Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dodnes sotva jetou Škodu Octavia II RS v krásné barvě nikdo nechce, její cena se blíží výhře v loterii
5.10.2025 | Petr Miler
Pro některé tomuto autu ujel vlak, pro jiné je to ještě ta kvalitní, přitom už dost vyspělá škodovka ještě z dob, kdy se česká značka musela snažit prosadit nadstandardně dobrými věcmi. Pokud patříte mezi ty druhé, tohle je malý poklad nehodný opomenutí.
Bohužel už dávno nežijeme v době, kdy by koupě ojetiny byla automaticky cestou k parádnímu obchodu. Bývalo to tak, stačila trocha obezřetnosti a orientace na trhu, dnes už to tak není. Na to se nová auta moc pokazila a jsou příliš drahá. Na trhu s ojetými vozy se tak pohybuje mnohem víc lidí než dřív - od těch, kteří na nové auto už jednoduše nemají, až po ty, kteří si mohou koupit prakticky cokoli, ale dealerovi se po předvedení ošizené novinky s padesáti elektronickými omezovači všeho, šestnácti katalyzátory na válec (popř. nula válci) a ceně jako z katalogu Rolls-Roycu leda vysmějí. Peníze na to mají, ale nedají je, za takovou věc ne, nemá pro ně potřebnou hodnotu.
To všechno drží ceny ojetin nahoře i v době, kdy ekonomika zřetelně skomírá a je kdesi na úrovni druhé půlky minulé dekády, kdy auta stála až o polovinu míň - to není špatný vtip, ale fakt, takhle absurdního nepoměru jsme dosáhli. Je tak v podstatě nemožné koupit cokoli obecně zajímavého za dobré peníze, hned po tom někdo skočí. Pokud se ale aspoň trochu vymaníte z běžných oblastí atraktivity, dobrý obchod pořád jde udělat. Už několikrát jsme v posledních měsících narazili na hezké Octavie RS druhé generace za velmi dobré ceny, tato je z nich ale tou úplně nejzachovalejší. A přesto nejenže není moc drahá, ale dokonce zlevňuje.
Možná si nyní řeknete, že to je prostě už staré auto. Rozumíme tomu, ale to je přesně to, co ho posouvá z hledáčku řady lidí, i když by nemuselo. Octavia II je sice vůz z let 2004 až 2013, takže jde klidně o 20 let starý vůz, což skutečně zní jako cesta do pravěku. Ale dvojka ani dnešní optikou není zase tak irelevantní, a pokud není moc jetá, co jí schází? Trojka na MQB s novou generací motorů TSI je nepochybně lepším autem, ale i dvojka stála na slušných technických základech a pod kapotou měla moderní motor 2,0 TFSI předchozí iterace. S 200 koňmi výkonu není pomalá, se snadno sedmilitrovou spotřebou při klidné jízdě není moc užraná, je časem prověřená, ještě docela kvalitní... Za správnou cenu je to podle nás pořád velmi pěkný stroj.
Obzvlášť to platí o tom níže vyobrazeném, který pochází z roku 2008 a má dobře zdokumentovanou historii čítající pouze 37 tisíc najetých km v rukou dvou majitelů. A vypadá velmi, velmi dobře. Předfaceliftové provedení se nám pořád zamlouvá, však jakkoli výrazněji barevná auta jsou v posledních letech rarita. Lak je původní a krásný, interiér až na lehce opotřebované bočnice sedadel (ale ty u Octavie II holt moc nevydržely) mimořádně zachovalý, technika prý bezproblémová. Prodávající dokonce hovoří o sběratelském voze - nebudeme ho v tom podporovat, ale na normální ježdění? Bude to pořád parádní vůz, o který se navíc postará kdejaký šikovnější automechanik z vedlejší ulice.
Máme pocit, že to je dobrý tip na pořád atraktivní koupi v poměru hodnoty a ceny. Hodnoty je tu fůra a cena klesá, zjevně není moc lidí, kteří by sotva pořádně jetou Octavii II RS ocenili. Tohle auto se začalo prodávat za 12 990 Eur, pak šlo na 11 990 Eur a nyní je k mání za 10 990 Eur. To je asi 266 tisíc Kč, pokud by cena padla ještě víc k 200 tisícům Kč, začínáme se blížit výhře v loterii. Však základní Fabie 1,0 s výbavou Top holobyt dnes stojí 420 tisíc korun, vedle toho je tento solidní kus dalece nevyužitého auta za pomalu poloviční peníze pokladem, který i onen sběratelský potenciál pořád nějaký má. A šance na další usmlouvání ceny níž tu pořád je, tohle opravdu není obecně horké zboží.




















Zachovalé Škody Octavia II RS jsou podle nás těmi správnými přehlíženými bazarovými poklady nabízejícími hromadu muziky za dobré peníze. A tato je aktuálně tou nejzachovalejší z nich v evropském prodeji, přesto ji nelze označit za nedostupnou. Foto: Zenker und Aleiner GbR, publikováno se souhlasem
Zdroj: Zenker und Aleiner GbR@Mobile.de
Bleskovky
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
11.11.2025
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
10.11.2025
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Nejnovější články
Toyota chce z nového dvoulitru dostat až 400 koní v době, kdy ostatní s takovými motory končí, ukázala ho v akci
před 11 hodinami
Elektrický Renault Mégane je takový propadák, že mu Francouzi znovu vrátí spalovací motor
včera
Už i Tesla má problém s váznoucími prodeji, a tak začala svá auta levně pronajímat komukoli
včera
Nezájem nutí Audi dál měnit plány. Jeho poslední elektrické modely někde ani „nebudou uvedeny na trh”
včera
Mercedes ukázal nové GLB „v chlaďáku”. Z toho, co udělal s jeho interiérem, vám zamrzne úsměv na tváři
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
