sada fotek, musí být oficiální premiéra na spadnutí. Dění kolem tohoto modelu budeme samozřejmě dále sledovat a jakmile se dozvíme cokoli zajímavého, naleznete to u nás.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012









Toto jsou první snímky zachycující novou A3 ze všech stran zvenčí i zevnitř
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 10 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 11 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
