Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A4, A5 a A6 ultra 2014: další spořílci s TDI mají spotřebu kolem 4 l/100 km
5.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
V Ingolstadtu se připravují na vypuštění dalších „ultra” úsporných aut. Pokračování se ponese ve znamení dalších tří modelů s motorem 2,0 TDI.
Někdo šetří hmotnost na nádržích, jiní se vydávají tradičnějšími cestami, které řidičům nemusí jít k duhu. Audi je s novou enklávou modelů obdařených přídomkem ultra někde na polovině cesty, kterou jsme již museli akceptovat. „Ultras” z domoviny automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku nebudou tak rychlé jako úvodní ochutnávka v podobě TT ultra quattro. Dostanou primárně systém start-stop a informační systém, který bude řidiči dávat rady k tomu, aby jel co možná nejšetrněji vůči životnímu prostředí. Všechny bez výjimky splní emisní normu Euro 6.
Dříve ohlášený model A3 ultra se stane nejmenším zástupcem ekologických příšerek. S motorem 1,6 TDI (110 koní) je díky rozsáhlejšímu použití vysokopevnostní oceli a kompozitních materiálů o 25 kilogramů lehčí než verze bez slůvka ultra v názvu a dosahuje normované spotřeby 3,2 litru nafty na sto ujetých kilometrů. Podle všeho je nejen úspornější, ale také rychlejší než standardní 1,6 TDI. Zároveň je také o 15 milimetrů nižší a používá ekologické pneumatiky s nižším valivým odporem. Podle všeho má ujet na jedno natankování přes 1 500 kilometrů (teoreticky).
K tomu teď Audi přidalo avízo o větších modelech. A4 a její kombiverze A4 Avant na to půjde při honbě za nejnižší normovanou spotřebou podobným způsobem. Dočká se úprav karoserie, které zajistí lepší aerodynamiku, k tomu dojde také ke snížení světlé výšky a divili bychom se, kdyby se na něm také neobjevilo úspornější obutí. Pod kapotou A4 ultra bude dvoulitrové TDI s výkonem 136 koní nebo až 163 koní s točivým momentem 320 (při 1 500 až 3 000 otáčkách), respektive 400 Nm (při 1 750 až 2 750 otáčkách). O pomalé „herky“ se zelenou vlaječkou tedy nepůjde, protože zrychlení na stovku proběhne za 9,3 sekundy a maximálka leží na 215 km/h. Sedan se vyznačuje spotřebou od 3,9 litru, Avant je na hodnotě 4,2 litru.
Stejná jednotka se objeví v kupé A5 a také v modelu A5 Sportback, ovšem zde jen ve výkonnějším provedení, které umožní zrychlit z klidu na stokilometrovou rychlost za 8,3 sekundy (stejné jako A4 sedan), Sportbacku pak za 8,6 s. Oba se přesto rozjedou až za hranici 220 km/h. Kabriolet se ultra ekologické verze zřejmě nedočká. U většího A6 a A6 Avant se prý objeví také čtyřválec 2,0 TDI se spotřebou 4,2 litru (4,6 l Avant), avšak v tomto případě se pochlubí výkonem 190 koní a 400 Nm točivého momentu (při 1 750 a 3 000 otáčkách).
Nikde nebyly k vidění nápisy Quattro, a tak je na beton jasné, že se ve všech ultra dočkají zákazníci jen a pouze předního pohonu. A6 bude mít výjimku v případě převodovky, neboť kromě strandardního manuálu pro všechna ultra nabídne i dvouspojkové ústrojí S tronic, které poprvé s předním pohonem nahrazuje Multitronic. V Německu startují ceny verzí ultra na 32 600 Eur (cca 900 tisíc Kč) za A4, 37 350 Eu za A5 (cca 1 030 000 Kč) a 39 900 Eur za A6 (cca 1,1 milionu Kč).
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.



























Úsporné varianty ultra zřejmě budou disponovat neuvěřitelně dlouhými převody. Uvidíme, jak budou úsporné v praxi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
včeraPutin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025
Nejnovější články
Žádané SUV Toyoty je i v bazarech horkým zbožím, díky tradičně zastaralé konstrukci se na něm hned tak něco neporouchá
včeraDalší značka přiznává, že bude muset předělat svůj elektromobil na spalovací pohon, asi nepomáhá ani spojení s prezidentem
včeraŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
včeraCeny nejlevnějších Tesel Model 3 v Evropě spadly tak nízko, že je vedle nich i Škoda Fabia mega drahá
včeraJe smutné, když to musí být Lada, kdo lidem rozumně vysvětluje, proč elektromobily nemají v Evropě perspektivu
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.22. 19:57 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.22. 19:54 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 06.22. 14:05 - pavproch
- Onboard videa 06.22. 13:50 - brnenska.odchytova
- Cupra obecně 06.21. 16:38 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.21. 10:33 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.21. 10:28 - pavproch
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.20. 15:45 - Eda