Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autor první Octavie s okamžitou platností skončil v čele designu Hyundai i Kie
29.4.2020 | Petr Prokopec
Jedna z největších designérských hvězd posledních dekád pomohla Korejcům na výsluní, k dnešnímu dni ale Luc Donckerwolke na svůj post šéfdesignéra všech korejských značek rezignoval.
Odchod jedné ze stěžejních postav vždy naznačuje jisté pnutí v dané firmě. Zvláště pokud jsou jako důvod zmiňovány osobní důvody a nikoliv přechod ke konkurenci, jenž mohla dotyčného zlákat vyšší gáží i větší svobodou. Je tedy vskutku otázkou, co se v korejské firmě Hyundai Motor, pod níž spadá také Kia a Genesis, děje. Firma na každý pád oznámila že v jejích službách s okamžitou platností končí šéfdesignér Luc Donckerwolke, a to právě z osobních důvodů.
Je to vskutku velké překvapení, neboť Donckerwolke nastoupil u Korejců teprve v roce 2015 a byl považován za klíčovou osobu, která všechny tři zmíněné značky posunuje na vyšší úroveň. I proto se vlastně belgický designér po prvotní štaci u Hyundai a Genesis začal starat také o Kiu. V roli prezidenta designového oddělení pak měl nahradit Petera Schrayera, který loni již přestal řešit dennodenní operace a zaměřil se spíše na strategická rozhodnutí.
Zrovna v tomto ohledu přitom Donckerwolke narazit na zádrhel nemohl, neboť automobilka donekonečna oceňovala jeho přístup, který byl inspirativní pro všechny a jenž napomohl především zformovat vizuální styl značky Genesis. Pro tu ostatně ode dneška již bývalý šéfdesignér navrhl sedany G80 a G90, stejně jako se podepsal pod první firemní SUV GV80. Kromě toho si do svého resumé může zařadit i vzhled modelů Hyundai Kona a Palisade.
Je tedy opravdu sporné, co se muselo v korejské automobilce stát, aby Donckerwolke zvolil raději odchod než pokračování velmi dobře našlápnuté kariéry. Podrobnosti ale zatím chybí, pročež tu máme pouze jeho oficiální vyjádření. Dle něj „byla čest a pocta přispět k vytváření budoucnosti Hyundai, Kie a Genesis. Jejich odvážný a progresivní přístup mi umožnily posunout hranice.“ Tím ale prohlášení pětapadesátiletého designéra končí.
Lze tak už jen dodat, že v rámci korejské automobilky bude mít design značek Hyundai a Genesis na starosti Sang Yup Lee, zatímco s Kiou je spojen Karim Habib. V tomto ohledu se tedy situace nemění, oba designéři ale nyní budou komunikovat přímo se Schreyerem a nikoliv přes „prostředníka“. Kam pak zamíří Donckerwolke, není jisté. V minulosti nicméně Belgičan působil u Peugeotu, Audi, Seatu, Lamborghini, Bentley a také Škody, kde se podílel na formování designu první generace Octavie.


Luc Donckerwolke se podepsal hlavně pod stylizaci značky Genesis, jíž pozdvihl nad mateřské Hyundai. Nyní ale u korejské automobilky končí
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Video zachytilo, jak řidič v plné rychlosti zasáhl autem vrtulník, to se hned tak nevidí
před 10 hodinami - Řidič odtahovky názorně ukázal, jak rychle jde „postaru” vykrást i moderní auta
dnes - Souboj dvou úplně jiných aut VW se stejným motorem skončil neuvěřitelným foto finišem
17.1.2021 - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
16.1.2021 - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
16.1.2021
Nejnovější články
- Muž, který si u Googlu vydělal 2,6 miliardy a přesto ho chtěl okrást, nakonec unikl trestu
před 2 hodinami - Zelenou alternativou benzinu a nafty není jen elektřina, opomíjená cesta získává na vážnosti
před 4 hodinami - Souboj „slabých” modelů Audi a BMW dopadl úplně jinak, než by většina lidí čekala
před 5 hodinami - Největší a přitom levné SUV VW má nový háv. Možná ani nevíte, že se prodává i v Evropě
před 7 hodinami - K mání je vzácný vyzyvatel Bugatti Veyron, 1 ze 14 vyrobených aut jede až 399 km/h
před 8 hodinami - Zákazníci Tesly si stěžují na neobvyklý problém, reakce automobilky nepřekvapí
před 9 hodinami - Video zachytilo, jak řidič v plné rychlosti zasáhl autem vrtulník, to se hned tak nevidí
před 10 hodinami - Šéf automobilky bez okolků řekl, co může mít za následek britský zákaz aut na benzin a naftu
před 11 hodinami - Tato auta si majitelé nejčastěji nechávají déle než 15 let, musí vydržet skoro vše
dnes - Řidič odtahovky názorně ukázal, jak rychle jde „postaru” vykrást i moderní auta
dnes
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 17:41 - _sulcik_
- Elektromobily a vse kolem nich 17:08 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 16:05 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 15:47 - ctrl_j
- Politický koutek 12:27 - Dix
- Offroad/SUV dělník do 150 10:22 - Snowman000
- Volkswagen obecne 09:42 - Snowman000
- Dálniční známka 2021 21:11 - Jenyk
- Nesvieti spiatočka 20:48 - hyundaiclub
- Koronavirus 13:18 - řidičBOB