Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BAIC Shenbao D-Series Aero: čínský slepenec Saabu a Mercedesu má 350 koní
23.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Technika starého Saabu 9-5 žije dál. Její kabátek se nyní vzhlíží ve faceliftu Mercedesu E, přestože autor Shenbao D-Series je v Číně partnerem Daimleru.
Loni v květnu představil čínský koncern BAIC (Beijing Automotive Industry Corporation) návštěvníkům pekingském autosalonu pohrobka automobilky Saab, když od něj už dříve získal práva na výrobu starší platformy modelu 9-5. Výsledkem byl sedan C70G, který svým jménem a zčásti i designem inklinoval spíše k vozům značky Volvo, ačkoli BAIC na domácím trhu oficiálně spolupracuje s německým Daimlerem, dokonce čerstvě vlastní část samotného BAIC.
Jak na tehdejší novinku reagoval čínský vlastník Volva - automobilka Geely, skutečně nevíme, každopádně máme za to, že lidé Mercedesu by si pravděpodobně přáli, kdyby se další vývoj modelu C70G ubíral zcela jiným směrem. Tedy možná jde pouze o naši domněnku, ale čínský sedan po meziroční modernizaci a změně jména nápadně připomíná faceliftovanou třídu E.
Novinka si nyní říká Shenbao D-Series Aero a ani tentokrát se přes několikeré sliby nejedná o produkční auto. BAIC jej pořád nazývá konceptem, přestože se minimálně zvnějšku vše zdá být dotažené do nejmenších detailů. Loňský sedan C70G navržený italským studiem Fioravanti dostal nové, agresivnější nárazníky se zvětšenými vstupy vzduchu, čtyři kulaté koncovky výfuku místo dvou oválných a par spoilerů včetně karbonových doplňků.
Číňané se kromě jiného chlubí pozoruhodným koeficientem aerodynamického odporu je 0,28 a především pohonnou jednotkou, která je kromě jména Aero další připomínkou Saabů. Pod kapotou vozu byl podle sdělení automobilky instalován 2,3litrový čtyřválec s turbodmychadlem, schopný vyprodukovat až 350 koní a nejvyšší točivý moment 500 newtonmetrů. Převodovka nebo systém pohonu známý není, údajně by to ale mělo stačit při akceleraci z 0 na 100 km/h na čas kolem šesti sekund.
Další parametry jako i termín uvedení vozu na trh, případně možné exportní destinace koncern BAIC dosud drží pod pokličkou.







Nejen platforma, ale dost možná také motor 2,3 Turbo má původ u Saabu - čtyřválec Shenbao má 350 koní
Zdroj: Worldcarfans, CarNewsChina
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Propouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
před 18 minutamiKupci čínských aut zjišťují, že jejich auta byla pojištěna ještě dřív, než je vůbec koupili, praskla tak další levárna
před hodinouNejvětším prodejním hitem VW je dnes velké levné rodinné auto. Za 250 tisíc Kč nabízí víc než Škoda Octavia za 2,5násobek
před 3 hodinamiMercedes potichu zastavil dodávky nových elektromobilů do USA. Firmu táhnou ke dnu, zisky klesly o 56 %, dole jsou i prodeje a obrat
před 4 hodinamiDodnes nejeté monstrum rallyové skupiny smrti je k mání v silniční verzi, stojí už víc než spousta Ferrari
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva