Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q3: postrach BMW X1 představen
13.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(67 foto) Více než týden před šanghajskou premiérou Audi plně odhalilo své nové kompaktní SUV Q3. Co nabídne a mají se čeho v Mnichově bát?
Trhem kompaktních prémiových SUV si dosud v poklidu proplouvalo BMW X1. Zřejmě se nezařadí mezi nejkrásnější auta historie automobilismu, úspěch mu ale upřít nelze - nejenže se stalo králem svého segmentu, od uvedení na trh je dokonce nejprodávanějším SUV prémiových značek vůbec. X3, X5, Q5, Q7, GLK, ML a další konkurenti z vlastních i cizích řad se před jeho prodejními úspěchy museli sklonit.
Je proto až s podivem, že Audi trvalo takovou dobu, než vdechlo život své alternativě. Vždyť jsme již před dvěma lety psali, že Q3 nemá daleko do výroby a to tehdy uběhly další dva roky od představení jeho konceptu. Ale jak praví české úsloví, lepší pozdě nežli později, a tak nakonec u Audi mohou být rádi, že Q3 dostanou do prodejů v době, kdy konkurence zůstává stále omezená. Po skicách z minulého týdne pro vás totiž máme plné představení ingolstadstké novinky, která se na trh dostane dříve, než byste se nadáli.



Patrně vás nepřekvapí, že nová Q3 stojí na technických základech čerstvě faceliftovaného Volkswagenu Tiguan. Nejde ale pochopitelně pouze pouze o jinak „označkované” totéž, nýbrž o svébytný vůz, jak je ostatně u koncernu Volkswagen zvykem. Svědčí o tom o i vnější rozměry - 4,39 metru délky, 1,83 metru šířky a 1,6 metru výšky. Mimochodem, vůz je tak o 24 cm kratší, 5 cm užší a 5,3 cm nižší než Q5, ke které se dostaneme hned záhy.
Vzhled vozu totiž jakoby Q5 ze světlometu vypadl, tedy přinejmenším vzhled některých jeho částí. Zatímco u ostřeji řezané přídě můžeme hovořit alespoň o nové interpretaci tradičních čtyřkruhových nápadů, u zádě lze konstatovat naprostou absenci jakékoli invence. Při přímém pohledu zezadu rozezná Q3 a Q5 jen pár nadšenců a snad pouze částečný pohled z profilu prozradí Q3 i méně znalým více skloněný D sloupek.
Ani uvnitř nepřináší Q3 nic přelomového. Jednoduše elegantní linie palubní desky se snoubí s tradičně dlouhým seznamem příplatkových prvků, který dokáže i z relativně malého Audi udělat luxusní vůz. Automobilka v tomto směru upozorňuje mj. na panoramatickou střechu, sportovní sedadla a nově pojatý tříramenný (předpokládáme tedy opět sportovní) volant. Interiér by ale měl uspokojit i praktičtěji smýšlející jedince, když ve svém zavazadlovém prostoru nabídne kapacitu až 460 litrů pro zavazadla v základním uspořádání a plných 1 365 litrů po sklopení zadních sedadel.
Co můžeme očekávat pod kapotou? Znalí nabídky Tiguanu jistě tuší, pro ty ostatní konstatujme, že jde o to lepší z repertoáru wolfsburgského bratříčka. Pro začátek se tedy v ceníku objeví dvojice benzinových motoru a jeden diesel, který později doplní další „nafťák”. Zůstává otázkou, zda do budoucna můžeme očekávat ještě nějaký posun výše, předpokládáme ale spíše pohyb opačným směrem, tedy ke skromnějším a úspornějším motorům.
Od začátku prodejů tedy bude k dispozici benzinový přeplňovaný dvoulitr TFSI ve výkonových variantách se 125 kW (170 koní) a 155 kW (211 koní). Slabší bude k mání s manuální šestistupňovou převodovkou nebo příplatkovým automatem, silnější, jak už je dnes u Audi pomalu zvykem, jen s automatem S-tronic alias DSG se sedmi stupni. Pohon všech kol bude o obou motorizací standardem.
V ráji naftových motorů bude z počátku ke koupi jen dvoulitr TDI s výkonem 130 kW (177 koní), opět pouze s automatem S-tronic. Později jej doplní slabší varianta se 103 kW (140 koní), u níž budete mít volbu převodovky v rukou sami. V tomto případě navíc platí, že Quattro bude samozřejmostí jen u výkonnější alternativy.
Kompletní technické specifikace bohužel zatím k od Audi dispozici nemáme, a tak se musíme spokojit s „vyzobáním” vybraných dat. Známe totiž jen dynamiku nejsilnějšího benzinového provedení - akceleraci na stovku za 6,9 sekundy a maximální rychlost 230 km/h - a kombinovanou spotřebu nejúspornějšího provedení TDI, která má podobu 5,2 litru nafty na 100 km jízdy.
Audi dále slibuje, že se mohlo roztrhat pro snížení hmotnosti vozu na minimum, o čemž má svědčit třeba použití hliníku v případě kapoty motoru a části víka kufru. Žádné konkrétní číslo dosvědčující výsledky snahy automobilky ale zatím neznáme.
Jak již dříve vešlo ve známost, vůz se naživo představí světu poprvé 22. dubna na autosalonu v Šanghaji a vyrábět se bude v závodě Seatu ve španělském Martorellu. Co je ale nové, do prodejů v Německu se dostane již v červnu tohoto roku za ceny začínající na částce 29 900 Eur vč. DPH (cca 730 000 Kč). Na českém trhu by se pak mělo objevit hned záhy.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 11 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
Dacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před 9 hodinamiMiláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 10 hodinamiNejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 11 hodinamiŠéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včeraVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
včera
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s benzínem? 09.18. 17:25 - Snowman000
- BMW Divize 09.18. 16:19 - pavproch
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 12:39 - Zajda
- Onboard videa 09.18. 09:17 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan