Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A4 B9: nová A4 bude až o 150 kg lehčí, quattro prý nahradí e-quattro
21.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V roce 2014 dorazí nová generace Audi A4 založená na modulární platformě MLB. Kromě nižší hmotnosti představí zcela nový systém pohonu 4x4.
Pro německou automobilku se čtyřmi kruhy ve znaku neexistuje důležitější model. A4 se totiž prodává po celém světě se stejnou lehkostí, s jakou z pekárny po ránu mizí obzvláště propečené rohlíky. Současný model však již začíná poněkud dosluhovat, čemuž se nemůžeme divit. Představen byl již v roce 2007 na autosalonu ve Frankfurtu, krátce poté pak zamířil do prodeje.
Audi tak na příští rok připravuje menší facelift, který bude předcházet generační obměně. Ta je naplánována na rok 2014, kdy automobilka představí sedan, kombi Avant dorazí o 12 měsíců později. Detailů prozatím není k dispozici mnoho, počítat se dá ale s tím, že novinka bude podstatně lehčí než současná generace.
Důvodem je modulární platforma MLB Evo, která může oproti té stávající uspořit v závislosti na dané výbavě a motorizaci 120 až 150 kg. A to přesto, že Audi plánuje zvětšit dimenze příští A4 do takové míry, aby vůz mohl snadno konkurovat současnému BMW řady 3. Není to však jediná dieta, která verzi B9 čeká.
Podle britského Caru Audi rovněž hodlá uspořit nějaká kila na pohonu všech kol, který by měl upustit od současných mechanických diferenciálů. Místo toho budou zadní nápravu pohánět dva elektromotory (v případě předokolky bude pouze jeden z nich zakomponován do prostoru nad přední nápravu) o celkovém výkonu 136 koňských sil. Klasický spalovací motor bude určen pouze pro přední nápravu, čímž by mělo dojít nejen k redukci hmotnosti, ale také ke snížení spotřeby. Jestli se toto řešení dotkne skutečné všech nových A4 si tedy nejsme jisti, rozhodně ale nemůžeme popřít, že by automobilka takový systém nevyvíjela - loňský koncept A5 e-tron Quattro sázel přesně na toto řešení.
Z výše zmíněného je zřejmé, že A4 by měla být standardně hybridem, který nabídne až šedesátikilometrový dojezd čistě na elektřinu. To sice není mnoho, nesmíme ovšem zapomínat na to, že stále ještě budou pod přední kapotou pracovat benzinové a turbodieselové motory. Produkovat by měly od 150 do 350 koní, přičemž každá motorizace nabídne systém start/stop, rekuperaci brzdné energie a nově také systém rekuperace termální energie, se kterým zatím experimentovalo hlavně BMW.
Obdobné změny by měly v letech 2014-2016 poctít také řadu A5, která s A4 sdílí řadu komponentů. Kromě toho Audi plánuje na rok 2016 ještě prostornou verzi MPV, díky čemuž by portfolio jediného modelu pokrylo potřeby takřka všech motoristů. Nezmiňovali jsme náhodou, že je A4 pro Audi nejdůležitější?

Audi A4 B9 se prozatím ukázalo na jediné oficiální skice, která ani náhodou nenaznačuje odklon od současného designu. Známy jsou však některé informace o nižší hmotnosti a novém systému pohonu všech kol e-quattro, který namísto mechanických diferenciálů zaměstnává elektromotory na zadní nápravě a klasický spalovací motor pohánějící kola přední
Zdroj: Car magazine
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 1. den včera 22:03
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
- Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty 15.9.2025
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa 14.9.2025
Nejnovější články
Čas na bojkot: Šéf Audi i po všech selháních aktivně bojuje za to, aby vám zakázali koupit si auto, které ve skutečnosti chcete
před 45 minutamiMercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
včeraLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
včeraPrezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
včeraŠéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva