Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi S3 Sportback 2013: „rodinná S3” odhalena, je rychlejší než třídvířko
13.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Německé skorokombi s automatem S tronic zvládne sprint z klidu na stovku za 5 sekund, přestože je oproti S3 o 50 kilo těžší.
Seriál dokumentující příchod nové generace Audi S3 a S3 Sportback začíná mít také více dílů, než by bylo zdrávo. Avízo o obou novinkách přišlo z Ingolstadtu již v loňském roce, přičemž třídveřový model byl záhy skutečně představen. Oznámena by hned i jeho německá cena (cca 975 000 Kč), na tu českou ale od té doby marně čekáme. Podobně si značka dává na čas také s příchodem praktičtějšího modelu S3 Sportback vycházejícího z „prodloužené” A3 nové generace, který byl ohlášen krátce po premiéře třídvířka. V případě prvního nedostatku nemůžeme sloužit ani dnes, u toho druhého však můžeme za zvuků slavnostních fanfár z pětidveřového polokombíku alespoň virtuálně strhnout bílou plachtu.
Pod kapotou novinky dle očekávání najdeme přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec z řady EA888, který produkuje 300 koní v 5 500 otáčkách a 380 Nm v rozmezí 1 800 - 5 500 ot./min, což jsou stejné hodnoty, jako u třídvířka. Oproti předchůdci, který používal pohonnou jednotku EA113, to navíc znamená nárůst o 35 koní a 30 Nm. Nové Audi S3 Sportback je mimo to při hmotnosti 1 445 kg lehčí o 70 kilogramů než generace minulá, působivé jízdní dynamice bychom se tak logicky neměli divit.
Jedna kuriozita tu ovšem je. Pokud totiž pětidvířko spřáhnete s příplatkovým šestistupňovým automatem S tronic, pak akceleraci z klidu na stovku zvládnete za rovných 5 sekund. Tedy o desetinku rychleji než třídveřový model, který váží o 50 kil méně a má pochopitelně identický pohon všech kol Haldex. Audi tak zřejmě u samočinné převodovky provedlo určité revize, nebo změnilo její zpřevodování - verze s manuálním řazením je totiž už logicky pomalejší (na stovku zrychlí za 5,6 s, o dvě desetinky pomaleji než S3 3D).
Tím však rozdíly v podstatě končí. Tedy samozřejmě až na délku 4 324 mm a rozvor 2 631 mm, které vycházejí z modelu A3 Sportback a které třídvířko překonávají o nějakých 35 mm. Po stránce spotřeby ovšem obě karosářské verze vykazují stejných sedm litrů na sto kilometrů v případě manuálu a 6,9 l/100 km u automatu S tronic. Nejvyšší rychlost je pak pro všechny ostré modely Audi obligátních německých 250 km/h.
Zajímavé by mohly být jízdní vlastnosti, a to nejen ve srovnání s předchozí generací, ale také oproti verzi S3. Pohonná jednotka Sportbacku (lehčí vůči předchůdci o 5 kg) totiž byla nachýlena o 12 stupňů dozadu, zatímco přední náprava používající vzpěr McPherson putovala o 52 mm dopředu. Pokud tak do vzorce připočteme navýšení hmotnosti nad zadní čtyřprvkovou nápravou, je logicky výsledkem lepší vyvážení.
Oproti standardnímu Sportbacku ostré Audi pokleslo k zemi o 25 mm, přičemž již v základu nabízí 18palcová kola s pneumatikami o rozměru 225/40. Na 340 mm byla zvětšena velikost brzdových kotoučů, zatímco u ruční brzdy došlo k nahrazení madla tlačítkem na středové konzoli. Tamtéž pak najdete i ovládání Audi Drive Select, které mění odezvu plynu, převodovky nebo převod řízení.
Mimo to v základní výbavě nechybí celá řada hliníkových detailů zevnitř i zvenčí, sportovní sedadla, volant se zploštělou spodní částí či všudypřítomná loga S3. Za příplatek je pak možné sáhnout po elektromagnetických tlumičích. Do prodeje přitom novinka zamíří v druhé půli letošního roku s cenou pohybující se okolo 1 000 000 Kč.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
























Nové Audi S3 Sportback je delší a těžší než třídvířko. Přesto zvládne akceleraci z klidu na stovku již za 5 sekund. Tedy o desetinku rychleji než verze S3 s identickým výkonem 300 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 5 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejčtenější články
Moderní Ferrari skutečně stíhá nezájem, majitelé se musí při prodeji smiřovat s mnohamilionovými ztrátami
17.5.2025Čínská novinka působí jako sportovní sedan Lamborghini, i s 500 koňmi má ale stát jako Octavie 1,5 TSI
17.5.2025Jakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
18.5.2025VW to vymyslel. Svým elektromobilům přestane dávat bezduchá jména a lidé je začnou kupovat!
18.5.2025Tohle je přinejmenším nález dekády. Nikdy pořádně nevyužitá osina v zadnici Enza Ferrariho byla nalezena po 43 letech schovávání
18.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva