Autor první Octavie s okamžitou platností skončil v čele designu Hyundai i Kie

Jedna z největších designérských hvězd posledních dekád pomohla Korejcům na výsluní, k dnešnímu dni ale Luc Donckerwolke na svůj post šéfdesignéra všech korejských značek rezignoval.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autor první Octavie s okamžitou platností skončil v čele designu Hyundai i Kie

29.4.2020 | Petr Prokopec

Autor první Octavie s okamžitou platností skončil v čele designu Hyundai i Kie

/

Foto: Hyundai

Jedna z největších designérských hvězd posledních dekád pomohla Korejcům na výsluní, k dnešnímu dni ale Luc Donckerwolke na svůj post šéfdesignéra všech korejských značek rezignoval.

Odchod jedné ze stěžejních postav vždy naznačuje jisté pnutí v dané firmě. Zvláště pokud jsou jako důvod zmiňovány osobní důvody a nikoliv přechod ke konkurenci, jenž mohla dotyčného zlákat vyšší gáží i větší svobodou. Je tedy vskutku otázkou, co se v korejské firmě Hyundai Motor, pod níž spadá také Kia a Genesis, děje. Firma na každý pád oznámila že v jejích službách s okamžitou platností končí šéfdesignér Luc Donckerwolke, a to právě z osobních důvodů.

Je to vskutku velké překvapení, neboť Donckerwolke nastoupil u Korejců teprve v roce 2015 a byl považován za klíčovou osobu, která všechny tři zmíněné značky posunuje na vyšší úroveň. I proto se vlastně belgický designér po prvotní štaci u Hyundai a Genesis začal starat také o Kiu. V roli prezidenta designového oddělení pak měl nahradit Petera Schrayera, který loni již přestal řešit dennodenní operace a zaměřil se spíše na strategická rozhodnutí.

Zrovna v tomto ohledu přitom Donckerwolke narazit na zádrhel nemohl, neboť automobilka donekonečna oceňovala jeho přístup, který byl inspirativní pro všechny a jenž napomohl především zformovat vizuální styl značky Genesis. Pro tu ostatně ode dneška již bývalý šéfdesignér navrhl sedany G80 a G90, stejně jako se podepsal pod první firemní SUV GV80. Kromě toho si do svého resumé může zařadit i vzhled modelů Hyundai Kona a Palisade.

Je tedy opravdu sporné, co se muselo v korejské automobilce stát, aby Donckerwolke zvolil raději odchod než pokračování velmi dobře našlápnuté kariéry. Podrobnosti ale zatím chybí, pročež tu máme pouze jeho oficiální vyjádření. Dle něj „byla čest a pocta přispět k vytváření budoucnosti Hyundai, Kie a Genesis. Jejich odvážný a progresivní přístup mi umožnily posunout hranice.“ Tím ale prohlášení pětapadesátiletého designéra končí.

Lze tak už jen dodat, že v rámci korejské automobilky bude mít design značek Hyundai a Genesis na starosti Sang Yup Lee, zatímco s Kiou je spojen Karim Habib. V tomto ohledu se tedy situace nemění, oba designéři ale nyní budou komunikovat přímo se Schreyerem a nikoliv přes „prostředníka“. Kam pak zamíří Donckerwolke, není jisté. V minulosti nicméně Belgičan působil u Peugeotu, Audi, Seatu, Lamborghini, Bentley a také Škody, kde se podílel na formování designu první generace Octavie.


Autor první Octavie s okamžitou platností skončil v čele designu Hyundai i Kie - 1 - Luc Donckerwolke Hyundai konec 01Autor první Octavie s okamžitou platností skončil v čele designu Hyundai i Kie - 2 - Luc Donckerwolke Hyundai konec 02
Luc Donckerwolke se podepsal hlavně pod stylizaci značky Genesis, jíž pozdvihl nad mateřské Hyundai. Nyní ale u korejské automobilky končí

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše