Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi R8 možná nakonec turbo dostane, nikoliv však pětiválcové
6.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý sporťák by mohla pohánět 2,9litrová přeplňovaná jednotka vyvíjená pro příští Audi RS4 a RS5. Za vším přitom hledejme čínský trh.
Dostane Audi R8 turbodmychadlo či nikoliv? To je, oč tu běží. Parafrází na slavný výrok z Shakespearovy hry můžeme odstartovat další vlnu spekulací, jež se dotýkají druhé generace supersportu čtyř kruhů. Ta oproti svému předchůdci dorazila na trh pouze s jednou pohonnou jednotkou, a sice atmosférickým 5,2litrovým desetiválcem. Osmiválec o objemu 4,2 l dostal padáka.
Důvodem má být nezájem zákazníků o méně výkonné provedení R8, ale zase tak málo prodaných R8 4,2 jsme neviděli. Za vším tak hledejme spíše emisní resp. spotřebové regulace, které atmosférické agregáty odsouvají do záhrobí, jakkoli to v případě použití pětilitrového desetiválce jako zatím jediného motoru může znít paradoxně. Ono „zatím” si ale pamatujme.
Kvůli regulacím normované spotřeby totiž o osmiválcový motor přijdou i příští generace Audi RS4 a RS5. Jeho místo zaujme jednotka V6 twin-turbo, které v rámci objemu spadne dle informací ze zákulisí na pouhých 2,9 litru. Výkon by přitom měl narůst na zhruba 450 koní. Oproti atmosférickému motoru, který dával koní 420, jde tedy o nemalý nárůst, který navíc doplní ještě výraznější zvýšení výkonu v nižších a středních otáčkách. Očekávat tedy můžeme lepší dynamiku i papírově nižší spotřebu. Charakter takto poháněných vozů sice bude oproti minulé generaci zcela rozdílný, to ale nejspíše klientele Audi vadit nebude.
Nejde tu ale jen o spotřebu a z ní vyplývající penalizace, velkou roli tu hraje i Čína. Tamní vláda totiž v roce 2008 zjistila, že většina importovaných vozů počítá s minimálně třílitrovým motorem a proto na velkoobjemové agregáty nasadila opravdu drastické zdanění, přičemž mezníkem jsou právě tři litry objemu. Nová pohonná jednotka by se přitom dostala pod danou laťku, čímž by cena modelů RS4 a RS5 na největším trhu světa měla patřičně poklesnout. Vyvíjet a prodávat osmiválec jen kvůli R8 pro Audi nedává smysl, a tak jej pro novou generaci prostě nenabídla.
Je pak logické se domnívat, že obdobná redukce může potkat i základní jednotku R8, pochopitelně se to ale nemusí stát. Prozatím nebudeme malovat čerta na zeď, oficiálně totiž Audi nadále zastává názor, že pro R8 je nejlepší atmosférický agregát. Ten druhé generaci stoprocentně zůstane až do konce, stejně jako je jisté, že 4,2litrový osmiválec se již nevrátí. Zda ale jeho místo opravdu zaujme přeplňovaná vé-šestka, to je prozatím ve hvězdách.




















Nové Audi R8 je k mání pouze s desetiválcovým motorem. Dorazit by ovšem mohla i verze s přeplňovaným šestiválcem
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
před 7 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025
Nejnovější články
EU opět „vítězí”. Místní výroba je drahá i pro Číňany, odkládají spuštění továrny v Maďarsku, upřednostní Turecko
před hodinouVenku jsou první ceny nové Hondy Prelude, po jejich pročtení vám budou připadat jako přelud
před 3 hodinamiProdejce Fordu ztratil zábrany a řekl, proč byste systém start-stop měli vypnout před každou jízdou
před 4 hodinamiAmerické „Ferrari pro chudé” jde teď koupit ještě levněji, nová výkonnější verze poslala ceny dosavadního vrcholu dolů
před 6 hodinamiBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 08.04. 15:36 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.03. 22:42 - Truck Daškam
- Bellet J 12 RS 08.03. 21:39 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.03. 20:27 - řidičBOB
- Onboard videa 08.03. 16:55 - Truck Daškam
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch