Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem
7.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Kupé nově spřáhlo osmiválec s elektromotorem, a tak jeho výkon narostl na 677 koní. Auto je pak nově schopné samovolného pohybu.
S koncepčním Audi Prologue jsme se mohli seznámit již při jeho premiéře na podzimním autosalonu v Los Angeles. Nyní dvoudveřové kupé dorazilo také na veletrh elektroniky CES v Las Vegas, přičemž na první pohled se může zdát, že došlo pouze k nepatrné vizuální proměně. Namísto původního světlého stříbrného laku totiž karoserii pokrývá tmavě šedá barva, které společnost dělají odlišná pětiprasková kola nahrazující původní mnohapaprskové ráfky.
Tím ovšem venkovní odklon končí, za dalšími změnami je třeba zamířit do interiéru a pod kapotu. V kabině se toho ovšem mnoho neodehrálo, nový je pouze tmavý potah vrchní části palubní desky a volantu. Více však technici Audi úřadovali pod kapotou, kde původní koncept profitoval ze čtyřlitrového osmiválce naladěného na 605 koní a 750 Nm, pročež bylo možné počítat s 3,7sekundovou akcelerací z klidu na stovku.
Nová verze Audi Prologue sice u benzinové pohonné jednotky setrvává, zároveň k ní ovšem přihazuje elektromotor a lithium-iontové baterie o kapacitě 2,6 kWh. Výkon tak narostl na 677 koní a točivý moment na 950 Nm, pročež sprint poklesl o dvě desetiny na 3,5 s. Mimo to lze počítat také s redukcí emisí CO2 ze 199 gramů na kilometr na 185 g/km, spotřeba pak byla nově vyčíslena na 7,9 l/100 km.
Ani tato modifikace však ve výsledku není tou nejzásadnější. Nové provedení Audi Prologue totiž dostalo přívlastek Piloted Driving Concept, jenž naznačuje přítomnost autonomního řízení. To vychází z dat poskytovaných laserovými skenery, videokamerami, radarovými a ultrazvukovými senzory, které následně informacemi napájejí centrální jednotku zFAS (zentrales Fahrerassistenzsteuergerät).
Na základě pokynů „elektronického mozku“ je pak Audi schopné samovolné jízdy, což je technologie, kterou velmi brzy uvidíme v sériové výrobě. Šéf vývoje čtyř kruhů Ulrich Hackenberg totiž uvedl, že na konci příštího roku bychom se měli dočkat příchodu nové generace Audi A8 osazené částečným autopilotem. Ten by měl zvládnout najít volné parkovací místo, do kterého následně i sám zajede.
Mimo to má být novinka schopna autonomní jízdy do rychlosti 60 km/h, což sice na první pohled nevypadá jako enormní číslo, Scott Keogh z amerického zastoupení německé značky však dodává, že v ten moment je pokryta většina přesunů ve městech. Mimo to jde pouze o první stupeň, který otevírá cestu k dalším možnostem.
Zatím ovšem není jisté, kdy k takovému kroku dojde. Překážkou totiž není pouze technologie ve svých zárodcích, ale také legislativa. Jelikož ovšem ke stejnému cíli míří celá řada výrobců, dá se předpokládat, že ke změně zákonů minimálně na sklonku této dekády dojde.





































Audi Prologue Piloted Driving Concept se nedočkalo pouze delšího názvu či jiného laku karoserie, ale také výkonu navýšeného na 677 koní a autonomního řízení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Dodnes nejeté monstrum rallyové skupiny smrti je k mání v silniční verzi, stojí už víc než spousta Ferrari
před 9 hodinamiProfesor ekonomie přesně popsal, jak si evropské automobilky zničily svou vlastní budoucnost výměnou za krátkodobý zisk
před 10 hodinamiVietnamec, který vydělal miliardy na nudlích prodávaných i v Česku, chystá novou vlajkovou loď a útok na další trh
včeraPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva