Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi S7 Sportback: osmiválcové bi-turbo znovu zasahuje
31.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Audi vyvinulo motor 4,0 TFSI a chce jej hned od začátku využít, jak to jen jde. V mírně odlišném naladění jej krom nové S8 dostal i model S7 Sportback.
Jen houšť a větší kapky. Ne snad, že by nám „eSková” Audi nějak zvlášť zvyšovala tep, v záplavě všemožných elektrických, hybridních a dvouválcových strojů je to přece jen příjemné zpestření. A to zvláště v tomto počtu - vedle modelů S8 2012 a nové S6 totiž Audi naráz vyrukovalo i s přiostřenou S7 Sportback. A tak se pojďme podívat, co nabídne.
Výchozí A7 Sportback byla poprvé pořádně představena přibližně před rokem, a tak se své ostré verze dočkala o poznání dříve než zmiňovaná A8. Je třeba říci, že čehokoli neočekávaného najdete na následujících řádcích velmi málo, neboť S7 Sportback je podobně jako A7 jen přestylizovanou S6, a tak nabízí zcela totožnou techniku jen v trochu jiném balení. Pokud si tedy přečtete naše představení nové S6, budete alespoň co do techniky předem vědět vše podstatné.
Začít ale musíme u vzhledu, který je typicky „audistický”, rozumějte nenápadný. Že jde o vůz s výkonem přes 400 koní a ne jen o nějaký paket S line navěšení na dýchavičný turbodiesel poznají jen znalci stejně jako v případě všech dnešních novinek s písmenem S v názvu. Maska chladiče, nárazníky, výfuky, kola - to je vše, co je specifické zvenku, sedadla, volant a hlavice voliče automatické převodovky pak znamenají kompletní výčet toho, co je jiné uvnitř. Zatímco u S8 šlo podobný přístup hodnotit jako vhodný, u přece jen stylovější S7 na ním až tak nejásáme. Někteří zákazníci jistě budou chtít, aby jejich vůz na ulici zářil více, však proč jinak by vůbec „šli” do řady A7?
Pod kapotou už lze hovořit o malé bouři, když si před předními kola našel místo nový osmiválec 4,0 TFSI. Pochopitelně nedostal tolik výkonu jako S8, v nižší řadě se musí spokojit s naladěním na 420 koní, jenž generuje spolu s otáčkami točivý moment o výši až 550 Nm. Je pozoruhodné, že na rozdíl od S8, která si s výkonem mezigeneračně polepšila, S6 a S7 (jakkoli žádná S7 dříve nebyla, ale berme ji jako nástupce S6) o část svého výkonu přišla. Motor 5,2 V10 v naladění pro tuto třídu disponoval až 435 koňmi.
Dynamika je přesto uspokojivá - přenos výkonu má v tomto případě na starosti dvouspojkový automat S-tronic (DSG), který má spolu s se samosvorným středovým diferenciálem pochopitelně na povel všechna čtyři kola. Zrychlení na stovku zvládne S7 za 4,9 sekundy, maximální rychlost je více než očekávatelných 250 km/h. Kombinovaná spotřeba dle euronorem činí jen 9,7 litru benzinu na 100 km a jsme opravdu zvědavi, jak ji vůz bude dosahovat i v praxi. I v tomto případě samozřejmě těží nejen ze zatím blíže nepopsaného řešen´5 „odpojování” poloviny válců, ale i systému start and stop nebo rekuperace drobné části kinetické energie skrze alternátor.
Také v tomto případě má vůz k dispozici vzduchové odpružení podvozku s adekvátním naladěním s několika výchozími stupni přepínatelnými pomocí ovladače Audi drive select. Větší jsou i brzdy, v základu opět ocelové, za příplatek keramické. Kola jsou v základu devatenáctipalcová, připlatit si ale můžete i za „dvacítky”.
Nepochybujte o tom, že také S7 zažije svou premiéru na letošním autosalonu ve Frankfurtu, do prodeje by se pak mělo dostat začátkem roku 2012. Na ceny a případné další zajímavé detaily si tak musíme ještě chvíli počkat.












Nové AUdi S7 Sportback na všech zprvu uvolněných snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 9 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 10 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
dnes
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
