Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A3 Ultra 1,4 TFSI: 150 koní a 4,7 litru na sto, i díky vypínání válců
2.6.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Když nepotřebujete plný výkon, 1,4 TFSI ve verzi Ultra vypne dva válce. Třídveřovému hatchbacku takto má stačit 4,7 l/100 km, kabrio bude žíznivější.
Audi poměrně hodně propaguje motory TDI - a nutno dodat, že s nimi má úspěch, stejně jako celý koncern VW - ale nejen u nich myslí na úspory paliva. Často nesmyslné limity emisí zbytečně démonizovaného oxidu uhličitého „je potřeba” snižovat i u benzinových motorů.
Čtyři kruhy tedy představily nový přírůstek do rodiny svých vozů s přídomkem Ultra, což má znamenat ultra nízkou spotřebu paliva. Je jím Audi A3 a pod kapotou pracuje přeplňovaný čtyřválec TFSI Ultra o objemu 1,4 litru. Dává 150 koní, což by mělo stačit na zrychlení na stovku za 8,1 vteřiny a maximální rychlost 220 km/h. Bude možné jej zkombinovat jak s manuálním šestikvaltem, tak i se sedmistupňovou dvouspojkou S-Tronic.
Zároveň by ale v třídveřové verzi A3 měl z nádrže sát benzín jen velmi pomalu - podle normy činí kombinovaná spotřeba jen 4,7 litru paliva na 100 km, což lze do eurořeči přeložit jako 109 g CO2/km. Plnění normy Euro 6 je samozřejmostí. Audi takto nízké spotřeby údajně dosáhlo systémem vypínání válců, zkrátka ze čtyřválce udělá dvouválec, pokud nepotřebujete plný výkon.
Pro milovníky nafty je Audi A3 Ultra v nabídce také se 110koňovým motorem 1,6 TDI, kterému údajně stačí 3,3 litru nafty na 100 km, což znamená 88 g CO2/km. V současnosti si takto můžete naspecifikovat oba hatchbacky, v budoucnu přibude i varianta sedan, která byla zatím o tuto možnost ochuzena.
Modely Ultra už Ingolstadt nabízí kromě řady A3 také v řadách A4, A5, A6 a A7. Podle tiskové zprávy jsou vozy ve variantách Ultra třetím konceptem Audi na poli „udržitelné mobility”, spolu s plug-in hybridy e-tron a plynovými vozy g-tron. Jak to je s dostupností modelů Ultra na českém trhu, není jasné, webový konfigurátor takovou volbu u motorů zatím nenabízí.

Audi nabízí ve verzi Ultra i A3 Cabrio. Všimněte si označení Ultra pod písmeny TFSI
Audi ukázalo A3 Cabrio 2014 již vloni
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
Ojetá stylová sportovní audina je bolestivou vzpomínkou na doby, kdy jste si do takového auta mohli poručit prakticky cokoli
včeraŠéf Bugatti do detailu ukázal pohon nového Tourbillonu, jeho V16 má oproti dosavadnímu motoru W16 překvapivou výhodu
včeraCeny ojetých aut znovu rostou, jen elektromobily dál ztrácí hodnotu raketovým tempem. Přehled největších propadáků je jich plný
včeraLamborghini otočilo o 180 stupňů. Teď říká, že u spalovacích motorů zůstane „tak dlouho, jak to jen půjde”
včeraRealita Evropy v roce 2025: VW tu zkouší prodávat litrové Polo za cenu, za kterou za mořem nabízí obrovské 270koňové SUV
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva