Autosalony jsou stále větší propadák, na poslední velkou akci dorazily pouhé dvě automobilky

Nejsou zase tak dávno časy, kdy bychom v tuto dobu podrobně informovali o novinkách, které se sešly na jednom z významných světových autosalonů. Teď už to skutečně nemá smysl, když do Busanu dorazily jen dvě automobilky a pár jejich značek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalony jsou stále větší propadák, na poslední velkou akci dorazily pouhé dvě automobilky

22.7.2022 | Petr Prokopec

Autosalony jsou stále větší propadák, na poslední velkou akci dorazily pouhé dvě automobilky

/

Foto: Škoda Auto

Nejsou zase tak dávno časy, kdy bychom v tuto dobu podrobně informovali o novinkách, které se sešly na jednom z významných světových autosalonů. Teď už to skutečně nemá smysl, když do Busanu dorazily jen dvě automobilky a pár jejich značek.

Řada výrobců již oznámila, že svou budoucnost nespojují jen s elektromobilitou nebo autonomním řízením, ale také s přímým prodejem po internetu. Výrobci tak chtějí zvýšit své ziskové marže a z dealerství v lepším případě udělat jen předávací a servisní střediska, v tom horším je nechat zaniknout.

Mohou si to dovolit i proto, že stále méně lidí touží po reálné interakci s autem. Z automobilů se i kvůli odtržení výrobců od vlastních zákazníků stává stále více spotřební zboží, u kterého už není tak důležité, jak moc si s ním sednete - dokonale si totiž dávno nesednete s ničím. Místo emotivních vztahů s autem tu tak máme chladné produkty, jakými jsou lednice či trouby. Není tak vlastně podivné, že výraznou měrou začíná klesat zájem o autosalony, a to v jakési spirále smrti jak z pohledu návštěvníků, tak i z pohledu automobilek. Ty si totiž snadno spočítaly, že nemalé peníze vydané za pronájem stánku již nemají takový efekt, jako tomu bylo ještě před několika roky.

Že tomu tak je, ukazuje i mezinárodní motor show v korejském Busanu, dříve významný autosalon hostící i některé světové premiéry. Ten letošní odstartoval již 14. července, kromě domácího publika si toho ale nejspíš nikdo nevšimnul. Proč? Inu protože z výrobců prakticky nikdo nedorazil - jen automobilky BMW Group a Hyundai Motor Group. Návštěvníci tak mohli narazit jen na jejich stánky - BMW, Mini, Rolls-Royce, Genesis, Hyundai a Kie. Všichni ostatní včetně napůl domácího Renaultu ovšem autosalonu ukázali záda.

O důvodech absence se výrobci nezmiňují, ale ani nemusí. I v korejských médiích už zaznívají názory, že klasické autosalony jsou mrtvé a zda ještě vůbec lze tuto loď zachránit před úplným potopením. Hlavně v posledních dvou letech si totiž lidé zvykli více na pobyt doma, ke kterému navíc byli vládami donuceni.

Dostat publikum do obrovských hal je tak dnes již prakticky nereálné, tedy alespoň v takové míře, jako tomu bylo kdysi. Je pak sice jisté, že věrní fanoušci automobilek i autosalonů dále existují, ovšem jejich počet se začíná blížit oněm obdivovatelům ledniček či praček. A to je prostě málo na to, aby podobné akce měly důvod dále existovat.


Autosalony jsou stále větší propadák, na poslední velkou akci dorazily pouhé dvě automobilky - 1 - VW Group Night IAA 2015 atmosfera 01Autosalony jsou stále větší propadák, na poslední velkou akci dorazily pouhé dvě automobilky - 2 - VW Group Night IAA 2015 atmosfera 02Autosalony jsou stále větší propadák, na poslední velkou akci dorazily pouhé dvě automobilky - 3 - VW Group Night IAA 2015 atmosfera 03Autosalony jsou stále větší propadák, na poslední velkou akci dorazily pouhé dvě automobilky - 4 - VW Group Night IAA 2015 atmosfera 04Autosalony jsou stále větší propadák, na poslední velkou akci dorazily pouhé dvě automobilky - 5 - VW Group Night IAA 2015 atmosfera 06Autosalony jsou stále větší propadák, na poslední velkou akci dorazily pouhé dvě automobilky - 6 - VW Group Night IAA 2015 atmosfera 07
Doby, kdy velké autosalony přitahovaly prakticky všechny významné automobilky a s nimi i davy návštěvníků, nejsou zase tak dávno, tohle je IAA ve Frankfurtu v roce 2015. Ve Frankfurtu už se nekoná nic a Busan může velmi brzy dopadnout stejně. Foto: Ondřej Vávra, Autoforum.cz

Zdroj: The Korea Times

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše