Bělorusové odhalili Ochránce, drsné armádní monstrum s dieselem 14,8 V8

Zlověstně vyhlížející stroj svým vzhledem nepřehání. S technikou těžkých náklaďáků a ještě těžším pancéřováním ochrání i 14 vojáků s plnou polní proti všemožným nástrahám.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bělorusové odhalili Ochránce, drsné armádní monstrum s dieselem 14,8 V8

19.5.2019 | Petr Prokopec

Zlověstně vyhlížející stroj svým vzhledem nepřehání. S technikou těžkých náklaďáků a ještě těžším pancéřováním ochrání i 14 vojáků s plnou polní proti všemožným nástrahám.

Na východ od našich hranic často vznikají pozoruhodná automobilová monstra. Jedním z nich je i novinka běloruské společnosti 140th Repair Plant (v doslovném překladu Stočtyřicátý opravný závod), která byla odhalena ve formě prototypu na přehlídce vojenské techniky Milex 2019 v Minsku. Jde o obrněné vozidlo se třemi nápravami, které je přímou odpovědí na ruský Ural-4320BB odhalený v roce 2014. Tomu novinka dokáže konkurovat hlavně hnacím ústrojím.

Naše představení tedy odstartujeme u srdce vozu, kterým je 14,8litrový osmiválcový turbodiesel YaMZ-7511. Tuto pohonnou jednotku Bělorusové dodávají třeba i Scanii, pod jejíž kapotou stejně jako v případě armádního speciálu produkuje 400 koní a 1 715 Nm točivého momentu. Tomu se ruský Ural nemůže rovnat, v případě šestiválcového dieselu pracuje se 180 koňmi a u osmiválcového dieselu s 240 koňmi. Na druhou stranu je však nižší výkon kompenzován nižší hmotností 18 000 kg (u verze V8).

Běloruský speciál se oproti tomu vyhoupl s hmotností na 19 800 kilo, za čímž stojí především pancéřování. Karoserie odpovídá certifikaci čtvrté třídy obrany, což znamená, že snese i zásahy samopalem AK-74 o kalibru 5,45 milimetrů. Skla mají už odolnost na úrovni páté třídou, odolají i útočným puškám ráže 7,62 mm. A aby toho nebylo málo, podvozek byl vytvarován do písmene „V“, aby došlo k odklonění energie při bombových útocích či najetí na minu.

Lehčí Ural je oproti tomu certifikován na bezpečnostní ochranu šesté třídy, navíc ve svých útrobách dokáže svézt až 18 lidí. Běloruský prototyp postavený na bázi náklaďáků MAZ-631708 oproti tomu počítá pouze s dvoučlennou posádkou vpředu a prostorem pro 12 vojáků vzadu. Kabina i zadní korba jsou na šasí usazeny naprosto nezávisle, to pro případ, že by exploze byla většího typu. V tu chvíli dochází k oddělení obou schránek, posádku tak nezraní roztržení materiálu.

Ruský Ural startuje na 10 milionech rublů (cca 3,54 mil. Kč), cenu běloruského speciálu s přezdívkou Defender alias Ochránce či Obránce zatím neznáme. Vzhledem k podobným parametrům ale čekejme cifru z podobného ranku.


Bělorusové odhalili Ochránce, drsné armádní monstrum s dieselem 14,8 V8 - 1 - 140th Repair Plant Defender 2019 prvni foto 01Bělorusové odhalili Ochránce, drsné armádní monstrum s dieselem 14,8 V8 - 2 - 140th Repair Plant Defender 2019 prvni foto 02Bělorusové odhalili Ochránce, drsné armádní monstrum s dieselem 14,8 V8 - 3 - 140th Repair Plant Defender 2019 prvni foto 03Bělorusové odhalili Ochránce, drsné armádní monstrum s dieselem 14,8 V8 - 4 - 140th Repair Plant Defender 2019 prvni foto 04Bělorusové odhalili Ochránce, drsné armádní monstrum s dieselem 14,8 V8 - 5 - 140th Repair Plant Defender 2019 prvni foto 05Bělorusové odhalili Ochránce, drsné armádní monstrum s dieselem 14,8 V8 - 6 - 140th Repair Plant Defender 2019 prvni foto 06Bělorusové odhalili Ochránce, drsné armádní monstrum s dieselem 14,8 V8 - 7 - 140th Repair Plant Defender 2019 prvni foto 07Bělorusové odhalili Ochránce, drsné armádní monstrum s dieselem 14,8 V8 - 8 - 140th Repair Plant Defender 2019 prvni foto 08Bělorusové odhalili Ochránce, drsné armádní monstrum s dieselem 14,8 V8 - 9 - 140th Repair Plant Defender 2019 prvni foto 09Bělorusové odhalili Ochránce, drsné armádní monstrum s dieselem 14,8 V8 - 10 - 140th Repair Plant Defender 2019 prvni foto 10Bělorusové odhalili Ochránce, drsné armádní monstrum s dieselem 14,8 V8 - 11 - 140th Repair Plant Defender 2019 prvni foto 11
Běloruský Defender se představil zatím jen ve formě prototypu. Pod kapotou má 400 koní, díky pancéřování pak váží 19 800 kilogramů

Zdroj: Max Safaniuk@Livejournal

Petr Prokopec

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše