Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi R8 2015: nová generace zhubne až o 59 kg, hlavně díky karbonu
26.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace německého supersportu dorazí s výkonnějšími motory a nižší hmotností. Velmi pravděpodobně ale přijde o manuální převodovku.
V poslední době se zmiňujeme především o příchodu nového Lamborghini Cabrera. To však do prodeje nedorazí samotné, neboť v těsném závěsu má následovat také stroj se čtyřmi kruhy ve znaku, tedy druhá generace Audi R8. Ta i přes řadu sdílených komponentů dostane svůj unikátní řidičský charakter, který přitom bude souviset zejména s karbonovou dietou, o níž se na autosalonu v Los Angeles rozpovídal šéf technického oddělení značky Ulrich Hackenberg.
Zatímco stávající generace vybavená osmiválcem váží 1 660 kg, nové R8 by mělo vážit jen něco okolo 1,6 tuny. Hackenberg totiž naznačil, že karbonové panely podlahy a středový tunel shodí přibližně 50 až 59 kilogramů. Počítat tedy můžeme s podstatným zrychlením, neboť 4,2litrový motor má nově produkovat přibližně 450 koní, cca o třicet více než dnes. Díky tomu by se poměr výkonu a hmotnosti změnil ze současných 253 koní na tunu na budoucích 281 k/t.
Obdobný posun lze očekávat u desetiválcového modelu, který v současné době nabízí 525 koní při 1 720 kilech hmotnosti. V příští generaci by však jeho 5,2litrový motor měl produkovat nějakých 570 koní, a tak se zrychlení z klidu na stovku přiblíží třem sekundám - o trochu výkonnější a zřejmě ještě lehčí Lamborghini Cabrera by tuto metu dokonce mohlo pokořit.
U obou modelů se pak dá očekávat standardní pohon všech kol, který stoprocentně doplní dvouspojkový automat. O manuálu se však Hackenberg nechtěl příliš vybavovat, což dost možná naznačuje jeho konec. Uvidíme tedy v polovině příštího roku, čím nás Audi překvapí.

































Nová generace Audi R8 bude samozřejmě k mání i jako Spyder. Ten však dorazí o poznání později
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
včeraPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
7.7.2025Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025
Nejčtenější články
Autor motorů mistrů světa F1 vzkazuje EU: Spalovací motor není váš nepřítel, přechod jen na elektřinu stejně není možný
10.6.2025Čínská napodobenina Rolls-Royců a Maybachů slaví obrovský úspěch, za týden si ji koupilo víc lidí než všechny Rollsy za rok
10.6.2025Mercedes, který přežije i apokalypsu, je k mání sotva jetý po 1. majitelce ročník 1940. Není nic, co by se na něm mohlo pokazit
10.6.2025Základní verze nového Renaultu 5 je nejtragičtější vizitkou dnešních elektromobilů, chce spoustu peněz téměř za nic
10.6.2025Ve stodole našli téměř nejetou vzácnost mezi obytnými vozy, stála tam 27 let. Takových aut mělo vzniknout jen 30, teď může být vaše
10.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva