Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi dostane do prodeje zcela nový typ světel, nabídnou dosud netušené možnosti
13.8.2019 | Petr Prokopec
Žijeme ve zvláštní době, kdy si do auta můžete dle svého gusta stále méně vybrat třeba typ převodovky či motoru. V případě různých „nesmyslů” se ale výběr stále rozšiřuje.
Elektrickým směrem dnes míří prakticky každá automobilka, Audi nevyjímaje. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku již slíbila, že do roku 2025 pošle na trh hned 12 modelů, které se obejdou bez spalovacího agregátu. Jedním z nich se stane i SUV Q4 E-tron, jenž bylo ve formě konceptu představeno na letošním autosalonu v Ženevě. Počítat tedy máme s novinkou, která sice bude zvenčí měřit jen 4,6 metru, ovšem uvnitř nabídne prostor vyhrazený vozům o třídu výše, a to právě díky prostorově úspornějšímu elektrickému pohonu.
Vůz má dorazit do prodeje v roce 2021, přičemž stejně jako řada dalších elektrických koncernových vozů vsadí na modulární platformu MEB. Baterie tak budou usazeny v podlaze, přičemž koncept disponoval kapacitou 82 kWh a tedy dojezdem přes 450 km. S ohledem na dvojici agregátů a tedy pohon všech kol pak Q4 E-tron počítal s nemalou trakcí i zátahem od nulových otáček, sprint z klidu na stovku za 6,3 sekundy tak zní spíše konzervativně. Stejně jako maximálka omezená na 180 km/h.
Dá se předpokládat, že Audi obětovalo jízdní dynamiku na oltář dojezdu, v případě sériového modelu ale vše může být trochu jinak. S debutem produkční verze se počítá až ve druhé polovině příštího roku a Audi zatím o technice více neprozradí, v jiných ohledech je ale sdílnější. Posloužit můžeme zmínkou šéfdesignéra Marca Lichteho o světlometech, která mají sériového modelu nabídnout dosud netušené možnosti.
Bohužel se netýkají třeba intenzity osvětlení, ale jejich vizuální podoby. Lichte říká, že světla bude možné vůbec poprvé v historii automobilismu personalizovat, přičemž zákazníci si budou moci vybírat z 25 variant. Co přesně je tím míněno, Lichte neupřesnil, dodal však, že taková personalizace bude spojena s předními i zadními lampami. Dá se tedy očekávat, že Audi nejspíše využije tvárné organické diody a umožní buď samotnými světly nebo na vozovce promítat vybrané motivy či slova. Nakonec, kdo by nechtěl mít čtyři kruhy před očima na silnici celou noc...
Nic bližšího zatím nevíme, tedy až na fakt, že nepůjde o součást standardní, nýbrž příplatkové výbavy. A musíme se zas jednou podivit, jak velkorysé jsou automobilky v případě personalizace takových hloupostí za situace, kdy nabízí stále méně možností volby v případě samotné techniky.
K té se můžeme ještě na skok vrátit. Vpředu počítá s elektromotorem o výkonu 102 koní a 150 Nm, zatímco ten zadní nabídne 204 koní a 310 Nm. Výkonové špičky agregátů se přitom potkávají, celkově tedy soustava má k dispozici 306 koní. Audi pak dodává, že primárně bude zaměstnán zadní elektromotor. Finální zmínku pak věnujeme bateriím, které navyšují hmotnost vozu o 510 kilogramů. Dobíjet je přitom lze výkonem až 125 kW, z již zmíněné kapacity 82 kWh tak můžete načerpat 80 procent za přibližně půl hodiny.
Tím zatím známé informace končí, je ovšem možné, že část ze své budoucnosti nám Audi ukáže již za pár týdnů na autosalonu ve Frankfurtu, kde se dost možná dočkáme další studie s označením E-tron v názvu. S elektrickou technikou pod kapotou a možná i „magickými” světly na přídi a zádi...









Jako koncept se Audi Q4 E-tron představilo letos, v produkční verzi s personalizovanými světlomety dorazí za méně dva roky. Co všechno budou světla umět, Audi teprve prozradí.
Zdroj: Autocar
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 11 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
včeraNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
včeraJaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB