Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS Q3 performance: tovární tuning přinesl 367 koní a maximálku 270 km/h
4.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Poladěné SUV se mimo výkonnějšího pětiválce pyšní také rychlejší převodovkou či agresivnějším bodykitem. Stovku zvládá za 4,4 sekundy.
Na sklonku předloňského roku přišlo Audi s faceliftem modelu Q3, který dle koncernových tradic až tak zásadní designovou změnu nepředstavoval. V případě verze RS Q3 jsme se ovšem dočkali 340 koní, což není až tak zanedbatelná porce. Německá automobilka však při pohledu na některé tuningové kreace měla oprávněně pocit, že je třeba přitvrdit. Aktuálně proto odhalila ostřejší provedení RS Q3 performance, jež se pyšní poladěným vzhledem i mechanikou.
Venkovní změny až tak dramatické nejsou, víceméně jde totiž pouze o nový čelní nárazník, ve kterém se objevují větší vstupy vzduchu. Vzadu pro změnu najdeme rozměrnější difuzor, mimo to nechybí titanově zabarvené detaily kontrastující s karoserií lakovanou modrým odstínem Ascari. Zmínit můžeme ještě 20palcová litá kola a červeně nebo černě lakované brzdové třmeny, tím jsme ovšem s exteriérem hotovi.
Uvnitř můžeme počítat s odlišně zbarvenými prvky přístrojového štítu či sportovními sedadly čalouněnými černou kůží a zdobenými kontrastními modrými švy. Ve stejném odstínu jsou vyvedeny i karbonové dekory, v rámci doplňků bez příplatku je možné počítat s paketem RS performance. Za dalšími změnami ale již musíme do motorového prostoru, kde nadále trůní 2,5litrový přeplňovaný pětiválec.
Pohonná jednotka ovšem vůči standardu počítá s větším mezichladičem a optimalizovanou palivovou pumpou. Poladěna byla také řídicí jednotka, motor tak nově produkuje 367 koní a 465 Nm točivého momentu. Zrychlení z klidu na stovku tak pokleslo na 4,4 sekundy, nejvyšší rychlost již standardně vrcholí hodnotou 270 km/h. Počítat je možné také s průměrnou spotřebou 8,6 l/100 km.
Zlepšení jízdní dynamiky o čtyři desetiny sekundy přitom nemá na svědomí pouze navýšení výkonu, ale také odlišný software sedmistupňového automatu S tronic. Ten počítá s pádly řazení pod volantem či pohonem všech kol, součástí kompletu je i sportovně naladěná stabilizace. Tím jsme ale na konci změn, dodat již můžeme pouze německou cenu startující na 61 000 Eur (cca 1 649 000 Kč).

















Audi RS Q3 performance dostalo do vínku 367 koní, se který stovku zdolá již za 4,4 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nejčtenější články
Konec pohádek: Mercedes přišel ve druhém kvartálu o další desetinu zákazníků, prodeje elektromobilů se propadly o čtvrtinu
9.7.2025S tímto BMW řady 5 v prodeji není něco v pořádku. Vypadá jako zánovní vůz, stojí ale jen 440 tisíc
9.7.2025Bentley ukázalo svou budoucnost. Vypadá to, jako by se předem chtělo připravit o maximum zákazníků
9.7.2025Lamborghini odpískalo elektrický Urus, zákazníci o něj nestojí. Místo něj přijde skutečně nový spalovací vůz
9.7.2025Čínský hit, který vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, oficiálně dorazil do Evropy, první kus přihlásili v Německu
9.7.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 08.06. 15:37 - pavproch
- Detektory policejních radarů 08.06. 11:58 - pavproch
- Rychlodotazy 08.06. 10:15 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.06. 09:55 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 08.05. 20:38 - řidičBOB
- Octavia Scout 1.8TSi, 2010, 260kkm 08.05. 15:14 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 08.05. 09:07 - řidičBOB
- Politický koutek 08.04. 19:59 - M.Z.