Audi Q7 e-tron oficiálně: diesel-elektrické SUV chce vážně jezdit za 1,7 litru

(+ živé foto) Německá novinka dostala do vínku 258+128 koní. Stovku pokoří za 6 sekund, baterie má nabité za 2,5 hodiny a zvládne 1 410 km na jeden zátah.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi Q7 e-tron oficiálně: diesel-elektrické SUV chce vážně jezdit za 1,7 litru

2.3.2015 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

Audi Q7 e-tron oficiálně: diesel-elektrické SUV chce vážně jezdit za 1,7 litru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Německá novinka dostala do vínku 258+128 koní. Stovku pokoří za 6 sekund, baterie má nabité za 2,5 hodiny a zvládne 1 410 km na jeden zátah.

Koncernová noc, která se koná pravidelně v předvečer ženevského autosalonu, je v plném proudu. Představit jsme vám tak již mohli koncepční SUV Seatu či produkční Lamborghini Aventador SV. Nyní si můžeme posvítit na čtyři kruhy, konkrétně na Audi Q7 e-tron. To je poháněno diesel-elektrickým hybridním ústrojím, jehož některé technické parametry byly před týdnem odhaleny únikem. Nyní si ovšem na veškerá fakta můžeme posvítit oficiálně.

Začneme samozřejmě srdcem novinky, kterou tvoří třílitrový turbodiesel naladěný na 258 koní a 600 Nm točivého momentu. S tímto agregátem spolupracuje elektromotor o výkonu 94 kW (128 koní) a točivém momentu 350 Nm, který byl zakomponován mezi spojku a osmistupňovou automatickou převodovku. Celkem tu pak máme 373 koní a 700 Newtonmetrů, s nimiž se sprint z klidu na stovku odehraje za rovných 6 sekund. Nejvyšší rychlost pak činí 225 km/h.

Od jízdní dynamiky můžeme svou pozornost přesunout na spotřebu, která sice potěší bruselské úředníky, s realitou však nemá pranic společného. Podle norem totiž byla stanovena na 1,7 l/100 km, zatímco v rámci „bezemisního“ provozu je možné počítat s dojezdem 56 km. Díky tomu má Audi Q7 e-tron zvládnout na jedno nabití a natankování neuvěřitelných 1 410 kilometrů, tedy kupříkladu cestu z Prahy do Říma (a ještě vám zbude na pojíždění).

Ani tento údaj nejspíše nikdy nebude potvrzen, i když budeme rádi, pokud nám někdo jiný než Gerhard Plattner prokáže opak. Zaměřit se tedy můžeme na představení dalších komponentů, zejména lithium-iontových baterií o kapacitě 17,3 kWh, které jsou složeny ze 168 individuálních článků a usazeny pod zavazadlovým prostorem. K jejich dobití je možné užít dvoufázový systém o maximálním napětí 7,5 kW, přičemž v takovém případě potřebujete jen dvě a půl hodiny.

Mimo to se novinka pyšní integrovanou tepelnou pumpou, která shromažďuje energii z elektrického ústrojí, jíž následně vyhřívá kabinu. Podle Audi je přitom daný systém použit na produkčním hybridu vůbec poprvé. Zmínit pak můžeme ještě čtyři jízdní režimy, přičemž k výraznější rekuperaci brzdné energie má postačit stisknutí tlačítka na volantu (jinak je ovšem energie rekuperována automaticky).

Tím máme hnací ústrojí probrané, na chvíli se ale zastavíme ještě u designu. Ten se oproti základní verzi prakticky neliší, nová je totiž pouze čelní maska, specifické otvory v čelním nárazníku, zadní difuzor a 19palcová litá kola. Uvnitř je pak standardem virtuální kokpit, tím ale odklon končí. Prodej bude zahájen na jaře 2016, ceny tak logicky ještě nejsou známy.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.


Audi Q7 e-tron oficiálně: diesel-elektrické SUV chce vážně jezdit za 1,7 litru - 1 - Audi Q7 e-tron zive 01Audi Q7 e-tron oficiálně: diesel-elektrické SUV chce vážně jezdit za 1,7 litru - 2 - Audi Q7 e-tron zive 02Audi Q7 e-tron oficiálně: diesel-elektrické SUV chce vážně jezdit za 1,7 litru - 3 - Audi Q7 e-tron zive 03Audi Q7 e-tron oficiálně: diesel-elektrické SUV chce vážně jezdit za 1,7 litru - 4 - Audi Q7 e-tron zive 04Audi Q7 e-tron oficiálně: diesel-elektrické SUV chce vážně jezdit za 1,7 litru - 5 - Audi Q7 e-tron zive 05Audi Q7 e-tron oficiálně: diesel-elektrické SUV chce vážně jezdit za 1,7 litru - 6 - Audi Q7 e-tron zive 06Audi Q7 e-tron oficiálně: diesel-elektrické SUV chce vážně jezdit za 1,7 litru - 7 - Audi Q7 e-tron zive 07
Hybridní Q7 dorazilo do Ženevy v modré metalíze

Audi Q7 e-tron oficiálně: diesel-elektrické SUV chce vážně jezdit za 1,7 litru - 8 - Audi Q7 2015 e-tron prvni foto 01Audi Q7 e-tron oficiálně: diesel-elektrické SUV chce vážně jezdit za 1,7 litru - 9 - Audi Q7 2015 e-tron prvni foto 02Audi Q7 e-tron oficiálně: diesel-elektrické SUV chce vážně jezdit za 1,7 litru - 10 - Audi Q7 2015 e-tron prvni foto 03
Po stránce vizuální se Audi Q7 e-tron od standardu liší jen minimálně. Hlavní rozdíly je třeba hledat pod kapotou, kde najdeme hybridní techniku o celkovém výkonu 373 koní

Petr Prokopec

Diskuze 2 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.