Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS Q3 performance: tovární tuning přinesl 367 koní a maximálku 270 km/h
4.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Poladěné SUV se mimo výkonnějšího pětiválce pyšní také rychlejší převodovkou či agresivnějším bodykitem. Stovku zvládá za 4,4 sekundy.
Na sklonku předloňského roku přišlo Audi s faceliftem modelu Q3, který dle koncernových tradic až tak zásadní designovou změnu nepředstavoval. V případě verze RS Q3 jsme se ovšem dočkali 340 koní, což není až tak zanedbatelná porce. Německá automobilka však při pohledu na některé tuningové kreace měla oprávněně pocit, že je třeba přitvrdit. Aktuálně proto odhalila ostřejší provedení RS Q3 performance, jež se pyšní poladěným vzhledem i mechanikou.
Venkovní změny až tak dramatické nejsou, víceméně jde totiž pouze o nový čelní nárazník, ve kterém se objevují větší vstupy vzduchu. Vzadu pro změnu najdeme rozměrnější difuzor, mimo to nechybí titanově zabarvené detaily kontrastující s karoserií lakovanou modrým odstínem Ascari. Zmínit můžeme ještě 20palcová litá kola a červeně nebo černě lakované brzdové třmeny, tím jsme ovšem s exteriérem hotovi.
Uvnitř můžeme počítat s odlišně zbarvenými prvky přístrojového štítu či sportovními sedadly čalouněnými černou kůží a zdobenými kontrastními modrými švy. Ve stejném odstínu jsou vyvedeny i karbonové dekory, v rámci doplňků bez příplatku je možné počítat s paketem RS performance. Za dalšími změnami ale již musíme do motorového prostoru, kde nadále trůní 2,5litrový přeplňovaný pětiválec.
Pohonná jednotka ovšem vůči standardu počítá s větším mezichladičem a optimalizovanou palivovou pumpou. Poladěna byla také řídicí jednotka, motor tak nově produkuje 367 koní a 465 Nm točivého momentu. Zrychlení z klidu na stovku tak pokleslo na 4,4 sekundy, nejvyšší rychlost již standardně vrcholí hodnotou 270 km/h. Počítat je možné také s průměrnou spotřebou 8,6 l/100 km.
Zlepšení jízdní dynamiky o čtyři desetiny sekundy přitom nemá na svědomí pouze navýšení výkonu, ale také odlišný software sedmistupňového automatu S tronic. Ten počítá s pádly řazení pod volantem či pohonem všech kol, součástí kompletu je i sportovně naladěná stabilizace. Tím jsme ale na konci změn, dodat již můžeme pouze německou cenu startující na 61 000 Eur (cca 1 649 000 Kč).
















Audi RS Q3 performance dostalo do vínku 367 koní, se který stovku zdolá již za 4,4 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Dacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
7.10.2025
Další nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
7.10.2025
Porsche si nedá pokoj. Svým sporťákům má vrátit spalovací motory způsobem, který nadšence tak akorát znovu vytočí
7.10.2025
Největší výletní loď světa je tohle monstrum vážící 251 tisíc tun. Už se blíží dokončení, i Titanic je vedle ní tintítko
7.10.2025
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
