Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A8L Security: s pancířem a motorem až W12 odolá i granátu
15.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý kolos prý na mnoha místech své karoserie nabízí ochranu na úrovni balistické třídy VR10. S výkonem 500 koní přesto dá stovku za 7,1 s.
Modernizaci německé vlajkové lodi jsme si představili již během premiéry na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Mimo to nás neminulo ani luxusní provedení W12 Exclusive, které dorazilo v listopadu s unikátním koženým interiérem, tím se však mohla kochat pouhá padesátka zákazníků. Stávající rozšíření nabídky již taková omezení neklade, i to však stoprocentně nebude prodáváno po tisících. Dá se totiž předpokládat, že po nejnovějším modelu A8L Security nabízejícím balistickou ochranu třídy VR7 sáhnou víceméně jen státníci či byznysmeni obávající se o svůj život.
Zvenčí přitom nic nenaznačuje tomu, že by karoserie byla chráněna pancířem. Vůz dokonce i sdílí 5,27metrovou délku a 3,12metrový rozvor s prodlouženou variantou, na které je založen. Snad jen pohled na zvýšené bočnice pneumatik (jejich rozměr činí 255/70 R19) naznačuje, co se skrývá pod povrchem. Než se ovšem k samotným ochranným plátům dostaneme, projdeme si nabídku motorů.
K dispozici jsou dva. První volbou je osmiválec TFSI, se kterým ve standardu přichází základní diodové čelní světlomety, zatímco pro model s dvanáctiválcem jsou určené „Matrixovské” LEDky. Zpět ale k přeplňovanému čtyřlitru, který produkuje 435 koní a 600 Nm točivého momentu. S touto silou vůz i přes zvýšenou hmotnost (přesnou cifru Audi neuvádí) akceleruje z klidu na stovku za 7,5 sekundy, přičemž spotřeba má činit 10,9 l/100 km.
U zmiňovaného dvanáctiválce pro změnu dostanete atmosférické plnění, se kterým přichází 500 koní a 625 Nm. Stovku tak pokoříte o čtyři desetiny sekundy rychleji než s osmiválcem (konkrétně za 7,1 s), přičemž omezovač by měl zasáhnout až při rychlosti 210 km/h. V rámci spotřeby je ale třeba počítat s poněkud vyšším průměrem 13,5 litru na sto kilometrů.
Pohonné jednotky máme probrány, nyní tak můžeme přikročit k samotnému pancéřování. To nebylo snadné především kvůli hliníkovému prostorovému rámu Audi (ASF). Některé jeho části totiž musely být vyrobeny znovu (a ručně), přičemž jejich zapasování a kompletně celé sladění zabralo speciálně vyškoleným technikům na 450 hodin.
Nyní však Audi může bez problémů tvrdit, že některé oblasti karoserie již neodpovídají pouze ochraně na úrovni třídy VR7, ale dokonce vyšším úrovním VR9 a VR10. Zmiňované pneumatiky pak i po průstřelu zvládají 80kilometrové tempo, zatímco kokpit osazený zábavním systémem lze dále vybavit třeba hasicím přístrojem.
Mimo to Audi nabízí pohotovostní systém se zásobou čerstvého vzduchu pro případ plynového útoku, pro státníky pak budou důležité všemožné sirény a blikačky. Ceny se ovšem kvůli bezpečnosti dozví jen vážní zájemci, kteří si Audi A8L Security mohou již nyní objednat. Na dodávku si však počkají až do podzimu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.






Nové Audi A8L Security musí kvůli bezpečnosti zákazníků vypadat naprosto přesně jako standardní model. V mnoha částech karoserie však prý nabízí balistickou ochranu na úrovni třídy VR10
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 58 minutami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 2 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 3 hodinami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před 5 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
