Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely
1.5.2019 | Petr Prokopec
V nabídce Audi se zjevně odehrává něco jako tichá naftová revoluce. V době, kdy dieselům leckdo větší konec, Němci přichází s novými motory tohoto typu a dokonce jimi nahrazují stávající benzinové verze.
Očekávané se stalo skutečností. Němci opět pokročili v obměně své rodiny modelů S4, S5, S6 a S7 a všem na evropském kontinentu nadělili nový třílitrový turbodiesel. Ten disponuje nejen tradičním přeplňováním pomocí výfukových plynů, ale rovněž elektrickým kompresorem. Opomenut nebyl ani integrovaný startér-generátor, 48voltový elektrický okruh či lithium-iontová baterie o kapacitě 0,5 kWh, jež mají vozu napomoci k nižší spotřebě a emisím, než jaké doprovází benzinovou verzi, která zůstává v prodeji jen mimo Evropu.
Pohonné ústrojí produkuje standardně 347 koní a 700 Nm točivého momentu, jež na všechna čtyři kola přenáší osmistupňová automatická převodovka. Maximální výkon je k dispozici ve 3 850 otáčkách, spoustu jej ale motor bude generovat i níže. Právě z toho důvodu dorazil elektrický kompresor, který funguje pouze do 1 650 ot./min. Turbodmychadlo se tak spouští naplno až po překročení této mety, zmíněný startér-generátor pak v rámci akcelerace dokáže vozu dodat ještě dodatečných 11 koní a 60 Nm.
S takovou silou pod kapotou není stovka za 4,8 sekundy u sedanu (resp. za 4,9 sekundy u kombíku) žádným překvapením. Stejně jako nejvyšší rychlost omezená u celé rodiny elektronicky na 250 km/h. Spíše než jízdní dynamikou se ovšem Audi chlubí spotřebou, která v průměru poklesla na 6,2 a 6,3 litru na sto kilometrů. Dáno je to nejen přesedláním z benzinového motoru na dieselový, ale také novými technologiemi. Kupříkladu při brzdění se totiž spalovací agregát může vypnout při rychlosti až do 22 km/h.
Je však otázkou, jak na tuto rošádu budou slyšet zákazníci, neboť nahrazení benzinové jednotky se negativně projevilo na hmotnosti. Ta vzrostla o 150 kilogramů, obě verze se tak nově pohybují okolo 1,9 tuny. Většina z dané masy navíc přistála nad přední nápravou, pročež se dají vytušit daleko větší sklony k nedotáčivosti, ač je značka zkouší negovat pomocí systému Quattro, jenž za normálních okolností přepouští 60 % výkonu dozadu. Maximálně pak může poslat 85 % dozadu a 70 % dopředu.
Audi s novým motorem ani nečekalo na facelift a modifikace pod kapotou dokončilo v prvém sledu. Je to zvláštní, jako by dosavadní benzinové provedení nebylo možné z nějakého důvodu podle nové měřicí procedury WLTP homologovat. Ještě zvláštnější ale je, jak potají Audi nabídku o nové S4 doplnilo. Ačkoli výroba i prodej odstartují již tento měsíc, oficiální snímky i technické parametry musíte na webu pro média složitě hledat. Tisková zpráva neexistuje a německé i české oficiální prodejní weby pořád prezentují S4 jako vůz s motorem 3,0 TFSI, se kterým ho už nejspíše nikdy nekoupíte. Zvláštní.
Oficiální fotogalerie nového Audi S4 TDI














Oficiální fotogalerie nového Audi S4 Avant TDI
Obrázky nového motoru 3,0 TDI s výkonem
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 10 hodinamiFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
včeraDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1