Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS3 Sportback 2015: nová RS je tu, s 367 koňmi
12.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovní polokombík z Ingolstadtu je opět k mání jen s automatem. Má vyšší výkon, srazil hmotnost a stovku pokoří již za 4,3 sekundy.
O nové generaci Audi RS3 se mluví již nějaké dva roky. Za tu dobu jsme tu měli celou řadu spekulací, z nichž zejména ty o výkonu mířily zcela mimo terč. Ostrý polokombík z Ingolstadtu totiž nedostane ani pět set, ani čtyři sta koní. Výkon přepracovaného 2,5litrového pětiválce sice od minula narostl, ovšem „pouze“ na 367 koní a 465 Nm točivého momentu, který je dostupný v pásmu 1 625 a 5 550 otáček. Na deklasování Mercedesu A 45 AMG to ovšem bohatě stačí.
Veškerý výkon na všechna čtyři kola přenáší sedmistupňový dvouspojkový automat S tronic a dále jej umravňuje vektorování točivého momentu. Audi přitom v rámci jízdní dynamiky počítá se zrychlením z klidu na stovku za 4,3 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost zůstala omezena na 250 km/h. Pokud ovšem sáhnete po paketu Dynamic, budete se moci rozjet až na 280 km/h. Papírová sSpotřeba pak byla vyčíslena na 8,1 l/100 km.
Vyšší výkon oproti předchozí generaci ale není jediným důvodem působivé jízdní dynamiky Audi RS3 Sportback. Počítat můžeme také s hmotností nižší o 55 kg, neboť novinka přepřáhla na platformu MQB. Ručičky vah se proto zastavily 1 520 kilogramech. Oproti běžné á-trojce poklesl podvozek o 25 milimetrů, přičemž na 1 599 mm byl rozšířen rozchod předních kol a na 1 514 mm rozchod těch zadních.
Standardem jsou pak 19palcové pětipaprskové ráfky obuté do pneumatik o rozměru 235/35. Za nimi pak vpředu prosvítají 370milimetrové kotouče svírané osmipístkovými třmeny, zatímco vzadu najdeme kotouče o rozměru 310 mm. Pokud vám ovšem taková brzdná síla nestačí, pak vpředu můžete sáhnout po předních karbon-keramických kouscích o stejném rozměru.
Mimo to jsou k mání také odlišné 19palcové ráfky, které lze zvolit v matně titanovém nebo leštěném provedení. Doplněny jsou pneumatikami o rozměru 255/30 vpředu a 235/35 vzadu, což je anomálie, kterou nová generace převzala od předchůdce. Dokoupit si ale můžete i adaptivní tlumiče, které dostaly do vínku čtyři jízdní režimy (Comfort, Automatic, Dynamic a Individual).
Přesunout se můžeme do interiéru, který zdobí volant se zploštělou spodní částí, kůží čalouněná sportovní sedadla, Alcantarou potažené dveřní panely nebo sada hliníkových pedálů. Mimo to si můžeme povšimnout ukazatele tlaku turbodmychadel (foukají až 1,3 baru), teploty oleje a měřiče časů na okruhu. Za příplatek je pak k dispozici hliníkové či karbonové obležení.
V doplňkové výbavě můžete navíc zaškrtnout i sedadla RS, do kterých byly zakomponovány boční airbagy. S ohledem na karbonovou konstrukci ovšem váží o 7 kilogramů méně než standardní provedení. Dalším prvkem, za který lze utratit něco navíc, je paket zahrnující ozdobné červené prošívání, se kterým přicházejí i stejně zbarvené pásy a výdechy klimatizace.
Tím stávající tisková zpráva končí, daleko obsáhlejší bude dozajista vydána blíže k březnovému autosalonu v Ženevě, kde má nové Audi RS3 Sportback debutovat. V ten moment bude jistě k mání i více fotek, na kterých si budeme moci prohlédnout pozměněné nárazníky, mohutnější boční prahy, zadní spoiler a difuzor rámovaný oválnými koncovkami výfuku.






Nové Audi RS3 Sportback dostalo do vínku 367 koní, které na všechna čtyři kola přenáší sedmistupňový automat. Stovku vůz pokoří za 4,3 sekundy, rozjet se přitom může až na 280 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejčtenější články
Média tu kdysi byla od toho, aby kritizovala automobilky za to, co dělají. Teď kritizují vás za to, že nekupujete jejich auta
30.6.2025Zákazníkovi Fordu krátce po koupi samovolně shořelo auto, o rok později dostal od firmy dárek, na který nezapomene
30.6.2025Ironie osudu: Auta Jaguaru vyšla ze studie kvality poprvé dobře ve chvíli, kdy je zrovna přestal vyrábět
30.6.2025Legendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
30.6.2025Největší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
30.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva