Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sami Němci hned po odhalení nové Octavie říkají, že je lepší než VW Golf
12.11.2019 | Petr Prokopec
VW Golf optikou Němců ve srovnáních s auty jiných značek obvykle neprohrává, vedle Octavie ale musel sklonit hlavu hned po její premiéře. Magazín Auto Bild jmenuje důvody, proč je „O4” lepší.
Volkswagen Golf už dlouhá léta platí za absolutní evropskou jedničku. Za několik dekád své existence byl z trůnu sesazen jen pětkrát, a to vždy jen na jediný rok. S o to větší vervou se pak vrátil do čela a na špici se usadil ještě pevněji. Jasným vládcem je i teď, více než kdy dříve ale musí být připraven čelit útokům stále populárnějších SUV. A těžké to bude mít i proti svým vlastním sourozencům. Jeho pozice totiž ohrožuje také Škoda, která by nyní dokonce mohla mít i navrch.
Již v době odhalení německé novinky jsme Golf poslali do virtuálního souboje se Škodou Scala, která se může chlubit větším rozvorem. Kromě toho vypadá atraktivněji, alespoň z našeho úhlu pohledu. Kromě toho, jakkoliv je Scala titulována jako český Golf, vůči originálu hodně ztrácí, zejména co se motorů týče a v oblasti konektivity. Nyní je tu ovšem nová Octavia, která dostala prakticky tutéž výbavu. Je tedy možné, že Golf ztratí půdu pod nohama? Přímo Němci říkají, že se to může stát, sami by si dokonce škodovku koupili spíše.
Jde o verdikt kolegů z Auto Bildu, kteří se též zúčastnili včerejší premiéry nové Octavie. Redaktor Andreas Huber vyjmenoval hned čtyři důvody, proč český vůz upřednostňuje před tím německým. Jak se tedy zdá, vedení koncernu VW Group asi čekají pořádné nesnáze, neboť bude muset uklidňovat rozezlené manažery Volkswagenu. Nebylo by to jistě poprvé, ovšem dosud ještě nikdy nebyla Škoda upřednostňována předními německými médii před domácím Golfem, a to ještě před zahájením prodeje.
Proč tedy Auto Bild postavil Octavii nad Golf? Prvním důvodem je chytřejší využití kitu MIB3, jenž má na starosti konektivitu. I český vůz je možné spárovat se systémy Apple CarPlay a Android Auto, kromě toho má k dispozici také virtuální asistentku Lauru. Podstatný rozdíl se skrývá v architektuře kabiny, kdy VW vsadil na dvě vizuálně propojené obrazovky. Škoda je ale oproti tomu separovala a navíc stále vsází na klasická tlačítka. U Golfu ale budete muset dotykový displej používat daleko častěji, což hlavně konzervativním zákazníkům není příliš po vůli. Pokud tedy nejste blázni do sci-fi a netoužíte po futurističtěji vypadající kabině, nejspíše stejně jako Huber dáte přednost českému vozu.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde Golf v podstatě nemá čím zaujmout. Škoda věrně kopíruje nabídku Volkswagenu, jen s tím rozdílem, že nabídne pouze slabší plug-in hybrid a minimálně zpočátku nebude prodávat 1,5litrový čtyřválec naladěný na 130 koní. Jinak jsou ale možnosti prakticky identické, jen s tím rozdílem, že na české straně motory spojíte s prostornějším interiérem.
Důvod číslo tři najdeme v příslušenství Simply Clever. V tomto ohledu si již Octavia vydobyla opravdu působivé renomé, neboť škrabce na led ve víčku palivové nádrže či deštníku ve dveřích již podlehli i motoristé na západ od našich hranic. Nově se k tomu přidává spací paket, který počítá se rozšířenými hlavovými opěrkami. Kromě toho je k dispozici i deka, dopřát si jej ovšem můžete jen u kombíku.
Právě skutečnost, že paket lze spárovat jen s praktičtější verzí, naznačuje, že nabídnout by jej mohl i Golf Variant, jakmile dorazí. Na to si ovšem budeme muset ještě nějakou chvíli počkat. Ony rozšířené opěrky hlavy lze sklopit, aby nebránily kupříkladu výhledu či nákladu. Jak přitom Němci vyzkoušeli na vlastní kůži, české řešení funguje a dělá opravdu působivý dojem.
Jsme ve finále, a to u bodu, který asi překvapí nejvíce. Octavia se totiž vůbec poprvé dočkala plynových vzpěr kapoty, zatímco Golf pro změnu přesedlal na klasickou podpůrnou tyč. Uvidí se samozřejmě, u jakých verzí Volkswagen šetří a u kterých nikoliv, přinejmenším dnes se však zdá, že Škoda rozhodně nehraje druhé housle. Bude proto zajímavé, jak se dané kroky projeví na cenách.
V tomto ohledu zatím nic není oficiální, nicméně dle spekulací by nový Golf měl začínat nezvykle nízko, zatímco u Octavie se čeká posun do vyšších sfér. Pokud by ale Škoda nakonec byla dražší než VW, dost by nás zajímalo, jak koncern hodlá během krátké chvíle sesunout mladoboleslavskou značku na úroveň Dacie. Zatím to vypadá, že Rumunům budou konkurovat spíše Němci.














































Dokonce i Němci mají po premiéře pocit, že nová Škoda Octavia je lepším vozem...
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 6 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 7 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 9 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 10 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva