Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi ukázalo nový vrchol své nabídky, čelní partie má spoutané chromovým řetězem
3.11.2021 | Petr Prokopec
Pokud jste nepřišli na chuť křiklavosti, která se do designových prvků moderních luxusních aut vkrádá stále více, pak vás stěží nadchne modernizace vlajkové loni Audi. Ta v prodlouženém provedení osloví spíše rappery než konzervativní byznysmeny.
Před pár dny jsme se konečně dočkali návratu Augusta Horcha. Tedy nikoli osobně, zakladatel automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku z hrobu pochopitelně nevylezl. Nicméně značka mu vzdala hold představením nové vrcholné verze Audi A8, jež se hodlá postavit Mercedesu-Maybach. Prozatím se tak má stát pouze v Číně, kam vůz míří s hybridizovaným třílitrovým šestiválcem. To rozhodně není největší a nejvýkonnější jednotka, již má značka k dispozici, takový je ovšem i záměr. Na největším trhu světa si totiž na objemy až tak moc nepotrpí hlavně kvůli obřím daním, které jsou s nimi spojené.
My však momentálně provedení A8L Horch Founders Edition hodíme za hlavu a důkladně poklepeme na zoubek standardnímu A8, stejně jako derivátům A8L a S8. Celá tato trojice podle očekávání prošla faceliftem, který ji má učinit i nadále konkurenceschopnou. Oba hlavní soupeři jsou totiž mladší, neboť zatímco Audi se svou vlajkovou lodí přišlo v roce 2017, facelift aktuální iterace BMW řady 7 dorazila před dvěma lety a v případě Mercedesu třídy S došlo loni dokonce na premiéru úplně nové generace.
Ve srovnání s minulostí se Audi nedrželo moc při zemi a naopak vyšňořilo A8 tak, aby bylo na první pohled poznat, že jde o vrchol značky. Přepracována tak byla čelní maska, která je specifická pro každou verzi. Prim přitom hraje u A8L, které navozuje dojem, že má příď opletenou masivními chromovými řetězy. Pokud se tedy Audi rozhodlo ukrást rapperskou klientelu Bentley či Rolls-Roycu, pak má rozhodně nemalé šance na úspěch. Zvláště když do placu dále dává nové LEDky.
V případě bočních partií už mnoho novinek nenajdeme, zmínit lze jen novou paletu barev a design litých kol, jež lze pořídit v 18- až 21palcovém rozměru. Vzadu pak změny souvisí víceméně jen se světlý s organickými diodami již ve standardu. Ty přitom mají i sekundární bezpečnostní funkci, neboť se rozzáří ve chvíli, kdy se za stojící A8 přiblíží jiný vůz na méně než 2 metry. To je ale zvenčí vše, tedy pokud pomineme příchod provedení S Line, jež přihazuje sportovnější nádech.
V tomto ohledu pochopitelně vládne verze S8, kterou kromě zmíněné specifické masky poznáte také podle čtveřice koncovek výfuku. Pod kapotou tohoto modelu pak pracuje čtyřlitrový osmiválec naladěný na 571 koní výkonu a 800 Nm točivého momentu. Stovku tak limuzína osazená pohonem i řízením všech kol zvládne již za 3,8 sekundy. Zvládat ale má i rychlou jízdou v zatáčkách, a to díky prediktivnímu aktivnímu zavěšení a sportovnímu diferenciálu.
Co se ostatních jednotek týče, pak zákazníci budou moci vybírat z motorů V6 3,0 TFSI, V8 4,0 TFSI a V6 3,0 TDI. Všechny motory přitom doplňuje osmistupňová automatická převodovka, ty benzinové pak disponují i 48voltovým elektrickým okruhem a mild-hybridní technikou. Vrcholné Audi A8 60 TFSI tak dostalo do vínku osmiválec naladěný na 460 koní a 660 Nm, s nimiž stovku pokoří za 4,4 sekundy. Nejvyšší rychlost pak končí na typické německé dvěstěpadesátce.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde trůní 10,1palcový přístrojový štít doplněný 8,6palcovou obrazovkou multimédií. Ta je sice na současné poměry poněkud malá, ovšem nesmíme zapomínat na to, že A8 se zaměřuje spíše na zadní pasažéry. Ti přitom mají k dispozici dvojici 10,1palcových tabletů, s nimiž lze spárovat audio systém Bang & Olufsen s výkonem 1 920 wattů a třiadvaceti reproduktory. Kromě toho nesmíme zapomínat na další přední separátní obrazovku klimatizace.
V případě zadních sedadel nabízí Audi hned několik variant, přičemž pro A8L lze objednat i individuální křesla s masážním strojkem. Ten pak dokonce může být i součástí opěrky pro nohy. Mimo to nechybí ani standardní kožené čalounění, jakkoliv i to lze vyměnit za ještě jemnější a tedy pochopitelně dražší. Dále tu pak máme i čtyřzónovou automatickou klimatizaci či ionizér a rozprašovač vůně, stejně jako minibar mezi zadními sedadly.
Lze už jen dodat, že prodej bude zahájen v prosinci, přičemž na německém trhu startuje 5,19metrové Audi A8 s dieselovým motorem na 99 500 Eurech (cca 2 548 000 Kč), zatímco za benzinovou verzi S8 již musíte dát 144 800 Eur (3 708 000 Kč). Žádná láce, ale co čekat od vrcholné audiny.














Faceliftované Audi A8 dorazilo vůbec poprvé i ve verzi S Line. Foto: Audi
K mání ale pochopitelně bude i prodloužená varianta... Foto: Audi
...stejně jako provedení S8. Foto: Audi
Zdroj: Audi
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 6 hodinamiFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
před 7 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 9 hodinamiNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
před 10 hodinamiDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
dnes
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB