Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Avatar Roadster je nový britský sporťák. Dveře nemá, 355 koní ano
21.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka z britských ostrovů má v základu dvoulitr od Fordu a 695 kilo. Nasazovací střešní panely lze dokoupit, boční dveře ani náhodou.
Nový díl Hvězdných válek se sice snaží, jak jen mu Síla dovolí, nicméně pozici nejvýdělečnějšího filmu všech dob má stále mimo dosah. Číslem jedna stříbrného plátna je tedy i nadále Avatar. Na samotný název ovšem James Cameron nemá ochrannou známku, pročež je logické, že se objevuje v celé řadě odvětví. Výjimkou není ani automobilový sektor, jak jsme se mohli přesvědčit na show Autosport International, která se každoročně koná ve druhé polovině ledna v britském Birminghamu.
Pod označením Avatar Roadster zde byl představen dvoumístný model malosériové automobilky Marlin, který je v základu osazen dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem EcoBoost od Fordu. Pohonná jednotka je přitom se zadními koly spojena pětistupňovou manuální převodovkou, jíž kdysi disponovala první generace Porsche Boxster, a produkuje 253 koní a 400 Nm točivého momentu.
S tímto výkonem pokoří Roadster stovku (respektive 96 km/h) za 3,9 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 241 km/h. Pokud vám ovšem tato jízdní dynamika připadá nezajímavá, můžete v rámci příplatkové výbavy sáhnout po silnějším 2,3litrovém agregátu, taktéž od modrého oválu. V takové chvíli již můžete počítat s 355 koňmi i lepší akcelerací, přesná data však nebyla zveřejněna.
Více se ovšem britská automobilka rozepisuje v dalších oblastech. Víme tedy, že Avatar Roadster měří 3 660 milimetrů na délku a 1 800 mm na šířku. Kromě toho disponuje rozvorem 2 286 mm a v základní konfiguraci váží 695 kg. Pohonná jednotka je přitom usazena podélně uprostřed a vyjma zmiňovaného manuálu spolupracuje také se samosvorným diferenciálem firmy Quaife.
Standardem jsou 17palcová přední a 18palcová zadní litá kola Rota, jenž počítají s pneumatikami Yokohama o šířce 215, respektive 235 milimetrů. Toto silniční obutí je ovšem možné nahradit závodními slicky, stejně jako jsou v nabídce kromě čtyřpístkových brzd také šestipístkové. Tlumiče Nitron je pak možné za příplatek vyměnit za kousky téhož výrobce, ovšem stavitelné ve třech úrovních.
V interiéru je možné počítat s odlehčenými kompozitními skořepinami a čtyřbodovými bezpečnostními pásy, mezi příplatky se pak objevuje kožené čalounění nebo odnímatelný volant. Dokoupit si můžete také střešní panely nebo HD kameru a data logger, možnost nastavení brzdného účinku mezi nápravami je ovšem již standardním prvkem, stejně jako digitální přístrojový štít.
Šéf automobilky Terry Matthews pak dodává, že „lidé se neptají po dveřích a my jsme spokojeni s tím, co nabízíme, tedy dostupnou zábavu. O tom to celé je.“ My přitom jen zmíníme, že základní verze s dvoulitrem startuje na 29 450 librách (cca 1 035 500 Kč), za 2,3litrový EcoBoost pak dáte minimálně 34 450 GBP (1 211 000 Kč).











Avatar Roadster dostal do vínku až 355 koní. Nasazovací střešní panely lze dokoupit, dveře nikoliv
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 2 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 4 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva