Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi si nechalo patentovat novou funkci navigace. Jak moc je ale opravdu nová?
28.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Navigační systémy slouží primárně k tomu, abychom se co nejsnáze a nejrychleji dostali do cíle. Audi to chce dělat také co nejlevněji.
Navigační systémy jsou tu s námi již docela dlouho. A v posledních letech si skoro každý z nás jednu velmi dobrou permanentně nosí ve svém chytrém telefonu. Vestavěné navigace v automobilech tak čelí velké výzvě, neboť nezřídka nenabízí ani to, co mobilní aplikace dostupné zdarma, navíc jsou nesrovnatelně dražší. Není proto překvapivé, že řada lidí nakupuje automobily bez nich a vystačí si právě s mobilem, pokud zrovna někam potřebuje dovést.
Mainstreamové značky to nezřídka vzaly jako fakt, ty prémiové se ale snaží palubním systémům svých aut přidat funkce, které navigace v externím zařízení z podstaty není s to nabídnout. Některé se spokojí s tím, že vestavěná navigace nepotřebuje permanentně „vidět” satelity a funguje třeba i v tunelech, další se snaží přidat i jiná lákadla. Právě touto cestou kráčí Audi a nyní se chystá na další krok.
Na americkém Úřadu pro ochranu průmyslového vlastnictví si totiž značka zaregistrovala nový typ prediktivní navigace, který je určen pro hybridní vozy. Systém totiž nezkoumá jen nejkratší nebo nejrychlejší trasu, chce hledat i tu nejlevnější. Do kalkulace je tak zahrnut třeba stav baterie či rychlost a možnost jejího dobíjení pomocí rekuperace kinetické nebo brzdné energie, například jízdou z kopce. Mimo to navigace zvládne zprocesovat i to, zda během jízdy změníte styl.
Výsledkem tohoto navádění samozřejmě má být co největší využití elektromotoru a tedy co nejefektivnější, rozumějte nejlevnější doprava. Tedy za předpokladu, že systém ponecháte ve zcela autonomním režimu. Navolit si ovšem můžete i místa, kde má dojít k použití obou jednotek a kdy má pracovat pouze elektromotor. V závislosti na těchto proměnných se pak liší i samotná trasa, ačkoliv start i cíl zůstávají vždy stejné. Kdy ovšem nová navigace dorazí do prodeje, to zatím není jasné.
Lze spekulovat nad tím, kterak se mění trasa pro auta s hybridní technikou a bez ní a také je třeba se ptát, jak moc je nápad opravdu nový. Typ trasy „eko” nabízí spousta vestavěných navigací a věříme, že i ty počítají s proměnami nadmořské výšky, využitím systému start/stop nebo i elektromotoru, je-li jím vůz vybaven. Je možné, že si to jen „malujeme” a systém Audi je teprve tím, který bere vše v potaz, ale... úplně se na´m tomu nechce věřit.
Třeba Toyota si nedávno patentovala technologii, dle které vás systém navádí z bodu A do bodu B zejména po těch silnicích, na které dopadá nejvíce slunečních paprsků. Japonci totiž zvažují, že by své vozy osadili solárními panely, které by pak napájely palubní systém - a čím více energie by přišlo od slunce, tím levnější by provoz byl. To vypadá ve srovnání s Audi na v principu úplně stejný přístup...


































Jelikož novou funkci navigace bude možné nahrát do aut přes internet, může se stát nedávno odhalené Audi A8 prvním vozem značky, ve kterém se objeví. Ovšem jen u hybridních verzí
Zdroj: USPTO
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Britové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
včeraNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Superbike Aragon - 1. den včera 18:19
- Jonathan Rea po sezóně končí se závoděním včera 13:04
- Místo Bautisty oficiálně 2026 Iker Lecuona včera 10:41
- IRRC pokračovalo ve Schleizu, Červený je těsně před obhájením titulu včera 10:20
- MotoE: Novým lídrem Mattia Casadei včera 10:00
Nejnovější články
Obousměrné nabíjení je další utopická představa přínosu elektrických aut, vědci zkoumali jeho dopad na baterie
před 9 hodinamiŽebříček nejuspokojivějších značek aut v Americe opanovala ta snad nejvíc šikanovaná EU, velká jména utrpěla pád
před 11 hodinamiEU se pokusila vyhnat čínská auta z Evropy dveřmi, teď se díky skulině v pravidlech vrací zpět oknem v ještě větším počtu
včeraHezké kladivo Mercedesu na BMW M3 E30, říkáte? Mýlíte se, tahle brutalita skrývá pod kapotou 500koňové naftové překvapení
včeraMuž si koupil elektromobil, který měl začít novou éru značky. Teď říká, ať se mu vyhneme za každou cenu, rozpadá se až k nepoužitelnosti
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.25. 22:27 - Truck Daškam
- zvuk motoru 1.4 mpi a rachtání v převodovce 08.25. 20:49 - komat
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.25. 15:45 - Eda
- Policejní kontroly a měření 08.25. 13:36 - delphin
- Chlubítko univerzální 08.25. 08:26 - jerry
- whitelist & blacklist 08.25. 08:01 - jerry
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 08.24. 16:28 - abgx1
- S větrem ve vlasech.... 08.24. 14:40 - pavproch