Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala
16.11.2019 | Petr Prokopec
Neuvěřitelně staře rázem vypadá jen před pár lety výrazně faceliftovaná Octavia třetí generace. Novinka vedle ní boduje každým detailem, zvenčí i uvnitř.
O nové Škodě Octavia se nejspíše bude mluvit ještě dlouho. Proč? Pro celý svět možná sice jde jen o malý krůček, pro mladoboleslavskou automobilku se však jedná o zásadní posun. Stačí totiž vedle sebe dát snímky třetí a čtvrté generace, a rázem je patrné, že rozvor sice zůstal shodný, ovšem jinak nezůstal kámen na kameni. Jak jsme přitom zmínili již dříve, design české novinky není až tak úplně originální, neboť zvenčí připomene nedávné modely Audi a uvnitř zase pár let staré Mercedesy. Jako letitý ale vůbec nevypadá, právě naopak začala náhle archaickým dojmem působit předchůdkyně.
Je přitom možná až paradoxní, že pro třetí generaci vyznívá srovnání nejlépe při pohledu zepředu, a to vlastně díky dvojitým světlometům. Ty dodávají Octavii špetku moderny, bez které by rázem působila přesně tak, jak by vedení koncernu VW Group požadovalo. Tedy jako nízkonákladová značka. Novinka oproti tomu převzala čelní masku Škody Scala, na kterou navazují jednolitá a úzká světla. Jelikož přitom kapota působí jako výrazně se svažující, budí Octavia dojem nízkého a širokého vozu.
Pozvolna se můžeme přesunout na bok, kde je třeba pozornost věnovat hlavně zadnímu sloupku. Do toho daleko výrazněji zasahuje boční okno a navozuje dojem většího sklonu. Octavia nyní vypadá spíše jako čtyřdveřové kupé než sedan, což má na svědomí i zvýšení boční linie Tornado propojující přední a zadní světla. Dveře z toho důvodu rozbíjí více křivek a prolisů než dosud. Znovu je pak třeba zmínit dojem nízkého vozu, jakkoliv čtvrtá generace fakticky do výšky narostla, a to z 1 465 na 1 470 milimetrů.
Dynamičtější styl kromě toho napomáhá maskovat větší převisy, liftback totiž povyrostl to délky o 19 a kombík o 22 mm. Je ovšem třeba zmínit, že právě posun boční linie a užší prosklení si vyžádalo příchod větších litých kol. Není tedy překvapivé, že Škoda začala pro tento model nabízet i devatenáctky, které byly dříve vyhrazeny pouze variantě RS. Povinným minimem se tak nově stávají alespoň osmnáctky, bez nich bude Octavia působit daleko horším dojmem.
Dostáváme se k zádi, kde jsou rozdíly největší. Není přitom podstatné, zda jste větším fanouškem liftbacku či kombíku, v obou případech vypadá třetí generace rázem jak několik dekád starý vůz. Novinka se oproti tomu neztratí ani na parkovišti plném aut prémiových značek, za čímž stojí jak světlomety formující opět tradiční písmeno „C“, tak nápis Škoda nahrazující logo uprostřed víka karoserie. Značka tak ani nemusela vsadit na prolisy v okolí registrační značky.
Zajímavé je, že uvnitř Octavia stárne o trochu lépe než zvenčí. Interiér třetí generace ani po letech nepůsobí vyloženě zastaralým dojmem, jakkoliv tu máme řadu tlačítek a otočných ovladačů, které již neupřednostňuje soudobá móda. U novinky je tak většina funkční přístupná skrze centrální dotykový displej, byť Škoda u vyšších úrovní multimédií přichází i s praktickou pomocnou lištou.
Podtrženo sečteno, novinka vyhrává na plné čáře, to se ale dalo čekat. Nicméně Škoda se vytáhla daleko více, než kdokoliv byť jen doufal. Právě proto je nová Octavia zavalena chválou, přičemž i Němci by ji brali dokonce raději než spřízněný Volkswagen Golf, který by měl mít navrch. Očekávat lze tedy nemalé koncernové rozbroje, to ale není až tak důležité. Novinka je totiž venku a vůbec bychom se nedivili, kdyby změnila názor na Škodu i u lidí, kteří ji dosud bytostně nesnášeli.
















Nová Škoda Octavia válcuje předchozí generaci v každém směru. Dokonce natolik, že jí palce nahoru dávají i lidé, kteří dosud mladoboleslavské značce na chuť nepřišli
Foto: Škoda Auto
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 9 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejčtenější články
Překvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
3.7.2025Muž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
4.7.2025Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub