Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A6 Allroad 2012: nová generace velkého všeuměla je tu
11.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německá značka s téměř dvouměsíčním předstihem představuje třetí generaci oplastovaného crossoveru A6 Allroad. Podívejte se na ni.
Zdá se, že Detroit zafungoval na automobilky jako spouštěč řetězové reakce. Téměř si dupou po hlavách, aby mohly ukázat více než ty od vedle v domnění, že toho nepředvedly dost. Třeba Audi. Na výstavě NAIAS ukázala studii Q3 Vail a oznámila, že se na severoamerický trh vrací kombi verze A4 Avant v podobě Allroadu. Normálně by to bylo považováno za slušný mediální záběr, ale v Audi si řekli ne, a tak na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas odhalili interiér nové generace modelu A3, který se pak nepřímo (i když se nechce věřit, že nechtěně), podílel na předčasném úniku podoby příštího rivala BMW řady 1. Myslíte si, že to stačilo? Jinde bohatě, Ingolstadt ale uznal za vhodné v předstihu ukázat ještě auto, které bude mít světovou výstavní premiéru v Ženevě - nové Audi A6 Allroad.
Třetí generace soft-roadu, nebo chcete-li crossoveru, jde na „potřebu-vlastnit” potenciálních zákazníků osvědčenými metodami. Oplastováním ušetřit za lak a ještě si za to nechat lépe zaplatit (při celolaku pak ještě jednou), zvednout mírně podvozek, aby to pocitům z jízdy dodalo drsnější nádech a pak doplnit lepší výbavou, aby klient neměl dojem, že toho dobrodružství zase bylo moc. Mnohem příjemnější na nové generaci A6 Allroad je to, že oproti předchůdci zhubla o 70 kg a to při dalším nárůstu ve všech směrech. Délka auta je 4,94 m, šířka 1,90 m a výška 1,47 m, a to znamená, že po úpravách na podvozku je nové Audi oproti výchozímu Avantu o šest centimetrů vyšší.
Pro pocit většího bezpečí jsou pod oběma nárazníky uložené nerezové desky chránící plasty před poškozením. V terénu by to při podobně malých nájezdových úhlech dávalo smysl, kdyby A6 Allroad byly využívány tímto způsobem, což ale z principu nejsou. Takže zde bylo důležitější, aby to lépe vypadalo, což se v kontrastu s černými nástavci blatníků rozšiřujícími karoserii asi i povedlo.
Ve jménu tradice je Audi A6 Allroad opět vybaveno permanentním pohonem všech kol quattro a v tomto případě je standardně dodáván také aktivní zadní diferenciál se schopností dávkovat sílu zvlášť na každé kolo. K dobrým mravům Allroadu patří rovněž vzduchové pérování dodávané bez příplatku, které zde umí ze standardní polohy snížit podvozek při vyšších rychlostech o 15 mm a naopak zvýšit o 35 mm při nějakém tom pokusu o městský offroad.
K tomu bude možné vybrat si jeden ze čtyř třílitrových šestiválců vybavených přeplňováním a přímým vstřikováním. V jednom případě jde o zážehový agregát, zbytek tvoří diesely. Při sázce na benzín dostanete 3,0 TFSI s mechanicky poháněným kompresorem o výkonu 310 koní a maximálním točivém momentu 440 newtonmetrů. S touhle výbavou se lze dostat na stovku za 5,9 sekundy a pokračovat v akceleraci až do omezovače v obligátních 250 km/h.
Jak je asi zřejmé, naftový agregát je ve skutečnosti jeden, akorát pokaždé nastavený na jiné hodnoty: 204 koní a 450 Nm, 245 koní plus 580 Nm a v případě použití nového twin-turba 313 koní a 650 newtonmetrů. Nejsilnější provedení se ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou dostane na 100 km/h jen o tři desetiny vteřiny později než TFSI. Tři další motory se kombinují se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic.
Na ceny Audi A6 Allroad bude nutné ještě chvíli počkat. Ty se objeví asi až po výstavní premiéře Ženevě, nicméně automobilka již zveřejnila částku, kterou bude německý zákazník potřebovat za nejslabší diesel - činí 54 600 euro, tedy asi 1,4 milionu korun.






















Nová A6 Allroad je v pořadí již třetí generací, první byla představena v roce 1999
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 9 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejčtenější články
Korejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
31.3.2025Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
31.3.2025Evropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
31.3.2025Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha