Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi odhalilo další novinku, za kterou ho málokdo pochválí. K lacinému a nesmyslnému interiéru přidává ještě podivnější vzhled
26.8.2025 | Petr Prokopec
Pokud si každá automobilka prostě musí čas od času projít horším obdobím, pak Audi je teď rozhodně hluboko v dolní amplitudě sinusoidy své existence. Tohle auto vlastně ani není nové, je to jen velký facelift, přesto je mnohé z toho, co se na něm změnilo, značně problematické.
Nová generace Audi Q3 nás zatím opravdu neohromila. Německá automobilka si před jejím odhalením sypala popel na hlavu a přiznávala, že v případě interiérů hodně šlápla vedle. Kdokoli očekávající nápravu však musel být při debutu dvojnásob zklamán, neboť místo ní přišel další krok opačným směrem, když Audi novince sebralo klasické páčky pod volantem. Náhradou je velká absurdita je naprosto nesmyslným ovládáním, která autu nic nepřináší a leccos mu bere. Ani to asi značce fronty zákazníků před showroomy nezajistí. Zvláště když ti mohou za 1,1 milionu korun, na kterých startuje základní verze, očekávat velmi lacině vyhlížející auto.
Nově si můžeme posvítit na provedení Q3 Sportback, tedy na stylovější verzi vozu, která se dočkala přepracované střešní linie. Ta se směrem dozadu daleko intenzivněji svažuje, přičemž designéři zároveň vypustili ližiny, které jsou u klasické verze součástí standardní výbavy. Sportback tak působí atletičtějším dojmem, to ano, ale dál? Pozitivních změn je pomálu, třeba i záď s četnými falešnými ventilačními otvory či úzká světla zasahující do víka zavazadelníku zůstávají bez změny.
Uvnitř je rozdílů ještě méně, přičemž v podstatě znovu souvisí s odlišnou střešní linií. Ta se nepřekvapivě podepsala na menším objemu zavazadlového prostoru, do kterého při sklopených zadních sedadlech naskládáte 1 298 litrů (-97 l). Pro čtyř- nebo pětičlennou rodinu jde ale stále o přijatelnou hodnotu, pročež nebude problém s Audi Q3 Sportback vyrazit třeba k moři. Dětem pak ostatně nebude vadit ani méně prostoru pro hlavu, pro nohy je ale díky rozvoru 2 682 milimetrů místa dost v obou řadách. Samotná architektura interiéru, řešení palubní desky a téměř jen dotykové ovládání a displeje všude kolem působí stejně lacině jako u výchozí verze. A vlastně jako u všech nových Audi posledních let.
Sportback nepřekvapí ani pod kapotou, na výběr jsou tytéž motorizace jako u klasické verze. Základem je tedy benzinová jedna-pětka, která produkuje 150 koní, jež míří na přední kola. Na vrcholu lze oproti tomu očekávat přeplňovaný dvoulitr, který nabídne až 265 koní. Spárován pak kromě všudypřítomného automatu bude s pohonem quattro, kdy nicméně mezinápravová spojka standardně zaměstnává především přední kola a ta zadní se přidávají do hry až při zaznamenání prokluzu.
Mimo to bude možné sáhnout po plug-in hybridní verzi, která páruje 272 koní a baterie o kapacitě 25,7 kWh, s nimiž lze urazit až 118 km čistě na elektřinu. Pochopitelně pouze v laboratorním prostředí, ve skutečném světě očekávejte nižší porci. Objednávky lze Audi zasílat už nyní, ceny přitom na německém trhu startují na 44 600 Eurech neboli na stejných 1,1 milionech korun jako u běžné Q3. Základ ale stejně dobře jako na přiložených fotkách znovu vypadat nebude. S dodávkami standardní Q3 začne automobilka v říjnu, na Sportback bude třeba čekat do listopadu.




















Q3 Sportback kromě více se svažující střešní linie kopíruje svého klasicky pojatého příbuzného ve všech možných ohledech, tedy jak pod kapotou, tak i v kabině. Foto: Audi
Zdroj: Audi
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nejčtenější články
VW musel zasáhnout v reakci na nezájem o své elektrické modely, z nastalé situace viní všechny, jen ne sám sebe
28.9.2025
Po fiasku Porsche je pěknou teorií, že se ze spalovacích aut stanou libůstky jen pro bohaté, ale nedopadne to tak, nemůže
29.9.2025
Věřte nebo ne, ale VW pracuje na ještě hloupějším ovládání palubního systému, než má dnes
29.9.2025
Vorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
29.9.2025
Z nejlepších motorů roku 2025 se stala jen další agitka, jen jediný se mezi nimi zdá být právem
29.9.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 10.28. 20:58 - M.Z.
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
