Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q6 2018: sériová verze bude jako koncept, akcelerací vyrovná Teslu
11.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Produkční Q6 provedení se možná pochlubí zapuštěnými klikami dveří i kamerami místo zpětných zrcátek. Inovativní má také lithium-iontové baterie.
O příchodu Audi Q6 se začalo mluvit již před čtyřmi lety, přičemž značka tehdy naznačovala, že stylového SUV bychom se měli dočkat příští rok. Nicméně v mezičase došlo k jistým změnám, které souvisejí s pohonným ústrojím. To již nebude konvenční spalovací, ale ryze elektrické. Asi proto nepřekvapí, že s ohledem na danou rošádu došlo k odkladu. Nicméně na autosalonu ve Frankfurtu značka se čtyřmi kruhy ve znaku konceptem e-tron quattro dokázala, že na modelu nadále pracuje.
Na nové tiskové konferenci Audi Future Performance Days pak značka uvedla, že koncept je schválen pro výrobu, která odstartuje na počátku roku 2018. Vzhledově má produkční verze odpovídat frankfurtské studii, i když pár drobných změn asi očekávat lze. „Našli jsme tu správnou výšku,“ říká šéf projektu Dr. Rudiger Chmielewski. A dodává, že veškeré další elektromobily značky převezmou od první vlaštovky technologii světel, tedy především organické diody.
Zároveň Dr. Chmielewski doufá, že zachovány zůstanou i zapuštěné kliky dveří, které vzbudily pozitivní ohlas. A stejně tak by se na produkčním modelu měly objevit i kamery namísto zpětných zrcátek. „To si ale vyžádá ještě dlouhý vývoj a velmi pravděpodobně také nové evropské i globální zákony.“ Důvody těchto fines jsou ovšem zřejmé a mají spojitost s nízkým koeficientem odporu vzduchu (Cd 0,25), na němž se podílí také kompletně zakrytovaný podvozek.
V rámci pohonného ústrojí se koncept pochlubil třemi elektromotory, které nejspíše budou zachovány také pro sériovou výrobu. V případě dojezdu se počítá s 500 kilometry, za čímž do značné míry stojí inovativní paket lithium-iontových baterií. Jednotlivé články jsou totiž tvořeny hranoly a nikoliv kužely jako třeba u Tesly Model S. Díky tomu je jim vyhrazený prostor využit na 75 procent, nikoliv na padesát jako u konkurence.
Kromě toho by kapacita (přesněji kapacita proudu) baterií měla během příštích tří let vzrůst ze současných 25 ampérhodin na 37 Ah, což pro změnu umocní akceleraci, která by měla být srovnatelná s režimem Ludicrous u Tesly. Dr. Peter Pilgram, který má daný vývoj na starosti, pak naznačuje, že chystané elektrické SUV by mělo být rychlejší než zmiňovaná Tesla. Zároveň také dodává, že lithium-ionotové baterie mají mít díky hranolovitým článkům mnohem delší životnost než klasické kuželové.
Do karet má pak automobilce nahrávat i fakt, že v době příchodu modelu na trh by již v Německu měla existovat síť rychlodobíjecích stanic, díky nimž je možné počítat s 80procentní kapacitou baterií za pořád dlouhých 30 minut. Kromě toho Audi pracuje také na indukčním dobíjení, které by bylo instalováno v domovech vlastníků. Ve srovnání s Čínou však jde jen o zlomkovitou podporu elektromobility.
Na největším trhu světa má být totiž na 16 tisících až 17 tisících kilometrů dálnic nainstalována každých 50 km rychlodobíjecí stanice. „Pokud se to stane, a ono se to opravdu stane, pak půjde o vskutku působivý podnět. Doufejme přitom, že Evropané je budou následovat,“ říká k celé záležitosti šéf Audi Rupert Stadler. Díky lepší infrastruktuře by totiž elektrická prvotina značky měla mnohem snadnější život.
Pokud vás přitom zajímá, proč po celou dobu příliš nezmiňujeme název Q6, pak důvod je prostý. Dosud nebyl potvrzen a je možné, že se ještě změní. I když s tím příliš nepočítáme, neboť SUV se má zařadit mezi již existující modely Q5 a Q7. Mimo to pak Audi chystá i vrcholnou variantu Q8, která ale bude spoléhat spíše na benzinové či dieselové pohonné ústrojí než na elektromotory.







Budoucí Audi Q6 se nově ukázalo ve firemním fóru v Neckarsulmu
Poprvé jsme se s elektrickým SUV setkali na autosalonu ve Frankfurtu
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 11 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Odtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
2.7.2025„Teď děláme do uhlí.” Trumpův „Velký krásný zákon” ruší dotace na elektromobily i pokuty za „nadměrnou spotřebu”, může být zlomový
2.7.2025Toto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
2.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Audi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
2.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub