Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi dostane do prodeje zcela nový typ světel, nabídnou dosud netušené možnosti
13.8.2019 | Petr Prokopec
Žijeme ve zvláštní době, kdy si do auta můžete dle svého gusta stále méně vybrat třeba typ převodovky či motoru. V případě různých „nesmyslů” se ale výběr stále rozšiřuje.
Elektrickým směrem dnes míří prakticky každá automobilka, Audi nevyjímaje. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku již slíbila, že do roku 2025 pošle na trh hned 12 modelů, které se obejdou bez spalovacího agregátu. Jedním z nich se stane i SUV Q4 E-tron, jenž bylo ve formě konceptu představeno na letošním autosalonu v Ženevě. Počítat tedy máme s novinkou, která sice bude zvenčí měřit jen 4,6 metru, ovšem uvnitř nabídne prostor vyhrazený vozům o třídu výše, a to právě díky prostorově úspornějšímu elektrickému pohonu.
Vůz má dorazit do prodeje v roce 2021, přičemž stejně jako řada dalších elektrických koncernových vozů vsadí na modulární platformu MEB. Baterie tak budou usazeny v podlaze, přičemž koncept disponoval kapacitou 82 kWh a tedy dojezdem přes 450 km. S ohledem na dvojici agregátů a tedy pohon všech kol pak Q4 E-tron počítal s nemalou trakcí i zátahem od nulových otáček, sprint z klidu na stovku za 6,3 sekundy tak zní spíše konzervativně. Stejně jako maximálka omezená na 180 km/h.
Dá se předpokládat, že Audi obětovalo jízdní dynamiku na oltář dojezdu, v případě sériového modelu ale vše může být trochu jinak. S debutem produkční verze se počítá až ve druhé polovině příštího roku a Audi zatím o technice více neprozradí, v jiných ohledech je ale sdílnější. Posloužit můžeme zmínkou šéfdesignéra Marca Lichteho o světlometech, která mají sériového modelu nabídnout dosud netušené možnosti.
Bohužel se netýkají třeba intenzity osvětlení, ale jejich vizuální podoby. Lichte říká, že světla bude možné vůbec poprvé v historii automobilismu personalizovat, přičemž zákazníci si budou moci vybírat z 25 variant. Co přesně je tím míněno, Lichte neupřesnil, dodal však, že taková personalizace bude spojena s předními i zadními lampami. Dá se tedy očekávat, že Audi nejspíše využije tvárné organické diody a umožní buď samotnými světly nebo na vozovce promítat vybrané motivy či slova. Nakonec, kdo by nechtěl mít čtyři kruhy před očima na silnici celou noc...
Nic bližšího zatím nevíme, tedy až na fakt, že nepůjde o součást standardní, nýbrž příplatkové výbavy. A musíme se zas jednou podivit, jak velkorysé jsou automobilky v případě personalizace takových hloupostí za situace, kdy nabízí stále méně možností volby v případě samotné techniky.
K té se můžeme ještě na skok vrátit. Vpředu počítá s elektromotorem o výkonu 102 koní a 150 Nm, zatímco ten zadní nabídne 204 koní a 310 Nm. Výkonové špičky agregátů se přitom potkávají, celkově tedy soustava má k dispozici 306 koní. Audi pak dodává, že primárně bude zaměstnán zadní elektromotor. Finální zmínku pak věnujeme bateriím, které navyšují hmotnost vozu o 510 kilogramů. Dobíjet je přitom lze výkonem až 125 kW, z již zmíněné kapacity 82 kWh tak můžete načerpat 80 procent za přibližně půl hodiny.
Tím zatím známé informace končí, je ovšem možné, že část ze své budoucnosti nám Audi ukáže již za pár týdnů na autosalonu ve Frankfurtu, kde se dost možná dočkáme další studie s označením E-tron v názvu. S elektrickou technikou pod kapotou a možná i „magickými” světly na přídi a zádi...









Jako koncept se Audi Q4 E-tron představilo letos, v produkční verzi s personalizovanými světlomety dorazí za méně dva roky. Co všechno budou světla umět, Audi teprve prozradí.
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
dnes
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Darryn Binder opouští Evropu 15:58
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 včera 17:04
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm včera 16:00
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP včera 13:00
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 16.12.2025
Nejčtenější články
Rusové si nové Maybachy koupit nemohou, a tak si začali dělat vlastní z Lady. Připomíná to „ruský luxus” 80. let
18.11.2025
Jaguar Land Rover vykázal za poslední kvartál hrozivou ztrátu, už se z ní také nemusí vzpamatovat
18.11.2025
VW začal lákat na nové auto, které ještě dva roky nebude vyrábět, lidé tento krok přesto oslavují
19.11.2025
Absurdní čtyřválcový Mercedes C od AMG skutečně končí, déle jak tři roky se na trhu trápit nevydržel
19.11.2025
Kia zastavila příchod další elektrické novinky na některé trhy, ač o ní ještě loni básnila. Tohle nevypadá dobře
19.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
