Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS1 prý nakonec bude, do Ženevy má dorazit s 310 koňmi a stylem bijce
8.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný hot hatch dostane do vínku motor 2,0 TFSI z Audi S3. Spřáhnout jej bude moci s manuálem či automatem, quattro bude ve standardu.
Když se před šesti lety objevilo na trhu Audi A1, jen málokdo dával malému třídvířku ozdobenému prémiovou cenou velké šance na přežití. Nicméně v listopadu 2011 již dorazil i Sportback a v roce 2014 jsme mohli přivítat také ostré provedení S1. Nabídka se tak rázem stala pořádně košatou, na což zareagovali i zákazníci, kterých ročně nakráčí do showroomů Audi jen v Evropě okolo sto tisíc.
Při tomto úspěchu asi nepřekvapí, že značka se čtyřmi kruhy by ráda na trh dostala více variant. Nicméně v tomto ohledu se dosud zdálo, že doplatí na následky kauzy Dieselgate, se kterými jsou spojeny masivní škrty. Místo expanze tak měla přikráčet spíše redukce portfolia, která nám od příští generace sebere třídveřovou variantu.
Než se tak ovšem stane, měli bychom se dle interních zdrojů skutečně dočkat nového modelu, a to dokonce vrcholného. Oprášeny jsou totiž evidentně plány na příchod Audi RS1, jenž by mělo dorazit již v březnu příštího roku na ženevský autosalon. Vzhledově se přitom přiblíží většímu modelu RS3, kdy přebere agresivní nárazníky a velká kola.
Pod kapotou se pak objeví přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TFSI z Audi S3, který bude naladěn zhruba na 310 koní a 400 Nm točivého momentu. Tento výkon bude přenášen na všechna čtyři kola, volit ovšem bude možné mezi šestistupňovým manuálem a sedmistupňovým automatem. Zrychlení na stovku přitom zabere zhruba 5 sekund.
Ceny prozatím ještě upřesněny nebyly, nicméně vůči modelu S1 se počítá se zdražením o zhruba 160 000 Kč. Audi RS1 ve verzi Sportback by tedy na český trh mělo dorazit za méně než milion korun, což již cílovou skupinu řádně zredukuje. Na druhou stranu, značka si od této varianty slibuje spíše navýšení image než registrací.












































Inspirací pro Audi RS1 se mimo jiné stane i koncept A1 Quattro z roku 2011
Zdroj: TF1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 9 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 11 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
