Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi si nechalo patentovat novou funkci navigace. Jak moc je ale opravdu nová?
28.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Navigační systémy slouží primárně k tomu, abychom se co nejsnáze a nejrychleji dostali do cíle. Audi to chce dělat také co nejlevněji.
Navigační systémy jsou tu s námi již docela dlouho. A v posledních letech si skoro každý z nás jednu velmi dobrou permanentně nosí ve svém chytrém telefonu. Vestavěné navigace v automobilech tak čelí velké výzvě, neboť nezřídka nenabízí ani to, co mobilní aplikace dostupné zdarma, navíc jsou nesrovnatelně dražší. Není proto překvapivé, že řada lidí nakupuje automobily bez nich a vystačí si právě s mobilem, pokud zrovna někam potřebuje dovést.
Mainstreamové značky to nezřídka vzaly jako fakt, ty prémiové se ale snaží palubním systémům svých aut přidat funkce, které navigace v externím zařízení z podstaty není s to nabídnout. Některé se spokojí s tím, že vestavěná navigace nepotřebuje permanentně „vidět” satelity a funguje třeba i v tunelech, další se snaží přidat i jiná lákadla. Právě touto cestou kráčí Audi a nyní se chystá na další krok.
Na americkém Úřadu pro ochranu průmyslového vlastnictví si totiž značka zaregistrovala nový typ prediktivní navigace, který je určen pro hybridní vozy. Systém totiž nezkoumá jen nejkratší nebo nejrychlejší trasu, chce hledat i tu nejlevnější. Do kalkulace je tak zahrnut třeba stav baterie či rychlost a možnost jejího dobíjení pomocí rekuperace kinetické nebo brzdné energie, například jízdou z kopce. Mimo to navigace zvládne zprocesovat i to, zda během jízdy změníte styl.
Výsledkem tohoto navádění samozřejmě má být co největší využití elektromotoru a tedy co nejefektivnější, rozumějte nejlevnější doprava. Tedy za předpokladu, že systém ponecháte ve zcela autonomním režimu. Navolit si ovšem můžete i místa, kde má dojít k použití obou jednotek a kdy má pracovat pouze elektromotor. V závislosti na těchto proměnných se pak liší i samotná trasa, ačkoliv start i cíl zůstávají vždy stejné. Kdy ovšem nová navigace dorazí do prodeje, to zatím není jasné.
Lze spekulovat nad tím, kterak se mění trasa pro auta s hybridní technikou a bez ní a také je třeba se ptát, jak moc je nápad opravdu nový. Typ trasy „eko” nabízí spousta vestavěných navigací a věříme, že i ty počítají s proměnami nadmořské výšky, využitím systému start/stop nebo i elektromotoru, je-li jím vůz vybaven. Je možné, že si to jen „malujeme” a systém Audi je teprve tím, který bere vše v potaz, ale... úplně se na´m tomu nechce věřit.
Třeba Toyota si nedávno patentovala technologii, dle které vás systém navádí z bodu A do bodu B zejména po těch silnicích, na které dopadá nejvíce slunečních paprsků. Japonci totiž zvažují, že by své vozy osadili solárními panely, které by pak napájely palubní systém - a čím více energie by přišlo od slunce, tím levnější by provoz byl. To vypadá ve srovnání s Audi na v principu úplně stejný přístup...


































Jelikož novou funkci navigace bude možné nahrát do aut přes internet, může se stát nedávno odhalené Audi A8 prvním vozem značky, ve kterém se objeví. Ovšem jen u hybridních verzí
Zdroj: USPTO
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 7 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 9 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 10 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
