Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BAIC C70G: nový život reinkarnovaného Saabu 9-5
9.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Saab 9-5 je mrtev, ať žije Saab 9-5. Sice jeho minulá generace a zatím pouze v Čínské lidové republice, ale něco ze švédské automobilky se přeci jen dochovalo.
Na pekingském stánku čínské automobilky BAIC (Beijing Automotive Industry Corporation) se kromě ohromné limuzíny C90L 6,0 V12 stojící na základech staršího Mercedesu třídy E a téměř dokonalé kopie třídy B postavené pro změnu na platformě Smartu ForFour, objevil také jiný vůz vzdáleně připomínající asi trochu i produkty Daimleru, ale hlavně Volvo. Dokonce také jeho jméno znělo podobně - C70G.
Podoba, kterou má částečně na svědomí italské studio Fioravanti, to jistě není náhodná, každopádně Volvo - patřící další čínské automobilce Geely - to není. K severu Evropy má ale blízko. Pokud si vzpomínáte na ságu kolem Saabu a jeho neslavného konce, kromě jiných značek se o převzetí usiloval hlavně BAIC. Z obchodu pochopitelně sešlo, čínská firma ale nakonec nepřišla úplně zkrátka a něco jí přeci jen zůstalo.
Beijing Automotive získala ve švédském výprodeji některé technologie a mezi jiným také práva na výrobu staré platformy Saabu 9-5. Pokud tušíte spojitost, tak ano, C70G je doopravdy do stylu Volva překarosovaná devět-pětka, jejíž upravené šasi nově nese název M-trix.
Čínský genetický pokus s rozvorem 2 755 mm je dlouhý 4,86 metru, široký 1,82 metru, vysoký 1,64 metru a za jeho maskou pracuje turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec o objemu 2,0 litru, výkonu 200 koní a nejvyšším točivém momentu 300 newtonmetrů.
BAIC C70G byl v Pekingu prezentován jako koncept, firma se ovšem netají tím, že jejich sedan jde do výroby. A nejen s benzínovým turbem. Do konce roku by se měla rozjet také sériová produkce bateriemi poháněné varianty C70GB, jejíž technické detaily chybí, ale dojezd činí 130 km a podle tvrzení BAIC pojede rychlostí 130 km/h.
Jestli se starý Saab jednou vrátí zpátky do Evropy jako C70G, čínská média neuvádí, pro BAIC to ale jistě nebude prioritou.














Saab 9-5 žije, ale nosí plastiku Volva a má čínský pas
Zdroj: Autoweek.nl, China Car Tmes
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 3 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 5 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 6 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 8 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva