Autor první Octavie s okamžitou platností skončil v čele designu Hyundai i Kie

Jedna z největších designérských hvězd posledních dekád pomohla Korejcům na výsluní, k dnešnímu dni ale Luc Donckerwolke na svůj post šéfdesignéra všech korejských značek rezignoval.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autor první Octavie s okamžitou platností skončil v čele designu Hyundai i Kie

29.4.2020 | Petr Prokopec

Autor první Octavie s okamžitou platností skončil v čele designu Hyundai i Kie

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jedna z největších designérských hvězd posledních dekád pomohla Korejcům na výsluní, k dnešnímu dni ale Luc Donckerwolke na svůj post šéfdesignéra všech korejských značek rezignoval.

Odchod jedné ze stěžejních postav vždy naznačuje jisté pnutí v dané firmě. Zvláště pokud jsou jako důvod zmiňovány osobní důvody a nikoliv přechod ke konkurenci, jenž mohla dotyčného zlákat vyšší gáží i větší svobodou. Je tedy vskutku otázkou, co se v korejské firmě Hyundai Motor, pod níž spadá také Kia a Genesis, děje. Firma na každý pád oznámila že v jejích službách s okamžitou platností končí šéfdesignér Luc Donckerwolke, a to právě z osobních důvodů.

Je to vskutku velké překvapení, neboť Donckerwolke nastoupil u Korejců teprve v roce 2015 a byl považován za klíčovou osobu, která všechny tři zmíněné značky posunuje na vyšší úroveň. I proto se vlastně belgický designér po prvotní štaci u Hyundai a Genesis začal starat také o Kiu. V roli prezidenta designového oddělení pak měl nahradit Petera Schrayera, který loni již přestal řešit dennodenní operace a zaměřil se spíše na strategická rozhodnutí.

Zrovna v tomto ohledu přitom Donckerwolke narazit na zádrhel nemohl, neboť automobilka donekonečna oceňovala jeho přístup, který byl inspirativní pro všechny a jenž napomohl především zformovat vizuální styl značky Genesis. Pro tu ostatně ode dneška již bývalý šéfdesignér navrhl sedany G80 a G90, stejně jako se podepsal pod první firemní SUV GV80. Kromě toho si do svého resumé může zařadit i vzhled modelů Hyundai Kona a Palisade.

Je tedy opravdu sporné, co se muselo v korejské automobilce stát, aby Donckerwolke zvolil raději odchod než pokračování velmi dobře našlápnuté kariéry. Podrobnosti ale zatím chybí, pročež tu máme pouze jeho oficiální vyjádření. Dle něj „byla čest a pocta přispět k vytváření budoucnosti Hyundai, Kie a Genesis. Jejich odvážný a progresivní přístup mi umožnily posunout hranice.“ Tím ale prohlášení pětapadesátiletého designéra končí.

Lze tak už jen dodat, že v rámci korejské automobilky bude mít design značek Hyundai a Genesis na starosti Sang Yup Lee, zatímco s Kiou je spojen Karim Habib. V tomto ohledu se tedy situace nemění, oba designéři ale nyní budou komunikovat přímo se Schreyerem a nikoliv přes „prostředníka“. Kam pak zamíří Donckerwolke, není jisté. V minulosti nicméně Belgičan působil u Peugeotu, Audi, Seatu, Lamborghini, Bentley a také Škody, kde se podílel na formování designu první generace Octavie.


Autor první Octavie s okamžitou platností skončil v čele designu Hyundai i Kie - 1 - Luc Donckerwolke Hyundai konec 01Autor první Octavie s okamžitou platností skončil v čele designu Hyundai i Kie - 2 - Luc Donckerwolke Hyundai konec 02
Luc Donckerwolke se podepsal hlavně pod stylizaci značky Genesis, jíž pozdvihl nad mateřské Hyundai. Nyní ale u korejské automobilky končí

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše