Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nový Mercedes C má nádrž jen na 41 litrů paliva, je absurdní obětí regulací
5.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+video) Důsledkem nesmyslných regulací je i zmenšování palivových nádrží. Céčko je nový rekordman.
Že mají všechny modely moderní doby parádní laboratorně změřené hodnoty spotřeby, které jsou až na minimální počet výjimek v reálném životě na silnicích nedosažitelné, na to jsme si za poslední roky museli chtě nechtě zvyknout. Že kvůli dosahování co nejnižších tabulkových hodnot automobilky do aut instalují řešení, o která málokdo stojí, ale všichni za ně musí platit, na to už si zvykáme hůře. Ale aby výrobci automobilů v rámci vlastně jen papírového snižování hmotnosti redukovali objem palivových nádrží až na neúnosnou mez? Na to už si asi nezvykneme. V tuto chvíli to začíná vypadat, že na čerpacích stanicích bude za pár let neustále plno, protože každý bude jezdit od pumpy k pumpě, jako kdyby měl „užraný“ šestilitrový dvanáctiválec.
Snad s každou další generací toho či onoho modelu slýcháváme o výrazné redukci hmotnosti, to aby výrobci dosáhli nižších hodnot spotřeby a emisí. Proč ne, nižší hmotnost lze jedině vítat, jenomže snížení musí být skutečné. Musí sáhnout do samotné konstrukce automobilu, odlehčit karoserii, šasí, motor, vnitřní vybavení... U nového Mercedesu třídy C se to všechno pravděpodobně stalo, ale automobilce to nestačilo. V rámci co největšího papírového odlehčení se tak jak před zákazníky, ale především před testy normované spotřeby uchýlila k extrému, který v automobilovém světě zatím nemá obdoby.
Nová třída C údajně dokázala oproti předchůdci shodit 75 kilogramů na váze, což jistě není málo. Celých 16 procent z toho však zajistila novou palivovou nádrží, která má pouhých 41 litrů a oproti předchůdci je menší o neskutečných 18 litrů. Jak je možné, že se o takové odlehčení postarala jen nádrž? Že by byla tak těžká? Kdeže, to jen při testech normované spotřeby resp. emisí CO2 je kalkulováno s hmotností, pří níž je ve voze natankováno 90 procent paliva a za volantem sedí 75kilogramový řidič. Téměř veškeré odlehčení spojené s nádrží tak dělá jen a pouze chybějící palivo, které si jakožto zákazník - pokud budete chtít mít lehčí auto - do původní větší nádrže vůbec nemusíte koupit.
Jde tak pouze o výsledek tlaku regulací, dost absurdní, řekli bychom. Však ztratit výměnou za 12 kilogramů řekněme teoretických 300 kilometrů na celkovém dojezdu se zdá být šílené. Pokud ale automobilka chce vykázat co nejnižší hodnoty normovaných emisí a platit co nejmenší pokuty Evropské unii, pak si lze malou nádrží pomoci velmi snadnoZmíněný 90 procent ze 41 litrů je relativně o dost méně než 90 procent z 62 litrů. V průběhu měření v cyklu NEDC bylo nové Céčko s benzinovým motorem na počátku natankováno z 36,9 litru, zatímco jeho předchůdce přijel k měření emisí s 53,1 litry. A pak se ptejte, proč mají i výkonná auta na MQB jako Octavia RS jen 50litrovou nádrž...
Na zákazníka se prý přesto hledí, protože nádrž na 66 litrů můžete přeci objednat za příplatek. V Německu vychází na 60 Eur, což znamená něco málo přes 1 600 Kč. Nechtěli bychom zapomenout zaškrtnout tuhle položku, jakkoli se nám nechce ani hrát tyto bruselské hry. Na našem trhu bude s největší pravděpodobností v základní výbavě, což naznačuje český konfigurátor. Mluvčí značky k tomu dodává, že se ke kroku zmenšení nádrže uchýlili v souladu s mezigeneračně nižší spotřebou paliva a že pro ty, kteří chtějí větší dojezd je tu přeci volitelných 66 litrů. „Snížení hmotnosti nové C-třídy vedlo k výraznému zlepšení v nosnosti. To je o 50 kg a je nyní 90 kg vyšší než konkurence.” Co k tomu dodat... Snaha dosáhnout hranice 100 g CO2 na kilometr si vybírá daň i takto.
Můžeme si ještě připomenout základní ceny, za které bude k dispozici od poloviny března. Podle konfigurátoru vychází nejlevněji benzinová verze C 180 (828 500 Kč) s manuální převodovkou a výkonem 156 koní. Silnější C 200 se 184 koňmi bude dostupné od 901 450 Kč a turbodiesel 2,1 litru v C 220 BlueTEC (170 koní) odstartuje na 942 590 Kč. Seznam zbývajících motorizací, které dorazí později už jsme vám zveřejnili dříve. Chystá se také verze C 63 AMG a prodloužený rozvor, Kombi a Coupe jsou takřka tutovkou, paket AMG Line zcela hotovou věcí.
První Céčka teď právě sjíždí z výrobní linky v německých Brémách, nový model však bude vyráběn také ještě v Číně, Jižní Africe a ve Spojených státech. Do šesti měsíců se tedy stuttgartský příspěvek do střední třídy bude vyrábět ve čtyřech závodech na čtyřech kontinentech. Pokud se na nové Céčko těšíte, podívejte se na přiložené video z výrobní linky.
Fotogalerie






























Po designové stránce nejvíce připomíná malé "eSko"
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
včeraPutin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Žádané SUV Toyoty je i v bazarech horkým zbožím, díky tradičně zastaralé konstrukci se na něm hned tak něco neporouchá
včeraDalší značka přiznává, že bude muset předělat svůj elektromobil na spalovací pohon, asi nepomáhá ani spojení s prezidentem
včeraŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
včeraCeny nejlevnějších Tesel Model 3 v Evropě spadly tak nízko, že je vedle nich i Škoda Fabia mega drahá
včeraJe smutné, když to musí být Lada, kdo lidem rozumně vysvětluje, proč elektromobily nemají v Evropě perspektivu
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.22. 19:57 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.22. 19:54 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 06.22. 14:05 - pavproch
- Onboard videa 06.22. 13:50 - brnenska.odchytova
- Cupra obecně 06.21. 16:38 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.21. 10:33 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.21. 10:28 - pavproch
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.20. 15:45 - Eda