Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autor první Octavie s okamžitou platností skončil v čele designu Hyundai i Kie
29.4.2020 | Petr Prokopec
Jedna z největších designérských hvězd posledních dekád pomohla Korejcům na výsluní, k dnešnímu dni ale Luc Donckerwolke na svůj post šéfdesignéra všech korejských značek rezignoval.
Odchod jedné ze stěžejních postav vždy naznačuje jisté pnutí v dané firmě. Zvláště pokud jsou jako důvod zmiňovány osobní důvody a nikoliv přechod ke konkurenci, jenž mohla dotyčného zlákat vyšší gáží i větší svobodou. Je tedy vskutku otázkou, co se v korejské firmě Hyundai Motor, pod níž spadá také Kia a Genesis, děje. Firma na každý pád oznámila že v jejích službách s okamžitou platností končí šéfdesignér Luc Donckerwolke, a to právě z osobních důvodů.
Je to vskutku velké překvapení, neboť Donckerwolke nastoupil u Korejců teprve v roce 2015 a byl považován za klíčovou osobu, která všechny tři zmíněné značky posunuje na vyšší úroveň. I proto se vlastně belgický designér po prvotní štaci u Hyundai a Genesis začal starat také o Kiu. V roli prezidenta designového oddělení pak měl nahradit Petera Schrayera, který loni již přestal řešit dennodenní operace a zaměřil se spíše na strategická rozhodnutí.
Zrovna v tomto ohledu přitom Donckerwolke narazit na zádrhel nemohl, neboť automobilka donekonečna oceňovala jeho přístup, který byl inspirativní pro všechny a jenž napomohl především zformovat vizuální styl značky Genesis. Pro tu ostatně ode dneška již bývalý šéfdesignér navrhl sedany G80 a G90, stejně jako se podepsal pod první firemní SUV GV80. Kromě toho si do svého resumé může zařadit i vzhled modelů Hyundai Kona a Palisade.
Je tedy opravdu sporné, co se muselo v korejské automobilce stát, aby Donckerwolke zvolil raději odchod než pokračování velmi dobře našlápnuté kariéry. Podrobnosti ale zatím chybí, pročež tu máme pouze jeho oficiální vyjádření. Dle něj „byla čest a pocta přispět k vytváření budoucnosti Hyundai, Kie a Genesis. Jejich odvážný a progresivní přístup mi umožnily posunout hranice.“ Tím ale prohlášení pětapadesátiletého designéra končí.
Lze tak už jen dodat, že v rámci korejské automobilky bude mít design značek Hyundai a Genesis na starosti Sang Yup Lee, zatímco s Kiou je spojen Karim Habib. V tomto ohledu se tedy situace nemění, oba designéři ale nyní budou komunikovat přímo se Schreyerem a nikoliv přes „prostředníka“. Kam pak zamíří Donckerwolke, není jisté. V minulosti nicméně Belgičan působil u Peugeotu, Audi, Seatu, Lamborghini, Bentley a také Škody, kde se podílel na formování designu první generace Octavie.


Luc Donckerwolke se podepsal hlavně pod stylizaci značky Genesis, jíž pozdvihl nad mateřské Hyundai. Nyní ale u korejské automobilky končí
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
před 3 hodinamiPutin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025
Nejčtenější články
Majitel napravil největší nedostatek Tesly, přidal jí spalovací motor. Stálo ho to docela směšné peníze
22.5.2025Krásně modrá, dodnes skoro nejetá Škoda Octavia RS TFSI za míň jak 300 tisíc Kč je přehlíženou perlou mezi ojetinami
22.5.2025Mohutný požár v parkovacím domě na letišti JAX pohřbil přes 50 aut, způsobil kolaps budovy
22.5.2025Tohle je odpověď Evropy na nové levné americké auto, má tři kola a dál skoro nic
23.5.2025Čínské SUV, které vypadá i pojede jako Ferrari, ale stát bude jako Škoda, je venku. Podívejte se, jak jsou si obě auta podobná
23.5.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.22. 13:31 - Truck Daškam
- Cupra obecně 06.21. 16:38 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.21. 14:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.21. 10:33 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.21. 10:28 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.20. 17:34 - Truck Daškam
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.20. 15:45 - Eda
- Sraz Autoforum.cz dotaznik - miesto 06.19. 20:38 - M.Z.