Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TTS Competition 2013: speciální edice slaví půl milionu prodaných exemplářů
14.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová série vznikne jen 500 kusech. Kupé i roadsteru přidává unikátní lak, litá kola a zadní křídlo, interiér pak obohatí o šedo-žluté čalounění.
O malém německém kupátku jsme se již delší dobu nezmiňovali, zejména o jeho současné produkční verzi. V posledním roce nám totiž stránky plnily spíše zmínky o koncepčním modelu TT ultra quattro, který oproti standardu shodil tři sta kilo. Ten ale ve výsledku nevznikne, a tak očividně nastala chvíle, kdy bychom se měli vrátit ke standardnímu provedení. Ideálnější příležitost ostatně hned tak nenajdeme, neboť Audi momentálně slaví důležitý milník ve své historii - od roku 1998 totiž vzniklo půl milionu exemplářů kupé a roadsteru.
Tuto událost se německá automobilka rozhodla oslavit speciální verzí TTS Competition, která vznikne z prozaického důvodu pouze v 500 kusech. Vůči standardu se bude lišit hlavně lakem, který dostanete ve žlutém odstínu Imola nebo šedém Nimbus. Roadster pak s touto exkluzivní barvou bude moci spárovat černou nebo šedou střechu, mimo to pak pro obě verze zůstává vyhrazené napevno uchycené zadní křídlo a 19palcová kola Rotor obutá v pneumatikách o rozměru 225/35.
Uvnitř TTS Competition nabízí šedé kožené čalounění s kontrastními a ozdobnými švy ve žlutém odstínu. Nechybí ani ozdobné prahy s nápisem „1 of 500“, do standardu se pak dostaly i zadní parkovací senzory. Tím ale odklon od série končí, přičemž po stránce cenové si Audi za limitovanou edici účtuje o 1 900 Eur (49 400 Kč) navíc. Ovšem pouze za předpokladu, že dále nesáhnete třeba po příplatkovém podvozku s magnetickými tlumiči.
Po stránce mechanické ovšem žádný odklon neočekávejte, ať již ve výbavě zaškrtnete cokoliv. Pod kapotou kupé i Roadsteru bude totiž vždy dřímat čtyřválec 2,0 TFSI naladěný na 272 koní. Uzavřený model s automatem S tronic díky této síle sprintuje na stovku za 5,5 sekundy, verzi s manuálem (a automatickému Roadsteru) ale tato disciplína zabere 5,7 s (otevřený vůz s manuálem je o další dvě desetiny pomalejší).
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.






Speciální Audi TTS Competition slaví půl milionu vyrobených kusů. Oproti sérii se ovšem liší jen několika doplňky, mezi něž patří třeba napevno uchycené zadní křídlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
17.9.2025Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
VW Touareg se nakonec vrátí, na povahu nástupce se ale radši ani neptejte, to nechcete slyšet
před 8 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 11 hodinamiJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
včeraMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
včeraPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva