Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BAIC Shenbao D-Series Aero: čínský slepenec Saabu a Mercedesu má 350 koní
23.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Technika starého Saabu 9-5 žije dál. Její kabátek se nyní vzhlíží ve faceliftu Mercedesu E, přestože autor Shenbao D-Series je v Číně partnerem Daimleru.
Loni v květnu představil čínský koncern BAIC (Beijing Automotive Industry Corporation) návštěvníkům pekingském autosalonu pohrobka automobilky Saab, když od něj už dříve získal práva na výrobu starší platformy modelu 9-5. Výsledkem byl sedan C70G, který svým jménem a zčásti i designem inklinoval spíše k vozům značky Volvo, ačkoli BAIC na domácím trhu oficiálně spolupracuje s německým Daimlerem, dokonce čerstvě vlastní část samotného BAIC.
Jak na tehdejší novinku reagoval čínský vlastník Volva - automobilka Geely, skutečně nevíme, každopádně máme za to, že lidé Mercedesu by si pravděpodobně přáli, kdyby se další vývoj modelu C70G ubíral zcela jiným směrem. Tedy možná jde pouze o naši domněnku, ale čínský sedan po meziroční modernizaci a změně jména nápadně připomíná faceliftovanou třídu E.
Novinka si nyní říká Shenbao D-Series Aero a ani tentokrát se přes několikeré sliby nejedná o produkční auto. BAIC jej pořád nazývá konceptem, přestože se minimálně zvnějšku vše zdá být dotažené do nejmenších detailů. Loňský sedan C70G navržený italským studiem Fioravanti dostal nové, agresivnější nárazníky se zvětšenými vstupy vzduchu, čtyři kulaté koncovky výfuku místo dvou oválných a par spoilerů včetně karbonových doplňků.
Číňané se kromě jiného chlubí pozoruhodným koeficientem aerodynamického odporu je 0,28 a především pohonnou jednotkou, která je kromě jména Aero další připomínkou Saabů. Pod kapotou vozu byl podle sdělení automobilky instalován 2,3litrový čtyřválec s turbodmychadlem, schopný vyprodukovat až 350 koní a nejvyšší točivý moment 500 newtonmetrů. Převodovka nebo systém pohonu známý není, údajně by to ale mělo stačit při akceleraci z 0 na 100 km/h na čas kolem šesti sekund.
Další parametry jako i termín uvedení vozu na trh, případně možné exportní destinace koncern BAIC dosud drží pod pokličkou.







Nejen platforma, ale dost možná také motor 2,3 Turbo má původ u Saabu - čtyřválec Shenbao má 350 koní
Zdroj: Worldcarfans, CarNewsChina
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 5 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 7 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 8 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 10 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
