Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autor první Octavie s okamžitou platností skončil v čele designu Hyundai i Kie
29.4.2020 | Petr Prokopec
Jedna z největších designérských hvězd posledních dekád pomohla Korejcům na výsluní, k dnešnímu dni ale Luc Donckerwolke na svůj post šéfdesignéra všech korejských značek rezignoval.
Odchod jedné ze stěžejních postav vždy naznačuje jisté pnutí v dané firmě. Zvláště pokud jsou jako důvod zmiňovány osobní důvody a nikoliv přechod ke konkurenci, jenž mohla dotyčného zlákat vyšší gáží i větší svobodou. Je tedy vskutku otázkou, co se v korejské firmě Hyundai Motor, pod níž spadá také Kia a Genesis, děje. Firma na každý pád oznámila že v jejích službách s okamžitou platností končí šéfdesignér Luc Donckerwolke, a to právě z osobních důvodů.
Je to vskutku velké překvapení, neboť Donckerwolke nastoupil u Korejců teprve v roce 2015 a byl považován za klíčovou osobu, která všechny tři zmíněné značky posunuje na vyšší úroveň. I proto se vlastně belgický designér po prvotní štaci u Hyundai a Genesis začal starat také o Kiu. V roli prezidenta designového oddělení pak měl nahradit Petera Schrayera, který loni již přestal řešit dennodenní operace a zaměřil se spíše na strategická rozhodnutí.
Zrovna v tomto ohledu přitom Donckerwolke narazit na zádrhel nemohl, neboť automobilka donekonečna oceňovala jeho přístup, který byl inspirativní pro všechny a jenž napomohl především zformovat vizuální styl značky Genesis. Pro tu ostatně ode dneška již bývalý šéfdesignér navrhl sedany G80 a G90, stejně jako se podepsal pod první firemní SUV GV80. Kromě toho si do svého resumé může zařadit i vzhled modelů Hyundai Kona a Palisade.
Je tedy opravdu sporné, co se muselo v korejské automobilce stát, aby Donckerwolke zvolil raději odchod než pokračování velmi dobře našlápnuté kariéry. Podrobnosti ale zatím chybí, pročež tu máme pouze jeho oficiální vyjádření. Dle něj „byla čest a pocta přispět k vytváření budoucnosti Hyundai, Kie a Genesis. Jejich odvážný a progresivní přístup mi umožnily posunout hranice.“ Tím ale prohlášení pětapadesátiletého designéra končí.
Lze tak už jen dodat, že v rámci korejské automobilky bude mít design značek Hyundai a Genesis na starosti Sang Yup Lee, zatímco s Kiou je spojen Karim Habib. V tomto ohledu se tedy situace nemění, oba designéři ale nyní budou komunikovat přímo se Schreyerem a nikoliv přes „prostředníka“. Kam pak zamíří Donckerwolke, není jisté. V minulosti nicméně Belgičan působil u Peugeotu, Audi, Seatu, Lamborghini, Bentley a také Škody, kde se podílel na formování designu první generace Octavie.


Luc Donckerwolke se podepsal hlavně pod stylizaci značky Genesis, jíž pozdvihl nad mateřské Hyundai. Nyní ale u korejské automobilky končí
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 11 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
30.4.2025
Nejnovější články
Výkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 9 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 11 hodinamiNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
včeraVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
včeraŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1