Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TT Clubsport připraveno k výrobě
16.5.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Nemyslím, že Audi lze považovat za radikálního průkopníka v automobilovém designu. Ovšem TT Clubsport dává zcela nový význam označení "automobil bez střechy".
Pro loňské setkání svých a VW fanoušků Wörthersee 2007 připravilo Audi koncept, který slavil velký úspěch. Nejen že bylo standardní TT sníženo a vybaveno agresivním aerokitem, ale hlavně naprosto neobvyklým způsobem přišlo o střechu. Z veškerého prosklení a kovu, který se obvykle nachází okolo hlav posádky zůstal jen nízký štít ze skla prostý všech sloupků. Mezi dalšími úpravami bylo zvýšení motoru 2,0 TFSI na 300 koní a aplikace keramických brzd.
Nyní se ukazuje, že nezůstalo jen u konceptu a byť výsledný produkt není tak radikální, jako studie, je stále velmi inovativní. Britský magazín Auto Express přinesl snímky produkční verze Clubsportu. Ta na nich působí velmi "hotovým" dojmem, a tak asi nebude dlouho trvat a Clubsport půjde do výroby.
Produkční verze si z konceptu odnesla část onoho revolučního nápadu s bezrámovým čelním sklem. Současná bezpečnostní legislativa je velmi náročná a asi nebylo možné naplnit její požadavky bez zabudování alespoň části ochranného ránu. Přibyly tak A sloupky, ovšem bez horního příčníku. V této souvislosti mě napadá jedna otázka, co bude řidič dělat, když pojede proti slunci?
Zbytek karoserie dostal dynamiku zvýrazňující prvky - agresivnější přední i zadní nárazník, výrazné lemy blatníků a prahové nástavce. Siluetu doplňují ochranné rámy za hlavami řidiče a splujezdce a na ně navazující atraktivně tvarovaný kryt střechy, o které se předpokládá, že bude z látky.
Je velmi pravděpodobné, že základní úpravy mechanických částí prezentované u konceptu zůstaly zachovány. Přeplňovaný dvoulitr z S3 o výkonu 300 koní, douspojková převodovka S-tronic a systém přenosu výkonu na všecna kola.
Zdroj Auto Express





Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před hodinouBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před hodinouMax Verstappen potají otestoval závodní Ferrari. Prasklo to, i když si kvůli tomu dokonce změnil jméno
před 2 hodinamiDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraNěmci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva