Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Auta, kterým nejčastěji odchází těsnění hlavy motoru. Opravy bývají velmi drahé
5.7.2020 | Petr Prokopec
Mechanický problém na motoru je jednou z těch nejdražších poruch, které mohou vaše auto stihnout. A prasklé těsnění může pramenit ve vskutku mimořádně drahé komplikace.
Necelý tisíc korun. Tak málo vám v případě některých aut stačí na koupi nového těsnění pod hlavou válců, servisní úkony spojené s jeho výměnou jsou ale o mnoho dražší. Ještě horší ale je, že jde o jeden z nejdůležitějších komponentů, neboť odděluje chladicí okruh od mazacího. Jakmile selže, začne docházet k průsakům či únikům jedné či obou kapalin a výsledkem může být i zadřený motor, jehož oprava stojí majlant.
Problémem nicméně je, že poškozené, prasklé či špatně instalované těsnění nelze ihned odhalit, byť jednou ze známek může být svítící kontrolka diagnostiky motoru. Proto přichází vhod nová studie amerického magazínu Consumer Reports, která se zaměřila právě na vozy, jimž odchází těsnění nejčastěji. Na první pohled se nejedná o dobrou vizitku pro značku Subaru, která má mezi deseti nejhoršími modely hned čtyři zástupce. Za tím nicméně stojí riziko, jež výrobci začínají podstupovat stále více.
Řeč je o sdílení techniky, která se japonské automobilce v tomto případě až tak nevyplatila. Modely Outback, Forester a Baja pohání prakticky identický plochý čtyřválec. Ač tedy de facto Subaru selhalo pouze jednou, toto selhání nakonec mělo mnohem širší dopad. Přesně v tom tkví zvláště mediální nebezpečí sdílených komponentů. Stačí málo a hned několik modelů dostane černou kaňku. To následně zákazníky vede k závěru, že nekvalitní je samotný výrobce.
Na obranu značky je nicméně třeba dodat, že selhání těsnění nepřichází po pár tisících najetých kilometrech. Místo toho jsou jím vozy Subaru z modelových let 2006 a 2007 postihovány na prahu zhruba 160 tisíc km, což se týká i novější Imprezy z roku 2010. Problémy se nicméně nemusí objevit ani před příchodem cca 250 000 km. To je již nájezd, na jaký nemusí většina prvních majitelů dosáhnout, na problému to ale nic nemění.
Při koupi ojetiny tak může jít o fatální nedostatek, zvláště pokud nedojde včas na jeho odhalení. Cena opravy pak může přesáhnout zbytkovou hodnotu vozu, ostatně mnozí majitelé zmiňovali sumy okolo 100 tisíc korun. Znovu jen připomínáme, že příčinou byl díl, který stojí kolem tisícovky. Problémem však není pouze pro Subaru, ale rovněž pro BMW, a to jak pro řadu 3 (rok 2007), tak hlavně pro novější X5 z roku 2013.
Mnichovské SUV je navíc spjato také s nízkým nájezdem, při koupi ojetiny je proto třeba věnovat motorovému prostoru extra čas. Platí to rovněž o Mini Cooper/Clubman (2008) nebo Chevroletu Cruze (2011). Mimo to se pak do žebříčku deseti nejhorších aut nastěhovali dva japonští zástupci, a sice Infiniti M a Mazda MX-5. Druhá generace kultovního roadsteru tak sice může přinášet nemalé radosti, ale také příliš drahé starosti.










Mezi deset aut, jimž nejčastěji odchází těsnění pod hlavou válců, patří BMW 3 (2007), Subaru Impreza (2010), Subaru Outback (2007), Subaru Forester (2006), Chevrolet Cruze (2011), Subaru Baja (2006), Mini Cooper/Clubman (2008), Mazda MX-5 (2000), BMW X5 (2013) a Infiniti M (2008). Foto: Automobilky/Consumer Reports
Zdroj: Consumer Reports
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 6 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul včera 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix včera 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster včera 12:25
Nejčtenější články
Šéf ostrých Mercedesů opravdu nepochopil nic. Spásu pro váznoucí zájem o jeho auta hledá ve výraznějším designu
4.6.2025Vážně lidé Teslu odepsali? Jak kde, v evropském elektrickém ráji dnes její prodeje rostou o 213 procent
4.6.2025Číňané zkusí na západě prorazit s drsně vyhlížejícím SUV plným luxusu s motorem V8, z jeho ceny se soupeřům protočí panenky
4.6.2025Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5.6.2025Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB