Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sami Němci hned po odhalení nové Octavie říkají, že je lepší než VW Golf
12.11.2019 | Petr Prokopec
VW Golf optikou Němců ve srovnáních s auty jiných značek obvykle neprohrává, vedle Octavie ale musel sklonit hlavu hned po její premiéře. Magazín Auto Bild jmenuje důvody, proč je „O4” lepší.
Volkswagen Golf už dlouhá léta platí za absolutní evropskou jedničku. Za několik dekád své existence byl z trůnu sesazen jen pětkrát, a to vždy jen na jediný rok. S o to větší vervou se pak vrátil do čela a na špici se usadil ještě pevněji. Jasným vládcem je i teď, více než kdy dříve ale musí být připraven čelit útokům stále populárnějších SUV. A těžké to bude mít i proti svým vlastním sourozencům. Jeho pozice totiž ohrožuje také Škoda, která by nyní dokonce mohla mít i navrch.
Již v době odhalení německé novinky jsme Golf poslali do virtuálního souboje se Škodou Scala, která se může chlubit větším rozvorem. Kromě toho vypadá atraktivněji, alespoň z našeho úhlu pohledu. Kromě toho, jakkoliv je Scala titulována jako český Golf, vůči originálu hodně ztrácí, zejména co se motorů týče a v oblasti konektivity. Nyní je tu ovšem nová Octavia, která dostala prakticky tutéž výbavu. Je tedy možné, že Golf ztratí půdu pod nohama? Přímo Němci říkají, že se to může stát, sami by si dokonce škodovku koupili spíše.
Jde o verdikt kolegů z Auto Bildu, kteří se též zúčastnili včerejší premiéry nové Octavie. Redaktor Andreas Huber vyjmenoval hned čtyři důvody, proč český vůz upřednostňuje před tím německým. Jak se tedy zdá, vedení koncernu VW Group asi čekají pořádné nesnáze, neboť bude muset uklidňovat rozezlené manažery Volkswagenu. Nebylo by to jistě poprvé, ovšem dosud ještě nikdy nebyla Škoda upřednostňována předními německými médii před domácím Golfem, a to ještě před zahájením prodeje.
Proč tedy Auto Bild postavil Octavii nad Golf? Prvním důvodem je chytřejší využití kitu MIB3, jenž má na starosti konektivitu. I český vůz je možné spárovat se systémy Apple CarPlay a Android Auto, kromě toho má k dispozici také virtuální asistentku Lauru. Podstatný rozdíl se skrývá v architektuře kabiny, kdy VW vsadil na dvě vizuálně propojené obrazovky. Škoda je ale oproti tomu separovala a navíc stále vsází na klasická tlačítka. U Golfu ale budete muset dotykový displej používat daleko častěji, což hlavně konzervativním zákazníkům není příliš po vůli. Pokud tedy nejste blázni do sci-fi a netoužíte po futurističtěji vypadající kabině, nejspíše stejně jako Huber dáte přednost českému vozu.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde Golf v podstatě nemá čím zaujmout. Škoda věrně kopíruje nabídku Volkswagenu, jen s tím rozdílem, že nabídne pouze slabší plug-in hybrid a minimálně zpočátku nebude prodávat 1,5litrový čtyřválec naladěný na 130 koní. Jinak jsou ale možnosti prakticky identické, jen s tím rozdílem, že na české straně motory spojíte s prostornějším interiérem.
Důvod číslo tři najdeme v příslušenství Simply Clever. V tomto ohledu si již Octavia vydobyla opravdu působivé renomé, neboť škrabce na led ve víčku palivové nádrže či deštníku ve dveřích již podlehli i motoristé na západ od našich hranic. Nově se k tomu přidává spací paket, který počítá se rozšířenými hlavovými opěrkami. Kromě toho je k dispozici i deka, dopřát si jej ovšem můžete jen u kombíku.
Právě skutečnost, že paket lze spárovat jen s praktičtější verzí, naznačuje, že nabídnout by jej mohl i Golf Variant, jakmile dorazí. Na to si ovšem budeme muset ještě nějakou chvíli počkat. Ony rozšířené opěrky hlavy lze sklopit, aby nebránily kupříkladu výhledu či nákladu. Jak přitom Němci vyzkoušeli na vlastní kůži, české řešení funguje a dělá opravdu působivý dojem.
Jsme ve finále, a to u bodu, který asi překvapí nejvíce. Octavia se totiž vůbec poprvé dočkala plynových vzpěr kapoty, zatímco Golf pro změnu přesedlal na klasickou podpůrnou tyč. Uvidí se samozřejmě, u jakých verzí Volkswagen šetří a u kterých nikoliv, přinejmenším dnes se však zdá, že Škoda rozhodně nehraje druhé housle. Bude proto zajímavé, jak se dané kroky projeví na cenách.
V tomto ohledu zatím nic není oficiální, nicméně dle spekulací by nový Golf měl začínat nezvykle nízko, zatímco u Octavie se čeká posun do vyšších sfér. Pokud by ale Škoda nakonec byla dražší než VW, dost by nás zajímalo, jak koncern hodlá během krátké chvíle sesunout mladoboleslavskou značku na úroveň Dacie. Zatím to vypadá, že Rumunům budou konkurovat spíše Němci.
Dokonce i Němci mají po premiéře pocit, že nová Škoda Octavia je lepším vozem...
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 2 hodinami - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 4 hodinami - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva