Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi uznalo, že udělalo blbost, nové značení svých modelů potichu zrušilo ještě dřív, než se stačilo rozšířit
4.11.2024 | Petr Miler
Mohli bychom se za to Němcům vysmívat, reálně ale musíme kvitovat jejich schopnost sebereflexe. Je tedy s podivem, že věc nechali zajít tak daleko a kapitulovali až před odporem veřejnosti, i to lze ale nakonec vnímat jako dobré znamení.
Přiznáme se, že směr, kterým míří v posledních letech Audi, se nám vůbec nezamlouvá. A nemyslíme tím teď ani jeho elektrické cíle, ty jsou stejně nesmyslné jako všechny ostatní, ale spíš vliv této strategie na zbytek nabídky i celou firmu. Nejlépe vám o tom povypráví bývalý ředitel Audi Sportu a otec řady námi velmi respektovaných vozů, který ve společnosti dál nemohl zůstat.
Tomu se začala zajídat zejména ignorace preferencí zákazníků pramenící právě z oné elektrické sázky. To je zkrátka věc, která mění celou firemní kulturu - pokud management od rána do večera musí zaměstnance poučovat o tom, že čistě elektrická nabídka prostě bude a odporu zákazníků je třeba nevěnovat pozornost, proč by jim ti samí lidé měli vycházet v jiných ohledech? Tahle - řekněme - zparchantělost, jakási zvláštní arogance a neurvalost je nakonec možná to úplně nejdůležitější, co mění auta optikou zákazníků k horšímu. Prostě když se na ně kašle jednou, tak se na ně kašle i jindy, debaty o některých věcech se nevedou a místo snahy upokojovat přání klientů vítězí dogmatický boj za splnění z prstu vycucaných cílů všeho druhu.
Situace se ale možná mění.
Audi nedávno potichu zbavilo dieselovou S6 mocně kritizovaných falešných výfuků, a to dokonce nedlouho před tím, než současné provedení vozu skončí. Jejich náhrada možná není nešťastnější, ale berme to principiálně - někdo poslouchal, dělal si poznámky a chtěl vyjít klientele vstříc. Bůhvíkolik dávno vyrobených S6 už to nespasí, nyní tu ale máme další krok z podobného ranku, který sice též přichází po dvanácté hodině, místo pěti let jde ale jen o pár minut.
Nedlouho po cirkusových výfucích se totiž čtyři kruhy rozhodly dát všem svým novým modelům také cirkusové značení. Věnovali jsme se tomu detailně v létě, dnes už tedy jen stručně připomeneme, že Audi s příchodem faceliftovaných modelů A3 a Q8 začalo cpát charakteristický červený kosočtverec divize Audi Sport i na modely, které od Audi Sportu vůbec nejsou. Dekády bylo zvykem, že jste toto značení našli jen na typech s označením S, RS a také na supersportovní R8, jinde ne. Na zmíněných vozech a později i na nové A5, nové Q5 nebo modelu Q6 e-tron se ale tento červený „flíček” objevil i na verzích Sport Line. Bylo to hloupé a nevalně přijaté, [[0000053636 i my jsme to mocně kritizovali.
Mysleli jsme si, že to tak prostě bude, ale ouha. Audi se chytlo za nos, uznalo, že udělalo blbost a ještě před uvedením některých z těchto aut do prodeje celý nápad odpískalo, jak si všimli lidé u Auditography. Už i v současném německém konfigurátoru tak najdete tyto vozy v provedení S-line znovu bez matoucího znaku Audi Sportu na zádi a jen s klasickým označením „S line” na boku, i když na prezentačních zůstává zatím vše při starém.
Je tedy vidět, že čtyři kruhy pořád umí zatáhnout za záchrannou brzdu a podobné nápady pod tíhou kritiky odpískat, i když se dostanou až do výroby. Tak teď ještě totéž provést s nesmyslnou stoprocentní elektrifikací nabídky během pár let... Požádali jsme automobilku o komentář, aby nám řekla, kolik aut s původním „vadným” označením vyrobila, neboť by z nich mohla být slušná rarita. Uvidíme, co se dozvíme.



Podobné označení Audi s paketem S-line je minulostí, matoucí napodobenina značení skutečných S a RS se setkala s takovým odporem, že automobilka musela jednat. Foto: Audi
Zdroje: Auditography, Audi
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Jedinou dodnes krásnou a sotva jetou Škodu s motorem V6 TDI a manuálem nikdo nechce, majitel přesto nesleví ani halíř
2.3.2025Mercedes má novou univerzální omluvu pro své propadáky. Také otřesný design modelů EQ označuje za „velmi progresivní”
2.3.2025Elektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
3.3.2025Číňané už ovládají 76 procent trhu s auty, na která EU vsadila vše. Ale nepolevíme a dotáhneme to do konce!
3.3.2025Muž, který dostal od Shakiry zadarmo její Lamborghini, se ho po pár měsících musí zbavit, auto ho přivádí na mizinu
3.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva