Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic
10.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Audi dnes strhlo plachtu z dlouho očekávaného modelu TT RS Plus. Ono Plus posouvá jeho možnosti dále, ale ne až tak, jak jsme dosud očekávali.
Spekulacím o brzkém příchodu Audi TT RS Plus už pomalu začaly růst vousy. Vždyť skoro jako o hotové věci jsme o něm psali už před rokem, když se v katalogu náhradních dílů Audi objevila zmínka o něm i jeho základní specifikace, zejména pak výkon 360 koní. Tehdy v kolonce označující datum začátku výroby svítila hodnota 5/11, ale květen byl pryč a TT RS Plus nikde.
V říjnu pak na tyto spekulace navázaly další, které hovořily až o 385 koních výkonu a snížení hmotnosti o 60 kilogramů. Paradoxem je, že ryzí fantazií byly pozdější informace, ty skoro rok staré byla naopak skoro úplně přesné. Akorát místo května 2011 si k datu začátku výroby připište letošní duben.
Audi totiž vůz představilo až dnes, necelý měsíc před začátkem autosalonu v Ženevě, kde se stane jedním z jeho větších novinek. Ale protože bude nutně muset hrát druhé housle po boku ještě významnějších nových modelů, RS4 2012 a A3 2012, dozvěděli jsme se o něm prakticky všechno hned teď. A je třeba jedním dechem dodat, že specifikace novinky jsou trochu zklamáním.
Ne snad, že by TT RS bylo nezajímavé auto a provedení Plus neposouvalo jeho možnosti ještě dál, změn je ale méně, než se obecně očekávalo. Vůz trochu jinak vypadá, má pár koní navíc a bude i trochu jinak znít, tím odlišnosti končí. Ale vezměme to po pořádku.
Co se vzhledu týče, je verze Plus rozpoznatelná podle leskle černé masky chladiče s matně hliníkovým orámováním, 19" kol z lehkých slitin v dvoubarevném provedení a krytů vnějších zpětných zrcátek z plastu vyztuženého karbonovými vlákny. Trochu uhlíkových vláken pak najdeme ještě na krytu motoru. Již loni se hovořilo o tom, že vůz dostane „pár karbonových částí” pro odlehčení - tak toto jsou ony, žádné další „snižování hmotnosti” se nekoná a vůz v provedení kupé nadále váží 1 450 kilogramů jako standardní RS.
Ani v interiéru se neodehrály zrovna divoké změny. Dokonce ani na různých označeních vozu není znát, že jde o verzi Plus, s jedinou výjimkou - hlavicí řadící páky, která je odlišná i svým tvarem. Tím výčet specifik končí.
Co je ale zřejmě nejpodstatnější, žádné orgie nenastaly ani po technické stránce. Dvouapůllitrový přeplňovaný pětiválec dostal podle všeho jen jiné softwarové naladění, které mu přidalo skromných 20 koní k dobru. Ve výsledku tak motor nabízí až 360 koní výkonu pramenících z nejvýše 465 Nm točivého momentu, což může být v těchto výkonových sférách (jde o změnu o 5,9 procenta) skoro neznatelné. Aby ale řidič vnímal RS Plus jako přece jen ostřejší náčiní, dostal vůz také nový, zvukově výraznější výfukový systém.
Dobrou zprávou je, že stejně jako výchozí RS bude i RS Plus dostupné nejen s automatickou sedmistupňovou automatickou převodovkou S-tronic (DSG), ale i s klasickým šestistupňovým „manuálem”, Výkon samozřejmě míří na kola obou náprav a zajistí vozu zrychlení za 4,1 resp. 4,3 sekundy podle zvolené převodovky. Maximální rychlost je 280 km/h, což zní oproti 250 km/h u TT RS jako slušný posun vpřed, jde ale jen o nahrazení jednoho omezovače jiným, přirozenou maximálku vozu nereflektuje ani jedna z hodnot.
Zajímavé je, že krom kupé bude RS Plus k dispozici i jako Roadster - v takovém případě se hodnota zrychlení zhorší o 0,1 sekundy. Pro úplnost můžeme dodat i udávanou kombinovanou spotřebu paliva - 8,5 litru u kupé a 8,6 u roadsteru. Obě hodnoty jsou ale v případě pětiválcového turba Audi vskutku laboratorní a s realitou užívání tohoto modelu budou mít pramálo společného.
Jak už jsme zmínili, první TT RS Plus začnou sjíždět z výrobní linky Audi v maďarském Györu letos v dubnu a známe rovnou i ceny: v Německu bude TT RS Plus Coupe stát v základu 60 650 Eur, Roadster pak 63 500 Eur. Příplatek za automat je v obou případech 2 150 Eur, cenový rozdíl oproti TT RS pak činí 3 900 Eur. Přepočteno do českých korun si na Audi TT RS Plus musíte připrav it cca 1,55 milionu Kč a ono Plus vás na tom všem bude stát 100 tisíc. Jestli je to zajímavá nabídka, nebo nikoli, to už zvažte sami.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012




Pár živěji působících snímků navrch



































Audi TT RS Plus vypadá zajímavě, rozdíl oproti již dobře známému TT RS je ale dost malý
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 10 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 11 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
