Audi A3 Ultra 1,4 TFSI: 150 koní a 4,7 litru na sto, i díky vypínání válců

Když nepotřebujete plný výkon, 1,4 TFSI ve verzi Ultra vypne dva válce. Třídveřovému hatchbacku takto má stačit 4,7 l/100 km, kabrio bude žíznivější.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi A3 Ultra 1,4 TFSI: 150 koní a 4,7 litru na sto, i díky vypínání válců

2.6.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Audi A3 Ultra 1,4 TFSI: 150 koní a 4,7 litru na sto, i díky vypínání válců

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Když nepotřebujete plný výkon, 1,4 TFSI ve verzi Ultra vypne dva válce. Třídveřovému hatchbacku takto má stačit 4,7 l/100 km, kabrio bude žíznivější.

Audi poměrně hodně propaguje motory TDI - a nutno dodat, že s nimi má úspěch, stejně jako celý koncern VW - ale nejen u nich myslí na úspory paliva. Často nesmyslné limity emisí zbytečně démonizovaného oxidu uhličitého „je potřeba” snižovat i u benzinových motorů.

Čtyři kruhy tedy představily nový přírůstek do rodiny svých vozů s přídomkem Ultra, což má znamenat ultra nízkou spotřebu paliva. Je jím Audi A3 a pod kapotou pracuje přeplňovaný čtyřválec TFSI Ultra o objemu 1,4 litru. Dává 150 koní, což by mělo stačit na zrychlení na stovku za 8,1 vteřiny a maximální rychlost 220 km/h. Bude možné jej zkombinovat jak s manuálním šestikvaltem, tak i se sedmistupňovou dvouspojkou S-Tronic.

Zároveň by ale v třídveřové verzi A3 měl z nádrže sát benzín jen velmi pomalu - podle normy činí kombinovaná spotřeba jen 4,7 litru paliva na 100 km, což lze do eurořeči přeložit jako 109 g CO2/km. Plnění normy Euro 6 je samozřejmostí. Audi takto nízké spotřeby údajně dosáhlo systémem vypínání válců, zkrátka ze čtyřválce udělá dvouválec, pokud nepotřebujete plný výkon.

Pro milovníky nafty je Audi A3 Ultra v nabídce také se 110koňovým motorem 1,6 TDI, kterému údajně stačí 3,3 litru nafty na 100 km, což znamená 88 g CO2/km. V současnosti si takto můžete naspecifikovat oba hatchbacky, v budoucnu přibude i varianta sedan, která byla zatím o tuto možnost ochuzena.

Modely Ultra už Ingolstadt nabízí kromě řady A3 také v řadách A4, A5, A6 a A7. Podle tiskové zprávy jsou vozy ve variantách Ultra třetím konceptem Audi na poli „udržitelné mobility”, spolu s plug-in hybridy e-tron a plynovými vozy g-tron. Jak to je s dostupností modelů Ultra na českém trhu, není jasné, webový konfigurátor takovou volbu u motorů zatím nenabízí.


Audi A3 Ultra 1,4 TFSI: 150 koní a 4,7 litru na sto, i díky vypínání válců - 1 - audi a3 tfsi cabrio ultra perex
Audi nabízí ve verzi Ultra i A3 Cabrio. Všimněte si označení Ultra pod písmeny TFSI

Audi A3 Ultra 1,4 TFSI: 150 koní a 4,7 litru na sto, i díky vypínání válců - 2 - Audi A3 Cabrio 2014 oficialni 01Audi A3 Ultra 1,4 TFSI: 150 koní a 4,7 litru na sto, i díky vypínání válců - 3 - Audi A3 Cabrio 2014 oficialni 02Audi A3 Ultra 1,4 TFSI: 150 koní a 4,7 litru na sto, i díky vypínání válců - 4 - Audi A3 Cabrio 2014 oficialni 03Audi A3 Ultra 1,4 TFSI: 150 koní a 4,7 litru na sto, i díky vypínání válců - 5 - Audi A3 Cabrio 2014 oficialni 04Audi A3 Ultra 1,4 TFSI: 150 koní a 4,7 litru na sto, i díky vypínání válců - 6 - Audi A3 Cabrio 2014 oficialni 05Audi A3 Ultra 1,4 TFSI: 150 koní a 4,7 litru na sto, i díky vypínání válců - 7 - Audi A3 Cabrio 2014 oficialni 06Audi A3 Ultra 1,4 TFSI: 150 koní a 4,7 litru na sto, i díky vypínání válců - 8 - Audi A3 Cabrio 2014 oficialni 07Audi A3 Ultra 1,4 TFSI: 150 koní a 4,7 litru na sto, i díky vypínání válců - 9 - Audi A3 Cabrio 2014 oficialni 08Audi A3 Ultra 1,4 TFSI: 150 koní a 4,7 litru na sto, i díky vypínání válců - 10 - Audi A3 Cabrio 2014 oficialni 09Audi A3 Ultra 1,4 TFSI: 150 koní a 4,7 litru na sto, i díky vypínání válců - 11 - Audi A3 Cabrio 2014 oficialni 10Audi A3 Ultra 1,4 TFSI: 150 koní a 4,7 litru na sto, i díky vypínání válců - 12 - Audi A3 Cabrio 2014 oficialni 11
Audi ukázalo A3 Cabrio 2014 již vloni

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.