Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A4, A5 a A6 ultra: němečtí spořílci na českém trhu startují na 852 tisících Kč
29.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sedany, kombíky i kupé se čtyřmi kruhy ve znaku dostaly nižší světlou výšku, ultra dlouhé převody a dvoulitrový diesel. Jezdit chtějí za 4,2 litru.
Německou trojku „ultras“, která staví zejména na nízké spotřebě resp. emisích CO2, jsme si představili již před jejím oficiálním debutem na březnovém ženevském autosalonu. V té době byla známa i jejich německá cena, prodej v českých luzích a hájích však startuje teprve nyní. K dispozici pro vás tedy máme oficiální ceníky, ještě před nahlédnutím do nich však dozajista nezaškodí menší zopakování těch zásadních změn, které Audi A4, A5 a A6 ultra oddělují od standardu.
Začít můžeme manuální převodovkou, která dostala u vyšších převodových stupňů o poznání delší převody. Mimo to nechybí systém start/stop, rekuperace brzdné energie či informační program pro řidiče, který vám naznačuje, že jste už dávno měli přeřadit na vyšší rychlost. Opomenout nesmíme ani lehce optimalizovanou aerodynamiku karoserie (jde hlavně o částečné zaslepení čelní masky), nižší světlou výšku či pneumatiky s nižším valivým odporem.
To je ale vlastně vše, poznávacím znamením je pak jen decentní označení modelů na zádi. A také motor 2,0 TDI pod přední kapotou. Ten přitom u modelové řady A4 posílá na přední kola 136 nebo 163 koní, u Audi A5 však již na přední nápravu proudí pouze vyšší výkon. V případě sedanu a kombíku A6 pak můžeme hovořit dokonce o 190 koních, přičemž kromě standardního manuálu můžete sáhnout také po dvouspojkové převodovce S tronic.
V závislosti na zvoleném modelu se přitom bude lišit jak udávaná spotřeba, tak i cena. Nejméně přitom logicky zaplatíte za sedan A4, který v kombinaci s méně výkonným motorem vychází na 851 900 Kč. V ceně přitom oproti standardu dostáváte kromě výše zmíněného sportovní podvozek či 16palcová kola, udávaná spotřeba by pak měla činit 4 l/100 km (zatímco emise CO2 poklesly na 104 g/km).
Pokud ale toužíte po výkonnějším provedení, měli byste si připravit o 44 tisíc korun více, spotřeba přitom narostla na 4,2 l/100 km (emise CO2 pak na 109 g/km). Stejného průměru dosahuje i slabší Audi A4 Avant, které pořídíte od 896 900 Kč, ve srovnání se sedanem tak kombík podražil o 45 tisíc Kč. S výkonem 163 koní (a spotřebou 4,4 l) je pak spojen stejný nárůst ceny jako u méně praktické varianty.
Přesunout se můžeme k modelové řadě A5, kde již dostanete pouze vyšší výkon. V případě kupátka přitom spotřeba má činit 4,2 litru, přičemž v showroomu necháte minimálně 972 900 Kč. Sáhnout ovšem můžete také po pětidveřovém provedení Sportback, které je o pouhou desetinu žíznivější, z vašeho bankovního účtu ovšem odečte jen 951 900 Kč.
Vrcholem nabídky „ultras“ se pak stává Audi A6, kde máme k dispozici hned čtveřici modelů. Limuzína s manuálem přitom stojí 1 063 900 Kč a s automatem pak 1 120 900 Kč za kombi dáte v obou případech o 67 tisíc korun více. Spotřeba se pak pohybuje mezi 4,3 až 4,4 litry u sedanu, u Avantu ovšem byla pokaždé stanovena na 4,6 l/100 km.
Bližší informace najdete jako obvykle v oficiálních cenících, které si můžete stáhnout ze stránek českého zastoupení jak pro Audi A4 (PDF, 351 kB), tak pro Audi A5 Sportback (PDF, 796 kB) a Audi A6 (PDF, 426 kB). Chybí jen specifikace pro A5 Coupe, která ale prý bude velmi brzy doplněna.



























Německá trojka „Ultras“ se chlubí nízkou spotřebou, pomalá však s ohledem na výkon až 190 dieselových koní ale také nebude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 11 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejčtenější články
Odtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
2.7.2025„Teď děláme do uhlí.” Trumpův „Velký krásný zákon” ruší dotace na elektromobily i pokuty za „nadměrnou spotřebu”, může být zlomový
2.7.2025Toto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
2.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Audi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
2.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva