Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Auta jako Škoda Fabia to mají spočítané, norma Euro 7 je zdraží až o 122 tisíc, říká šéf VW
18.11.2022 | Petr Miler
Odhady ekonomických dopadů často nesmyslných nápadů EU byly k smíchu nejednou, snad ještě nikdy ale nebyly předpoklady tak mimo realitu jako tentokrát. Evropská komise očekává, že Euro 7 auto zdraží maximálně o 3 600 Kč, šéf VW říká, že půjde až o 122 000 Kč.
Tento týden vylezly na povrch detaily nové emisní normy Euro 7 a hned jsme konstatovali, že z nich až mrazí. Nová omezení jsou zjevně koncipována tak, že část aut pošlou kvůli nezbytným úpravám do propadliště dějin, další dramaticky zdraží.
Krátce na to přišli někteří samozvaní experti se zjevně nulovým povědomím o automobilové technice s prohlášeními, že automobilky o novinkách dávno věděly, mohly se jim přizpůsobit a Euro 7 nic dramatického nepřinese. Věřit jste mohli komukoli, nyní ale své k celé věci řekl Thomas Schäfer, bývalý šéf Škody, nyní šéf Volkswagenu.
Toho lze jen těžko označit za nějakého odpůrce EU, však podle představ Bruselu skáče, ještě ani nepískl. Před pár hodinami jsme vás informovali o jeho aktuálních záměrech s VW Golf, který chce „dorazit” tím, že z něj udělá elektrický model, i když je sám nyní svědkem toho, jak jeho původně zamýšlený elektrický nástupce v podobě modelu ID.3 prodejně zachází na úbytě, aniž by dosáhl jakkoli významné pozice na trhu. Ani tak ale nezavírá oči před skutečnými dopady normy Euro 7 na nabídku nových aut.
Evropská komise původně očekávala, že nová emisní norma zvýší cenu jednoho dotčeného auta o 304 Eur (asi 7 400 Kč), později tohle očekávání snížila na 90 až 150 Eur (2 200 až 3 600 Kč). Sami jsme se tomu vysmáli hned, EU podobná čísla tahá z klobouku jako králíky zjevně bez jakéhokoli povědomí o možných dopadech. A nyní se tomu nepřímo vysmál i Schäfer.
V rozhovoru pro Autocar se nechal slyšet, že ve firmě očekávají dopad nového nařízení na cenu aut v rozmezí 3 a 5 tisíc Eur (tedy až 122 tisíc Kč), což by mělo jeden pochopitelný dopad - malá auta by skončila. Ne snad, že by je nikdo nechtěl, pokud ale dnes základní Fabia stojí 350 tisíc, takto by stála až 470 tisíc? Kdo by si takové auto koupil? Asi málokdo, proto by se jej výrobci - jistě nejen VW - ani neodvážili nabídnout.
„V tuto chvíli technici vyhodnocují, co bude příchod Euro 7 znamenat. Ale pokud je to pravda (zmíněný cenový dopad - pozn. red.), rozhodně už do nich nebudeme investovat,” uvedl Schäfer. Pokud se tedy nestane nějaký zázrak, auta jako Škoda Fabia to mají spočítané a se současnou generací skončí. Tedy přinejmenším jako dostupná spalovací vozy - elektrické alternativy ještě dražší než 470 tisíc (dříve se hovořilo o ceně okolo 600 tisíc Kč za základní provedení elektrické obdoby Fabie) nelze považovat za cokoli, co by dnešní kupce těchto modelů mohlo oslovit.






Pokud se nezmění politické prostředí nebo se VW v prvotních výpočtech nespletl o řád, Škoda Fabia IV je posledním autem této řady, přinejmenším jako relativně dostupný spalovací vůz. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Autocar
Bleskovky
První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
včeraPoslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Další automobilka procitla ze zeleného opojení. Plány na elektrickou budoucnost zrušila, spalovací bestseller nezabije
před 8 hodinamiNěkdo zavřel vzácné Lamborghini na 40 let do obýváku. Museli mu probourat cestu ven zdí, aby ho mohl prodat za 42 milionů
před 9 hodinamiPrvní test už to říká naplno: Tohle nové Audi je horší než jeho předchůdce
před 11 hodinamiBílá vrána za miliardu: Jediná takto továrně lakovaná ikona Ferrari je na prodej, ani 999 milionů na ni vážně stačit nebude
dnesRozklad Lotusu pokračuje. Nový šéf po čtyřech měsících skončil, ten předchozí nevydržel ani rok
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva